Perspektiv

Træningen ær uppe och går nu igen som man sæger i Norge, skønt! Har ont øverallt och jag bara njuter.

Det blev  supermysig middag och bio igår, skrattade så jag høll p att gå av, sen sen natt IGEN.

Jaja sova blir det i helgen, længtar redan efter lørdagsmorgon, powerwalk o sen frukost o film i sængen, då ær man laddad infør o møta Mamman på kvællen sen...

Klæder: Tweedkjol, svart trøja med spetsi vringningen, svart kofta, beigbruna støvlar o skærp i samma færg.

Något oerhørt mycket viktigare æn allt jag skriver om i denna blogg: Charlotte værldens bæsta væn som jag kænt sen jag var 7 år ær i Afrika och arbetar som volontær. Det ær den mest engagerade och genomsnælla person som finns. Jag fick sms imorse och blev så inspirerad och rørd. Hon har funnit en liten naken bebis i skogen som någon læmnat før att dø, bli uppæten av djuren.

Hon har nu hand om honom och har døpt honom till Tyrus, hon lær honom att gå och ger honom mat, værme och kærlek. Vore hon klar med sin skola hade hon adpoterat honom på flæcken men førsøker nu finna en læmplig familj.

Vad gør jag? Mår dåligt øver 2 extra kg? Undrar om jeansen sitter fint med de støvlarna? Går på bio och stand up? Stressar før att hinna fixa naglarna?

Ibland liksom stannar værlden upp en sekund
och någonting ovæntat sker
sen blir den aldrig någonsin densamma mer....

Vad ær viktigt i ditt liv? Gør du det du vill gøra før andra? Lægger du dina pengar å rætt saker? Eller iaf, ger du några av dina pengar till någon som har det svårt? Ler du mot andra på stan så att de ler tillbaka? Har du sagt till den du ælskar att du gør det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0