Älskar att ha nystadat - men det har sitt pris....

Okej, det jag o E oftast tjafsar om är ordet NU o SEN. Han kommer hem ifrån jobb o vilar en sväng, trött efter möten o ont i huvudet. Fotbollsmatchen han ska spela startar 19.30 o han säger att efter den ska han städa sååå noga o fint så jag inte ska bli besviken. Han ber mig vila då han är borta o åker på match! 

Jag är hemma, läser lite på internet, dricker te o strosar runt. Får för mig att jag kan städa denna gång, många som säger man ska vara aktiv o jag kanske inte kommer orka storstäda mer nu innan bebis. (Vi har olika ansvarsområden på våra städtorsdagar så vi delar alltid på det o han har dammsugit nu sen vi flyttade hit så jag bara dammar o fixar toaletten)

Gör jättefint i lugn o ro i alla rum + källare, gästrum o tvättstuga sätter mig ner o dricker vatten o inser att det bara är skit på tvn.....Kanske man ska ta det äckliga under badkaret då som jag sett är som alger eftersom vi ALDRIG lyft på kanten o tagit rent där under, helt enkelt för att vi tänkt ta det nästa gång varje gång....

Så startar jag o lyfter efter några försök bort hela långa fronten, ställer den på kant i badkaret, gör rent med svamp o diskmedel i alla vrår o den skiner precis som badkaret som jag innan gjort rent i botten. Lägger mig på alla 4 på knä på en handduk o sprutar med massagestrålen så allt äckel lossnar o jag skrubbar o skrubbar med svamp o diskmedel o spolar. Så fint det blir....

Så ska jag ställa mig upp o tar tag i kanten på karet o sidofronten o då faller hela badkaret o står på de 2 innersta benen, jag får badkaret i magen där jag står på alla 4... Det gör ont men jag kan inte avgöra hur ont o vad som faktiskt skett så jag ringer föden o de ber mig komma upp o registrera CTG.

E är hemma på en sekund från matchen o svettig i fotbollskläder kör han mig till Rikshospitalet. Vi åker fel några gånger i hissen o tillslut är vi inne i ett rum med en gullig jordmor som sätter CTG på magen. Allt är bra o bebis rör sig genast som innan, jag får massa saft o har kynnere (sd) samtidigt. Vaktskifte kl 22 o en ny bm kommer in, jättesnäll hon också. Hon säger att läkaren säger att allt verkar bra o att jag ser så fräsch ut att jag får åka hem. Skönt, jag var mest orolig att hjärtljuden skulle gått ner eller så jag hann nog adrig bli orolig tror jag mest chockad!

Hon känner också i mig, jag har mognat en del så alla sd är bra inför födsel men jag har ingen öppning. Det betyder ju bara det vi alla vet, att jag inte är i födsel. Hon säger att du kan gå veckor o ha öppning o du kan få det över en natt i form av värkar men att jag ska vara glad över sd om natten som mognar på livmordern. Huvudet står LÅNGT ner säger hon o tar ut handen. 

Vi åker hem ( inom Mcdonalds först o får allting fel i drivein som man ej märker förrän man kommit hem, ovanligt!!!) o sätter ihop badkaret o E är arg att jag inte kan vänta på honom o för en gångs skull känner jag mig riktigt dum som inte kunde vänta lite....Han var så orolig...

Jag hittar honom i bebisrummet o han har vridit upp speldosan över sängen som jag monterat o står o pysslar med nallarna i sängen o stryker på täcker o jag kramar om honom - min älskade! Allt är bra o vi ska sova nu. Kändes småläskigt o vara på födselavdelningen samtidigt som jag verkligen sett att 5 st bm är underbara, alla hälsade o sa välkomna tillbaka o de verkade så goa. 

Men nästa gång ber jag om hjälp, har lite ont i revbenet av badkaret men vi mår bra bägge två!



Kommentarer
Postat av: Emma

Man drog verkligen efter andan där ett tag. Tur att allt gick bra! Kram!

2006-08-18 @ 09:13:13
Postat av: Suzanne

Men gumman så nervös jag blev av denna blogg!!
Detta var verkligen en pärs att läsa igenom!
Skönt att läsa att allt gick bra till slut, och E är sååå gullig mot dig gumman!

KRAM

2006-08-18 @ 12:10:24
Postat av: elinis

usch! det känns skönt att jag läste detta inlägg EFTER jag fick ditt mess! nu vet jag ju att allt är bra och att han är på väg ut till er nu!!!
jag väntar spänt på nästa rapport!
PUSS

2006-08-18 @ 13:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0