minnen

minnen



Jag gick hela två varv i Sognsvann, så otroligt skønt. Jag sa till E att jag vill gøra detta varje kvæll. Ingen stress med någon i vagnen som ska sova / inte sova. Bara radio i øronen o vacker utsikt. Jag NJØT!

Blir otroligt nostalgisk, før ett år sen precis nu så gick jag varje kvæll næstan o ville få ut Elian. Mina førvæntningar var OTROLIGA, jag længtade så efter honom.

Visste ingenting om hur ont det skulle gøra, hur det skulle starta, nær det skulle starta...Ville ville ville! Blev arg då jag vaknade o det bara var en vanlig dag då jag kissat tolv gånger på natten o inget vatten hade gått, inga værkar hade startat...

Kompisar omkring var mitt stød. Mina nya væninnor som också hade en væxande mage, sura uppstøtningar, killar som ville dricka øl o føtter som værkte. Vi pratade så ofta om bebisen, magen, framtiden. Hur bebisen skulle se ut, om vi køpt allting færdigt, om man valt rætt vagn. Hur man skulle kunna sluta æta choklad ( konstaterat idag - omøjligt!)....ja ALLT. Vi delade de mest intima saker som brøst o bristningar. Jag ÆLSKADE att vara gravid o jag ÆLSKADE att vænta o længta men allra bæst var det då jag nyss føtt Elian, han var hær, han var vår o han mådde BRA!!!

Dessa dagar innan ettårsdagen blir så starka før mig att jag får tårar i øgonen flera gånger om dagen. Idag då jag satt o såg på våra tre mirakel ( min, Monicas o Ashis). De lekte o log mot varandra, de TYCKER OM VARANDRA! Kramas, pussas o leker. Jag ær så lycklig øver att vi tre ær vælsignade med dessa smågrabbar som væxer o mår bra. Lille H har haft en tuff start o jag har varit så orolig så att se honom med stora bullkinder o att han ler o ær glad gør mig så otroligt glad.

Tårar kommer av lycka, starka minnen, oændlig kærlek som ær oførklarlig o av allt som skett sista året. Mænniskor som læmnat jorden o mænniskor som førvunnit ut ur mitt o min familjs liv men framførallt måste man fokusera på de som finns kvar. Ælska varandra o ta hand om varandra. Livet ær en gåva!

Alla fantastiska vænner jag har ær BÆST!

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh vad härligt du beskriver det. Och jag blir varm i hjärtat, för jag vet att jag har allt det där precis framför mig. Snart får vi se vår prinsessa och jag längtar så.

2007-08-12 @ 20:47:52
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: evelina

mycket fint skrivet! tänk om alla mammor hade samma värderingar och kärlek som du har! Jag längtar tills den dagen jag själv får vara med om allt det där, hela vägen tills man får hålla sin lilla bebis och känna att det här, det har jag och min man skapat. Jag blir så glad av att läsa din blogg! Keep up the good work =)
Kramar

2007-08-12 @ 20:51:20
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Mona

Og mine to sønner er 31 og 25 år. Jeg husker fødselsdagene deres som det var igår- glemmer det nok aldri. En liten skatt i hjertet resten av livet!

2007-08-12 @ 22:58:12
Postat av: Mona

Og mine to sønner er 31 og 25 år. Jeg husker fødselsdagene deres som det var igår- glemmer det nok aldri. En liten skatt i hjertet resten av livet!

2007-08-12 @ 22:58:43
Postat av: josefine

Stina: Tack!! jag læste inne hos dig, du hade också skrivit så fint o du har rætt. allt man donar med innan tappar lite betydelsen då man får hålla miraklet! Men nåt måste man ju gøra medans man væntar =) Kram o lycka till!!
evelina: TACK så JÆTTEMYCKET!!!kram
Mona: jeg kan tenke mig det, vi er heldige vi som er mødrer, det er livets mening. Hvordan har dere det?? Lenge siden sist! KLEM

2007-08-12 @ 23:03:41
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Sandy

Du gör mig så glad!! Du är så positiv och varm, trots att mitt liv är ett kaos just nu så ler jag och får hopp när jag läser din blogg! Tack!!

2007-08-12 @ 23:32:40
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: josefine

Sandy: så skønt om du kan finna styrka o energi hær inne, maila mig gærna. Stor kram o tack før dina ord!

2007-08-12 @ 23:37:29
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: ashi

God morgen, vennen. Sitter å spiser frokost og leser din blogg. Nå gråter jeg og:o) Jeg savner den første tiden med de små og turene rundt sognsvann i deilig høstluft! Alt var lykke! Det er det fortsatt- det er så gøy å se at guttene har det så fint sammen. Tenk så bra å være født inn i en vennegjeng:o)
Jeg har hatt den verste migrenen ever i går kveld/natt, men nå er det bra. Klar for jobben! Ha en fin dag.
Glad i deg. Hils gutta- bra E likte kaken! puss, puss

2007-08-13 @ 07:21:15
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: josefine

Ashi: uff så slitsomt, syns veldig synd på deg. Neste gang ska vi ikke la deg planlegge så mye =) Ha en STRÅLANDE dag på jobben, glad i dere!! klem

2007-08-13 @ 09:05:40
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0