Onkels corner

Etter å ha fulgt Josefines blogg det siste året, fölte jeg at det var på tide å komme med noen innspill på hvordan det er å väre onkel til klumpen, Elian..

Hver gang jeg skal besöke min bror og Joss er det alltid Elian som stjeler oppmerksomheten min. Fra det öyeblikket jeg kommer inn dören hörer jeg krabbelyder som blir höyere og höyere. I neste öyeblikk er Elian festet rundt begge bena mine mens han smiler fra öre til öre.
Da er det bare en ting som gjelder, og det å opprettholde smilet til klumpen. For å klare det må man lage morsomme lyder, rare grimaser, löfte han opp og snurre han rundt, kile han eller la han leke med håret ditt.
Er det noe jeg har lärt om Elian, så er det nettopp dette at han liker hår. Man skulle nesten trodd at Elian synes det er like morsomt å leke med hår som jeg synes det er å spille fotball.
Men men, det er lov:)

Etter flere timer med leking merker jeg at jeg er klar for å slappe av. MEN, Elian har ingen planer om å la meg få lov.
Det er da det er viktig å väre taktisk.. Mitt triks er for eksempel å ta med han bort til hans pappa eller mamma, og si at Elian savner dem. På den måten kan onkel sette seg i sofaen med en god posjon snus og et lite glass cola. Höres kanskje ut som jeg er en lat person, men tro meg, det tar på å leke med en 11 mnd gammel gutt. 
Derfor synes jeg at Joss og min bror gjör en fantastisk jobb med klumpen. 
Elian er alltid glad og gråter nesten aldri.

Jeg har allerede lovt at Elian skal få bli med onkel på fotballkamp hver söndag fra den dagen han fyller 5 år. 
Det betyr at det bare er 4 år og 16 dager igjen:)


Hilsen Onkel Håvard (og ikke Hårvard som jeg har lest her för).


Lite ord jag tror ni undrar över//Josefine:

Krabbelyder: ljudet av att han kryper
höyere o höyere: högre o högre 
lage: göra
morsomme: roliga
lyder: ljud
savner: saknar
måten: sättet
nettop: precis / nyss
kile: kittla
allerede: redan

Kommentarer
Postat av: Angel

Vad fint skrivet =)

2007-08-02 @ 21:12:42
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: angelica

vad duktig du är på och skriva, Hårvard :P hahah! närå jätte skoj o läsa!
ha en underbar kväll med klumpen, E o Joss!
kram Angelica

2007-08-02 @ 21:44:16
Postat av: S

Din blogg är underbar att läsa! Har själv två syskonbarn i Elians ålder, min systerdotter är 10 månader och min brorson 16månader. Elian är riktigt söt (och det var ju hans onkel likaså;)) Lycka till med allt!/S

2007-08-02 @ 23:11:08
URL: http://pimimim.blogspot.com
Postat av: Denise

haha man fattat allt som stog ju ;D fast de var 3ord (som du skrev ner senare vad dem betydde) som var lite svåra att förstå sig på, men annars är språket sig ganska likt d i sthlm ;D

2007-08-02 @ 23:33:25
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Annie

HAHA! Vad rolig du är Håvard! Joss, kanske Eivinds fotbollsdrömmar om Elian måste bytas ut mot frisördrömmar? Hihi... Massa pussar på er allihopa i familjen, och Håvard och alla andra i närheten! Hälsa Crazy-Carro-Lillasyster!

2007-08-03 @ 09:24:21
URL: http://annieds.blogg.se
Postat av: Tessan

Vad fint skrivet! Det är nog inte många som skriver så fint om sitt brors barn... :) Du har det bra du! :)

2007-08-03 @ 09:45:56
URL: http://tessies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0