PUH!

Håller på att gråta själv men har kört MIN metod ikväll.
Inte ta upp, han gråter o skriker av ilska men jag är där o sjunger, stryker på pannan o vaggar sängen. Han roar sig ner o så skriker han om vart annat, nu har han somnat efter över en timme. Känns tryggt att jag själv är därinne o ingen annan inte ens E. Jag känner hans skrik o var han helt förstörd skulle jag inte klara det. Han försöker skrika mamamamama o se om det hjälper, jag säger bara sova är skönt sova är skönt. Han var så trött o gnuggade sig i ögonen. Hjärtat detta är för din skull, successivt ska du lära dig att du kan somna utan att vara i famnen o i din säng! Mamma älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Angel

Hoppas d går bra i slutet...Måste va jobbigt men förstår att det är ett måste lycka till

2007-04-29 @ 20:43:03
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Jessica

Va duktig du är gumman som försöker.. Elian är så fin och du är en jättebra mamma!! Puss gumman

2007-04-29 @ 20:54:32
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no
Postat av: maria/spillis

Vad duktig du är Josefin!! Kämpa på så har du snart igen allt i sömn :-D! Massa kramar

2007-04-29 @ 21:28:02
Postat av: AnnaStina

You go girl!!!! BRA jobbat!!! :-)
Kramis! :-) P.S jag fick också sjunga en hel del i kväll, det är helt enkelt FÖR ljust ute..

2007-04-29 @ 21:29:20
Postat av: Jossan

Åh, duktig du är ... det är svårt! Jag gjorde också typ likadant med min son, han ville bara somna i vagnen när jag vaggade den, typ som 5 min metoden fast jag gick in oftare, stod inte ut annars! Det är ju hjärtskärande i början, men nu i efterhand är det väl värt det för redan efter 3-4 nätter gick det bättre o bättre! Nu somnar han själv JÄMT, underbart! Samma på natten när vi skulle sluta ge han välling (runt 8-9 mån) det funkade också fort, man får inte ge upp bara! Kram =)

2007-04-29 @ 21:34:36
URL: http://jossanochnoels.blogg.se
Postat av: josefine

TACK för pepping jag blev jätteglad då jag kikade in här!!!!
o det behövs =)

2007-04-29 @ 21:36:43
Postat av: aslaug

Du er kjempe flink!! Det kommer til å bli bra! Beunderer deg som orker å ta "kampen". Går greit å legge H om kvelden her, men natta er ille... Glad i deg, puss og klem

2007-04-29 @ 22:06:00
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: Linda

hej gumman, det går nog fint snart. jag tror att det är värre för oss mammor än för våra barn.
vi har alltid haft vår dotter i egen säng, men hade problem med att få henne att somna där istället för vid bröstet. vi gjorde likadant, vi satt bredvid och hon höll en i handen tills hon somnade. det fungerade jättebra.
det som kändes bäst var att hon aldrig behövde gråta sig till sömns.
nu är hon två år, och vi sitter fortfarande hos henne när hon ska somna. det brukar ta en halvtimme och jag tycker att det är ok. jag känner mig inte stressad över den tiden och hon somnar alltid harmonisk och sover hela natten.
och kanske viktigast av allt, jag känner mig harmonisk med den metoden.
stor kram!

2007-04-30 @ 09:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0