Tuttning överallt???

Jag rasar emot kommentarer som är MOT AMNING OFFENTLIGT. Jag inser självklart att man ska täcka till sig lite, man gör sitt bästa iaf jag o dem jag känner. Men du som aldrig ammat, kom inte o säg att man kan klara av att amma barnet före o efter restaurangbesök osv, ett barn ( mitt ) kan välja att käka varje timme den första tiden. Då ska man vara lycklig o faktiskt ge mjölken.

Amningsrum? Hmm, jag personligen i början då jag satt med en liten bebis o försökte få till rätta sugtekniken under en filt på restaurang blev lite stressad o sa saker som: oj tänk om det fanns någon stol lite avskilt så man slapp sitta så här eller på toaletten. Nu efter några månader är man van, man har sin trasa om mjölken sprutar o jag matar Elian då han är hungrig. 

Sen de som tror att jag går ut på cafe för att just amma kan ju bara ta o tänka en gång till. Man ammar dygnet runt o just den gången man (oftast väldigt hungrig o kanske kissnödig(det hinner man knappt med om dagen))går in på cafeet för att kanske möta vänner eller käka lunch med en bebis i vagnen som sover sött så kan bebisen alltså bli hungrig. 

Att folk inte kan respektera naturens FABOLOUS sätt att lösa detta på är ju faktiskt, förlåt men ganska kalla människor i mina ögon. De mammor som kanske provat allt då det gäller amning eller inte kan amma av andra orsaker ger sina barn flaska, är det mer ok? Saken är densamma, bebis får mat! O att den råkar produceras i våra bröst är FAN inte något man kan göra något åt.

Att skaffa barn är ett steg i världens utveckling, att sitta o peta i sin sallad för att man råkade se ett bröst på restaurangen är ganska töntigt. Men visst fattar jag om någon tycker det är lite småäckligt, men titta bort då!? Det gör jag ofta på krogen då jag ser ett par simmiga ögon komma farandes över min kropp ( då har förresten ingen något emot mina SVÄLLDA mjölkbröst) o jag slår bort en del händer o kommentarer under kvällens lopp. Kanske ska gå steget längre o be restauranger o krogar fixa antingen förbud mot äckliga killar ( vem bestämmer?) eller ge dem en skärmvägg.... Tål att tänkas på!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har så rätt i det du skriver!
Va e de för nötter som är emot det? De borde inte skaffa några barn...

GOD JUL till dig och din lilla familj!!

2006-12-24 @ 09:38:52
URL: http://nalgot.blogg.se
Postat av: Linda

Håller helt med dig Josefine!! Och Jenny ovan håller jag också med - sånna nuts borde inte skaffa barn, om det nu är så himla känsligt med amning (som jag själv tycker är jätte fint!). GOD JUL!! Kram Linda

2006-12-24 @ 11:30:20
Postat av: josefine

Jenny o Linda: tack så jättemycket o GOD JUL till er också!

2006-12-24 @ 12:32:20
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0