Fartfylld dag!

Haft en helmysig dag men ganska fylld av things to do, så inte mycket sömn för Elian som plockats in o ut av bil o vagn, MAMMAS DUKTIGA ÄLSKADE KILLE!

Dagen startade med mys o det dagliga fixandet hemma, sen ut o så körde vi till IKEA. Lunchade med Aslaug, Monica o Linda + bebisar. Lax med potatis o så småshopping, vaniljljus var slut ( eller det fanns två kvar som jag köpt emen jag brukar köpa MÅNGA ) o samma sak med värmeljusen, BAD IKEA! Jaja!

Körde till jobbet o fikade med Viktoria som går i skolan på BI i bygget bredvid, cappuccino o muffins med äpple/kanel. Elian älskar att sitta i hennes famn o skratta o hon skulle egentligen ha varit barnvakt åt oss någar timmar ikväll ( TACK SÖTA! ) men vi är så trötta både jag o E o han jobbar i skrivande stund så vi kommer nog sacka ihop i soffan tillsammans då LillE somnat! Skulle egentligen ha firat att vi beställa ringarna, men det kan man göra i mysbrallor också.

Så in på jobbet o bytte blöja o hälsade på o sen i bilen till guldsmeden. Det är Elians gudfars pappa som är smyckesdesigner ( en av Norges bästa!) o guldsmed så det känns jättespännande, han har designat den o nu ska han i dagarna ringa mig o ge priser, storlek på diamanten kostar ju en del, men det blir FINT!
Vitt guld o prinsesslipning blir det. 

NU ligger en övertrött Elian på golvet o har bara sovit tre kortisar idag, brukar sova längre stunder så imorgon ska iv ut o gå med vagnen o bara mysa, städa o dona på. E jobbar på middagsbordet bland all tvätt o jag väntar på att fläskfilén ska tina. Vi ska käka ris, fläskfilé o bearnaisesås o paprika. 

På fredag kommer Bestefar o hälsar på o Emelie åker med, KUL!!!!

Ser att bloggen inte "syns" för tillfället, men bloggar ändå nu när jag har en stund över innan läggning o matande. Elian har förresten ammat tre gånger idag på dagtid, ibland tycker han det är mys o smaskens. Samtidigt så åt han nästan en hel burk med rotsakspuré på IKEA som man fick gratis i restautangen BRA IKEA! Han ÄLSKADE det, måste inhandlas då det till o med fick honom att gapa. ( Annars får man lirka in maten =)) 

Nu ropar han på MAMMA!

Kommentarer
Postat av: Katta

Min syster ät också svenska som flyttat till Oslo. Varför flyttade ni eller du? Var det jobb eller kanske kärleken? :)

2007-02-27 @ 18:07:12
URL: http://shoeholic.blogg.se
Postat av: Linis

Spännande med ringarna.. dom kommer att bli supersnygga! :)

2007-02-27 @ 18:17:03
URL: http://linisis.blogg.se
Postat av: Anonym

Har nyss upptäckt din blogg och suttit o läst typ allt. Gillar den mycket! har förstått att du har någon anknyrning till uppsala? (där jag bor). Kramar, Maria

2007-02-27 @ 19:05:35
Postat av: Emilia

LÅter ju som en kanondag! :)

2007-02-27 @ 19:09:05
URL: http://lekmark.blogg.se
Postat av: Ella

Det ska bli jätte spännande att få se ringarna senare :)

2007-02-27 @ 19:22:13
Postat av: Anonym

Det ska bli jätte spännande att få se ringarna senare :)

2007-02-27 @ 19:24:35
Postat av: josefine

Katta: ja det var faktiskt jobb som lockade, tjäna pengar! o så fann jag kärleken här =)
Linis: ja jag tror det jag med, E ska ha en enkel slät i vitt guld
Maria: nej ingen anknytning där men vänner!
Emilia: ja :) lite lite sömn o mycket bil för Elian bara!
Ella: ja tänk som JAG längtar :) men det kan ta 4 veckor om vi har otur, de måste få tag i rätt diamant!

2007-02-27 @ 19:35:02
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

Katta: ja det var faktiskt jobb som lockade, tjäna pengar! o så fann jag kärleken här =)
Linis: ja jag tror det jag med, E ska ha en enkel slät i vitt guld
Maria: nej ingen anknytning där men vänner!
Emilia: ja :) lite lite sömn o mycket bil för Elian bara!
Ella: ja tänk som JAG längtar :) men det kan ta 4 veckor om vi har otur, de måste få tag i rätt diamant!

2007-02-27 @ 19:57:21
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Julia

Skitsnygg blogg! :D

Hur länge har du hållit på med din blogg?

2007-02-27 @ 20:11:17
URL: http://Silencerosemarie.blogg
Postat av: Nina

Det låter som ni haft full rulle hela dagen. Det låter som att era vigselringar kommer få en personlig prägel det är viktigt.
Vi ska på 2 bröllop i år, det är ur mysigt med allt planerande och alla förberedels kan jag tänka mig.
Kram.

2007-02-27 @ 20:41:34
URL: http://ninisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0