NI VET INGENTING!

Jag snubblar ibland in på bloggar, bloggar om allt möjligt o visst tycker jag saker då o då men är det inget som kommer göra personen glad klickar jag bara bort bloggen. Skulle ALDRIG få för mig att kommentera en Mamma som har en nyss fyllda ettåring som hon ammar en gång i dygnet i 5 minuter. För det första är det inte ett gammalt barn, jag personligen tycker att det är dags att sluta nu så vi håller på för fullt. Men jag behöver inga åsikter på det ifrån någon annan än mig själv o min sambo. Jag blir trött, riktigt trött o ni som tycker jag ska skylla mig själv så jag "lägger ut mitt liv till allmän beskådning" NI borde inte kika in här om ni inte klarar att läsa utan att såra. Att jag skriver så öppet är INTE för att starta diskussionsforum eller för att få elaka nitar. Tjejer är SÅ DUKTIGA på att sätta dit varandra, tycka hit o dit. Men jag säger så här: BÖRJA MED DIG SJÄLV, må bra innerst inne. Då tappar ni FÖRHOPPNINGSVIS behovet av att skriva desa små kommentarer. För små är de.... 



Kommentarer
Postat av: Grynet

Bry dig inte! Ta inte åt dig av illvilliga människor som inget bättre har att göra än att klanka ner på andra. Min Lilla är drygt 9 månader, och jag VILL sluta amma, men HON vill inte! Tar
inte napp, sover skrangligt. Amningen är en trygghet för henne. Stå på dig, bara du vet vad som är bäst för Er! Lycka till med avvänjningen - när DU och
Elian vill!

2007-08-23 @ 22:57:57
URL: http://fyragryn.blogg.se
Postat av: Ellen

Positiva tankar till dig! Tänk på alla oss som uppskattar din blogg.. vi är många fler än de småsinta som vill trycka ner..

2007-08-23 @ 23:12:36
Postat av: josefine

tusen tack, jag vet jag borde deleta o bara inte bry mig men då man är mitt uppe i att avvänja så känns det känsligt för mig! som om man skulle kommentera utseendet till människor man ej känner negativt? Nej sånt är inte ok=) Tack för söta ord!

2007-08-23 @ 23:22:32
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Satu

Hej Josefine!!
jag ammade min son (som nu är 8år) till han var 18 månader.JAG VAR STOLT ÖVER ATT KUNNA DET.
Men jag slutade amma p.g.a pappan till barnet tyckte det var jobbigt..
Sov i ett annnat rum i en vecka och sonen grät sig till sömns varje natt brevid sin pappa,och jag led...
Fick ofta höra
nedsättande kommentarer som; nämen guud ammar du fortfarande??
Slutade nyligen amma min dotter som fyllde 1 år igår, och det var för att hon själv ville det.
Ammade henne oxå rätt länge.
Nä fy säger jag!!
Människor borde veta hut!!!

2007-08-24 @ 00:22:29
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: Anna Henriksson

håller med dig om att vi är duktiga på att nita dit varandra! Det var ju nån som sa att det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som ej hjälper varandra! Drastiskt men jag kan förstå tanken bakom uttalandet!

2007-08-24 @ 07:44:10
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Hanna

Herregud, att folk inte har bättre saker för sig än att klanka ner på en mamma som bara älskar och tar hand om sitt barn!! Jag blir så upprörd över alla amningspåhopp, vare sig det gäller att man ammar för lite eller för mycket. Oftast så är det folk som inte ens har barn, som inte har nån aning om vad det innebär att vara mamma. Det kan väl vem som helst se,som läser din blogg, att du älskar din son över allt annat och tar hand om honom på alla sätt och vis. Sen är det ju så att det inte bara är "att sluta" helt tvärt (om man nu vill det). det är som sagt en avväjningsprocess. Jag ammade bara i 6 månader o haft dåligt samvete för det först, men det har jag inte längre. För det var min son som själv valde att sluta, ja han vägrade helt enkelt. VI MAMMOR vet vad som är bäst för våra barn och oss, och VI känner våra barn bäst!

2007-08-24 @ 08:20:44
URL: http://hannakarolina.blogg.se
Postat av: Petra

Var glad för att du kan amma så länge. Jag tycker inte att du ska behöva stå till svars för vad andra tycker. Jag skulle oxå vilja kunna amma fortfarande men jag hade nästan ingen mjölk alls å kunde bara amma en gång om dagen. Å vid 5 mån så ville min son inte alls amma längre.

2007-08-24 @ 09:31:14
Postat av: Chissra

Det finns alltid folk som tycker och tänker en massa där ute och tycker att de vet bäst.
Skit i dem. det viktiga är att du mår bra och att lillen mår bra. Det är er ensak. Dessutom är amning en mysig och underbar stund tillsammans med barnet.
Gör det DU anser är bäst för er. Håll huvudet högt och skaka bort alla dårars kommentarer.

2007-08-24 @ 10:51:32
URL: http://chissras.blogg.se
Postat av: Anna

Hej hej Josefine!! Jag förstår att du blir arg och ledsen av alla komentarer, själv kunde jag inte amma min dotter mer än 2,5 månad då min mjölk tog tvärslut (var ganska deprimerad av nån anledning så jag tror att det var därför) jag fick i alla fall höra motsatsen att det hade gått bara jag ville.. Så hur man än vänder sig så har man ALLTID rumpan bak!! Jag tycker att du gör helt rätt i att amma honom så länge som ni trivs med det, vilket ni inte verkar göra längre?! Lycka till!! Kram Anna

2007-08-24 @ 22:55:43
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: brunetten =]

herregud det är ju jätte bra att amma länge!
barnen får trygghet och 1år är ju ingenting.
låt barnet bestämma jag tycker de börjar bli sjukt nr man ser på tv ´"8år och ammas) herregud att du ammar fortfarande e ju jätte bra!!

2007-08-25 @ 00:38:14
URL: http://annaisabellacarolina.blogg.se
Postat av: josefine

TACK för all positiv energi, ni är för söta!

2007-08-26 @ 20:47:30
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: anna-lena

det är bara hon som inte vet att det är VANLIGT!!!

2007-08-28 @ 14:25:02
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0