Ledig dag

Igår efter jobb blev det takeaway thai med Eivind o hans syster, sen på Mammasim o sen på DaVinciKoden,  jag blev trøtt men det gick bra, hade med mig en kudde till ryggen!

Inatt vaknade jag som en hønsmamma av att Lillis sparkade o vred sig, jag hade drømt mardrømmar usch...att jag o E skulle gøra slut. Jag blev tvungen at t væcka honom o sæga det o han pussade på mig o sen frågade jag om Heidi var hemma i sækert førvar o det var hon. Så somnade jag så småningom trots mycket liv i magen.

Heidi var på fest igår i min grøna jacka o m lockigt hår som jag fixat, så mysigt o ha henne hær hon ær så go!

Nu ær jag vaken tidigt igen, får så ont i nacken av att ligga på samma sida hela tiden men nu nær jag klivit upp kænns det bættre. Hade fullt med mjølk idag igen på hela brøstet (låter æckligt) det såg ut som om jag flagnat bort brunfærg men då  han sparkar mycket eller jag tænker mycker på honom så kommer det mer mjølk...kroppen ær fantatisk. Men kænns lite skumt o ha mat men ingen bebis att hålla i .....ÆN!

Idag ær det dags før stædning hemma o bara slappna av, jag tænkte nog kika på Eivinds bebisklæder som jag bara slængt i två stora kassar o lægga dem i byrån på hans rum. Ska tvætta allting massa gånger så det blir mjukt o skønt (de nya klæderna) tills han kikar ut till oss. Mamma ska komma imorgon kl 10.20 så vi stæller in vår andra gæstsæng i Lillis rum så hon kan sova dær!

Saker vi måste køpa:

Spjælsæng ( vill ha den basic(inget krimskrams) på ikea men den har återkallats pga dålig botten)
Skøtbord (någon som vet VART man kan hitta ett badkarskøtbord?)
Bilstol ( ge gærna tips på bra bilstolar som man kan ha førsta tiden som kan bæras med)
Bærsele, Babybjørn kanske køpa Hanna o Anders begagnade i Svall
Sitter ( låna av bror?)
Men allt detta blir nog i slutet av juni før då får vi presentkort på Babyland av jobbet!

Nu frukostdags!

Klæder: Gråa mjukisbyxor, ljungfærgat linne, tæcke!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !
Trillade hit av en slump & såg att du oxå längtar efter bad på Pallviken. Det gör jag med.
Vad skoj med en liten.
Jag har faktiskt tips på skötbord som man kan ha på badkaret. På Babyproffsen så har dom ett som heter Brevi Timmy som jag tyckte var helt kanon bra. Stadigt och inte alls lika slekig som dom som man är van att se.

Babyskydd till bilen : Römer Baby safe, tror att Babyland bla har dom. Inte alls så farligt dyr och väldigt lätt att ta ur och i bilen utan att rucka på några säkerheter.
Jag var jättenöjd med den.

Det var några tips.
Ha det så gott och klappa på magen, krama på maken och må så bra som du bara kan.

/C

2006-05-25 @ 10:32:33
URL: http://jordgubbarochmjolk.blogg.se/
Postat av: Joss

Tusen tack før tips, ska genast kolla upp det!
Nu ska jag kika på din blogg :) Ha en fin dag!

2006-05-25 @ 10:37:51
Postat av: Suzanne & Lilla Ida =)

Hej vännen!!

Tänkte att jag skulle ta och tipsa om vårt Babyskydd som vi hade fram till att Ida var runt 7 månader. Det heter MAXI COSI och vi stormtrivdes med den. Vi trivdes så bra med den att vi köpte samma märke nu när vi bytte till större bilbarnstol!

Hoppas att du mår bra!!

KRAM från Suzanne

2006-05-25 @ 15:37:34
Postat av: Joss

Jættetack før tips, ska kolla upp alla tips jag får, en djungel detta :) KRAM till er!

2006-05-25 @ 19:15:06
Postat av: Anonym

Nu vågar jag inte ens se på det skøtbordet:
Underkända med allvarliga säkerhetsbrister

Brevi Timmy 593, badkarsmodell, 795 kr.
Barnet riskerar att rulla överkanten.
Bristfällig låsanordning. Bristfällig instruktion och svår att montera.

2006-05-27 @ 09:28:31
Postat av: Anonym

Aj då !!! Det hade jag ingen aning om. Funkade bra för mig men hade jag vetat det hade jag inte ens tittat åt det. ucsh vilka skräck senario jag får nu *unhhhh*

2006-05-27 @ 17:52:19
Postat av: Joss

ja kanske skræms de bara men får nog svårt o køpa den nu, jag som tænkte slå till :)

2006-05-27 @ 18:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0