Baker Hansen & Balkong

Här är vi på Baker Hansen, jag smilar upp mig för att försöka se vaken ut. Idag var nog min tröttaste dag på LÄNGE! 

Elian blundar tyvärr, han var supertrött han med efter en jobbig natt plus att han småsomnade i bilen på väg till kontroll men så väckte vi honom då bilen stannade. Så nu när jag ligger o myser i soffan så sover han fortsatt på balkongen. Det är SÅ härligt med stor balkong + hiss. Det betyder att om jag är trött kan han sova lika skönt där ute så jag kan vila eller göra annat. I höst ska jag jobba en del då han sover. Mina promenader ska jag självklart fortsätta med ändå. Antingen på morgonen med vaken kille eller på kvällarna med en väninna. Jag kommer nog jobba 3-4 luncher i veckan plus lite mer då han är vaken också. Vill man så kan man.


Vårt hjärta just nu. Varm o go i sin vagn. Full med mat runt munnen, men vad gör det? Då Pappa o Elian varit ensamma brukar det se ut just så, mat överallt men lycklig. Precis som det ska vara.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Josefine! Tack för en fin blogg. Jag tittar ofta in i den. Är själv mamma, och har två barn. Jag tänkte be dig om lite hjälp. Du verkar otroligt påhittig av dig så jag tänkte du och även dina kloka läsare ev hade lite tips:
En god vän till mig går i väntans tider. Vilken dag som helt anländer bebisen. Jag vill så gärna skänka en korg med allt möjligt i sedan som gåva. Både till bebis OCH mamma. Kläder till bebis ska finnas där men vad ska jag mer lägga i? Vad vill man ha som nybliven mamma? Vad hade du/ni uppskattat? Några tankar har jag själv men behöver tips. Tack på förhand.

2007-08-31 @ 15:15:36
Postat av: Erika

Hej Josefine!
Jag har mailat dig och du har inte svarat. Jag respekterar om du svarar nej på min fråga, men ville bara se om
du läst mailet?
Tack för en underbar blogg!!

2007-08-31 @ 15:19:56
Postat av: Angel

så söt

2007-08-31 @ 16:11:05
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: sofie

söta bilder!

2007-08-31 @ 16:48:45
URL: http://soffiy.tjejsajten.se
Postat av: josefine

Jennie: ÅÅ tack så mycket o så SÖTT av dig att tänka som du gör å din väninnas vägnar! Det jag uppskattade väldigt mycket var då min väninna kom med dels present till Elian, söta jeans o fin randig tröja men framförallt att hon köpt med sig goda kanelbullar o scones ifrån ett bageri så vi fick något att äta. När man kommer hem så är allt nytt, massa amning, blöjbyten o annat som tar så mycket energi att iaf vi var dåliga på att laga mat.
Men om du vill ge en liten korg så skulle jag tipsa om
*söt filt ( man behöver många! POP har fina randiga)
*bodies o sockar till miraklet
*MAMA till Mamman eller kanske ELLE
*gott bröd
*philadelphia eller någon annan tubost
*en tetra nyponsoppa o en med juice
Då garanterar jag att både Mamman o Pappan blir glada o bebis likaså =) Enkelt men snällt tycker jag!
Ha en strålande kväll!
Erika: söta du, förlåt nu har jag svarat, det hade hamnat i massmail!
Önskar dig en jättemysig kväll kramar
Angel o Sofie: tusen tack!!

2007-08-31 @ 20:16:53
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Jennie

Tack snälla för ditt svar. Jättebra tips. Jag tänker också på någon lyxig kroppslotion till mamman. Tack igen och fortsatt trevlig kväll/helg.

2007-08-31 @ 21:34:13
Postat av: josefine

Jennie: absolut det låter bra, ta en milt parfymerad för om mamman tänkt amma så kommer alla säga åt henne att inte ha lotion på brösten, endast neutral! Kramar

2007-08-31 @ 21:54:00
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anonym

Ännu en gång, vilken sötnos!:)

2007-09-01 @ 10:21:36
URL: http://danajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0