SNÄLLA!!!!

Snälla Elian SOV om natten.

Nu gråter han om natten o vaknar o vill bara äta, jag blir tokig. 
Sen kl 5.35 har han legat o slagit på mig o varit vaken. Jag är TRÖTT o har ont i huvudet. Orkar inget mer än att vara Mamma då. Så himla tråkigt, kommer sova o sova då jag kan idag o vi har ställt in morgondagens planer, kommer inte vara läge för att dricka vin eller vara uppe längre än till 21 för min del. Måste tänka FAMILJ i första hand.

Hoppas alla får en underbar dag, snart helg!!!

Oj nu handlar det om hur man ska lära de små att krypa o utvecklas i sin motorik, måste se!!( norska tv2)


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Josefin!
Ett tips till dig är att sluta amma. Elian är nu åtta månader och behöver inte ammas, han ser dig som en napp. Börja med välling eller modersmjölkersättning. Av erfarenhet sover barn som får ersättning hela nätter redan från 2 månaders ålder. Sedan finns det ett sov metod som heter fem minuters metoden. Prova den! Lycka till..

2007-04-26 @ 08:13:03
Postat av: Sofia

Håller med Tina ovan! Min dotter hade mig som napp och allt blev kalas när vi gav flaska!

2007-04-26 @ 08:19:28
Postat av: Anonym

ursäkta...men det är så att ha barn

2007-04-26 @ 08:20:23
Postat av: josefine

du som skriver anonymt: jag VET hur det är att ha barn, o jag vet att dessa nätter är jobbiga, så det har jag min fulla rätt att skriva om i MIN egen blogg!

2007-04-26 @ 08:22:43
Postat av: aslaug

Jeg vet hvordan du har det, det er slitsomt- vi har det helt på samme måte.... jeg vet også at flaskebarn sover bedre (P var det) men jeg får ikke H til å ta flaske og hva skal man da gjøre??? Hvil deg så mye du kan i dag, tenk på deg og familien nå- ingenting annet er viktig! Puss og klem

2007-04-26 @ 08:27:25
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: josefine

Ang att sluta amma: vi har mkt allergi i familjen o jag rekommenderas att inte sluta amma nu om jag fortsatt kan, jag har mycket mjölk o den är väldigt mättande. jag kan inte ge ersättning då han redan är ett stort barn o välling vägrar han, men han älskar gröt om kvällen! det är vad man ger barnen i Norge!
nu ska vi somna om!

2007-04-26 @ 08:31:47
Postat av: Lalla

Klart du vet vad som är bäst för ditt eget barn.. Du känner ju honom ;-)
Hoppas Ni får en bra dag trots brist på sömn... Hoppas solen skiner på Er i Oslo lika mkt som den skiner i Sthlm, Skickar hur som helst lite extra Sol energi till dej idag. :-)
Klem o Kram

2007-04-26 @ 08:47:41
Postat av: Linn

Hej Josefin. Du pratade om att det har kommit ut en ny modell av vyssanlull.. vet du vart man kan köpa dem? Hittar bara den gamla modellen på nätet. Tack.
Linn

2007-04-26 @ 09:03:57
Postat av: Sofia

Men ersättning kan man ge upp till 12 månader, iaf den som finns i Sverige :D

2007-04-26 @ 09:24:03
Postat av: Tina

Precis som man ger barnen mat i Sverige då! Ersättning gör ju inte barn stora. Jag delar bara med mig av mina erfarenheter. Tycker iallafall du ska läsa 5 mintuters metoden.

2007-04-26 @ 09:55:09
Postat av: Nina

Va jobbigt josefine :( men det kommer bli bättre. Jag förstår att det måste vara jätte jobbigt att få för lite sömn.
Ha en riktigt mysig dag och vila dig så mycket du kan.
KRAM

2007-04-26 @ 10:34:21
URL: http://ninisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0