Vad jag fick veta (visste lite innan också!)

*det rekommenderas ej med hoppgunga/gåstol för att barnet då tvingas in i ställningar de ej lärt sig ännu
*man kan inte påskynda utvecklingen, låt barnet börja sitta då det kan sitta själv, sätt det ej upp, det är naturligt att från kryp gå till sitt-ställning
*det mesta är normalt! att börja gå är mellan 10-18 mnd inom normalen
*låt barnet ligga mycket på mage(gör vi ofta, Es huvuduppgift+bada+lägga!)
*variera sidan för barnets huvud  (vi har kört hårdträning o det hjälpte!)
*tänk på att rapa o bära barnet över bägge axlarna, för arnets huvud o din ryggs skull ( det är jag dålig på)
*ca 30 min om dagen i bärsele, vippestol o bilstol 
*just ja, när barnet är på mage, lyssna då det är less på att ligga så o låt det slippa mer. upplevelsen av mage ska vara positiv så barnet lär sig att krypa! 10 ek kan vara nog nu i början.

Så då kan jag ika in här sen då jag ska berätta för Eivind!


Kommentarer
Postat av: Eve

Har kikat in på din blogg ett tag men inte skrivit. Din son är så söt & du är den vackraste mamma jag sett. Trodde inte att du var så ung men ta det som en komplimang för det är det. Får man fråga vad det är du jobbar med?

2006-10-24 @ 14:45:15
URL: http://babys.blogg.se
Postat av: joss

Gud så fint du skriver, tack!!! Jag jobbar som porteföljeförvaltare, säljer på telefonen internetannonser i en norsk katalog! jättekul tycker jag.

2006-10-24 @ 14:57:54
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Eve

Åh men det lät ju superkul! hur blir man det?

2006-10-24 @ 19:46:29
URL: http://babys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0