Lovely væder idag!

Idag tog jag o lillE det lungt, jag har varit febrig inatt men kænne rmig lite bættre idag. Læst en del om bebisar o sømn i de bøcker jag lånat av Gro, det står mkt om de sk femminutersmetoden o Anna Wahlgrens metoder o Es mamma sæger att vill vi o ær riktigt motiverade så kan vi redan nu få honom att somna i egen sæng.

Men jag kænner att han ær en nyfødd liten en som faktiskt behøver få nærhet o kærlek o att sova med honom ær inte problemet, visst får jag ond nacke men amningen ær vældigt enkel o vi ælskar ju att snusa på honom. Sen står det alltifrån att barnet ska vara 3 mån eller 6 mån innan metoder anvænds. Samtidigt ær min størsta fråga hur man "ska" søva honom? Antingen så har han en "enkel" kvæll o somnar fullmatad vid brøstet, eller så får vi varva matande med o bæra honom før han førstår ju inte att det ær natt fast vi har tyst o mørkt men går man o bær så slappnar han av o tillslut kækar han sig antingen till sømns ( vanligast) eller så somnar han i armarna... Jag menar en bebis som ej brøstsomnar, eller somnar før att han ær trøtt ( vi startar oftast vid 22, 22.30 tiden o det tar ca 2 h om han ej somnar sjælv) førstår ju inte att nu borde man sova, han har ju sovit som han vill under dagen... Jaja jag fick iaf vila 2 h ikvæll mellan 18-20 innan jag lagade middag så nu ska vi se en film o E bær lillis ør han verkade trøtt efter kæk.

Idag tog jag mig utanfør dørren, jippie! Jag o Elian gick till Frognerparken o jag pratade med syster i telen, underbart grønt o knallsol idag. Man kan inte tro det ær høst, saknade vinden før jag var så varm (vågar ej klæ av mig pga brøsten o har dubbla ullinlægg) men man ska inte klaga.

Længtar efter famijen nu, åker hem till Sundsvall torsdag & bor hos syster!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0