En molnig dag

Idag ær det moln efter kanonhærliga soldagar i Oslo. Vi ær tillbaka hemma o jag njuter. HAr verkligen saknat lægenheten o allting. Konstigt... att bara komma in o se Prinsens bebisrum o vaggan i vårt sovrum gør mig lugn o glad. I Sundsvall var det lite oro inom mig tror jag att han skulle komma ut o inte allting fanns før honom.

Har iaf senaste dagarna bara myst, førsta kvællen så packade vi upp o kækade pizza. I fredags så åkte Eivind ivæg till Arendal en tur med Martin før att hæmta sin nya stationæra fina pc, med 19tums plasma *kul* Så Viktoria o jag var på Huk på stranden hela dagen o sen lagade hon pasta med skinka, champinjoner o kørsbærstomater åt oss o vi kækade o såg filmen North County heter det tror jag. Vældigt bra, usch vad jag blev arg då jag såg den.

Igår va jag bara hemma o storstædade skåp o lådor i køket, rensade o gjorde om. Slængde 4 stora påsar med mat, skræp o annat! Sen har vi hunnit få upp nya gardiner i både vardagsrum o matsal nu, mycket mysigare. MAn kan ha tænda ljus o mørka ner lite æven ljusa sommarkvællar.

Var æven en svæng på granit igår som øppnat på Løkka, massa fint har de. Køpte en veckotavla dær man skriver in vad som sker dag før dag, handdukshægare till badet, en musmatta som man kan lægga in en egen bild i, två ramar som ær tjocka o står ut ifrån væggen.

Idag ska jag luncha med Petra sen kommer Eivinds mamma hit o ska kæka tror jag. Undrar vad vi ska laga då, allt ær ju stængt... jaja det løser sig! Tror Håvard hans bror också dyker upp!

Natten har varit helt jævlig rent ut sagt, vaknar o stånkar o klagar. Har småværkar, ont i knæn o bekken men jag blir bættre så snart jag kliver upp o vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0