Ojdå jag som alltid...

dricker hallonbacardi m sprite zero o lime, mums....men det var ju ett tag sen nu :)




Att använda light-läsk till drinken kan göra dig full - snabbare än beräknat.

Ny studie: Lightläsk gör dig full snabbt
Brukar du dricka grogg blandad med lightläsk?
Då är risken att du blir fullare än dina kompisar.
- Skillnaden är överraskande stor, säger doktor Chris Rayner vid Royal Adelaide Hospital.

Australiska forskare har noga studerat effekterna av att dricka alkohol blandad med lightläsk jämfört med vanlig sockerbaserad läsk. Studien genomfördes med åtta frivilliga som vid första testtillfället fick dricka en vanlig drink innehållande 478 kalorier.
Nästa dag drack de en drink med 225 kalorier innehållande lightläsk.
Skillnaden var markant, enligt testresultaten. Orsaken är enligt forskningsledaren Chris Rayner att lightläsk passerar magen snabbare och påskyndar matsmältningsprocessen.
- Det är förvånande vilken skillnad det blev med konstgjort sötningsmedel, säger Rayner som nu anser att alkoholhaltiga drycker som innehåller artificiellt sötningsmedel förses med varningstext.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hmmm, är det därför du alltid är fullast =) haha puss

2006-05-29 @ 10:04:32
Postat av: Joss

Ja bara dærfør :) Hihi gud va skoj att du snart ær hær!!!!

2006-05-29 @ 10:59:08
Postat av: Sofie

I know, jag också..

Sitter och försöker installera en håddisk till pappa, tänkte att han skulle bli glad när han kommer hem då, men jag vet inte om jag lyckas =)

Inget bra väder här i Sundsvall... tråkigt, men jag tror det skulle bli bra nästa vecka när det är studenten..
puss

har lagt ut nya bilder nu på bloggen, på Jenny som student..

2006-05-29 @ 11:59:51
Postat av: Joss

skrev i din blogg!

2006-05-29 @ 12:34:03
Postat av: Sofie

Skrev till dig på min blogg...
jag fryser, så kallt här...
pusspuss

2006-05-29 @ 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0