Kvällsrapport

Elian käkade rekordmycket gröt ikväll o verkar sova gott, men han vaknade av mardröm nyss o somnade om. Usch inte kul att veta att han drömmer hemska saker.

Jag är inne på att köpa en ny sittvagn, en lättare, som man kan lägga helt ned med bra hjul o självklart snygg. Ska bli spännande med ny vagn, säljer min Emmaljunga nu på nätet i Norge, hoppas någon vill ha den annars kör vi vidare på den. Den är bra men lite tung o jag reser ju en del. 

E är sjuk igen, ont i huvudet o halsen o snarkar bredvid mig, jag fixar på internet, ser Melodifestivalen o njuter av lugnet. Såg på svt1 förut o så hade jag turen att få en glimt av min godbit Jude Law!

Nu: Melodifestivalen o mjölkchoklad.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Prova MacLaren-vagn. De är som att köra på moln. Dessutom väger de inte så mycket och är lätta att fälla upp/ihop.
Tack för en fin blogg!!!

2007-02-17 @ 20:41:20
Postat av: Helena

Eller en Teutonia Timmy! *perfekt*

2007-02-17 @ 20:56:53
Postat av: josefine

tack för tips! jag läste om Teutonia Timmy, låter bra! Kikar lite på trehjuls också, men de är ju mindre stabila....djungel :)

2007-02-17 @ 21:05:28
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sofia

Emmaljunga scooter har, jag kalas vagn och lätt både i vikt och inte så stor ihopfälld

2007-02-17 @ 21:29:18
Postat av: josefine

sofia: ja det står nog mellan den o teutonia. Men är det inte trångt för fötterna för barnet?

2007-02-17 @ 21:32:06
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sofia

Min dotter är 8½ månad och den är kalas, så skön att köra och smidig! Jag upplever den inte som trång, kan bara rekomendera den starkt :-)

2007-02-17 @ 21:39:58
Postat av: josefine

så bra! min son är ju ganska stor :) får man plats med en riktig åkåpse i den? köper man till sån säck att ha över under vintern? jag har en åkpåse i manchester / ull sen jag själv var liten....
vad betalade du för din?
sen undrar jag:
läser på hemsidan: ej helt liggläge? men de andra sittvagnarna har det + solskydd....är det mkt dyrare vet du det?

2007-02-17 @ 21:50:06
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sofia

Jag har köpt emmaljungas åkpåse, men har även fårpläd, så din åkpåse borde ju gå ner då ju! Jag betalade 1895:- för vagnen, 499:- för åkpåse, 300:- för fotsack, men det är ju tillbehör så det är ju inga måsten...Det är inte fullt liggläge, men det lägsta är ganska lågt så att säga, de sitter ju knappast och sover, hihi
Vi hade en City Cross förut (emmaljunga) den har fullt liggläge, men den är tyngre och väldigt stor ihopfälld, precis som en kombivagn :-( Så därför sålde vi våran.... En sådan vagn ligger på mellan 4500-5000:-

2007-02-17 @ 22:00:23
Postat av: josefine

sofia: tack så mkt för alla svar, misstänkte nog att de är klumpiga de med, det blir kanske en scooter! eller teutonia, men de är inte lika snygga tycker jag....bara denna fungerar om vintern också till en så pass ung som min 6 månaders....!

2007-02-17 @ 22:04:12
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: sofia

Ja, men våran Wilma var 5 mån när vi köpte våran, så det ska nog gå kalas :-) Håller också med att de är snyggare! Lillkillen kommer absolut att gilla scootern :-) Kram på dig!

2007-02-17 @ 22:06:24
Postat av: josefine

sofia: tack! har du flygit med er? hur är den ihopfälld?
TACK för dina svar, jag är nog övertygad :)KRAM

2007-02-17 @ 22:07:56
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Helena

Teutonia Timmy är rymlig och ombonad, funkar med dunåkpåse i! Fullt liggläge också. V köpte den till vår dotter som är ganska liten till växten när hon precis fyllt 10 månader. Ångrar oss inte en sekund!
Lycka till med vagnvalet!

2007-02-17 @ 22:08:27
Postat av: sofia

Ja vi har flygit med våran, den går in i en sådan skyddspåse bra och lätt! Den är relativt platt ihopfälld! Vi har ingen kombibil, och våran går utan problem in i bagaget, så jag tycker den är liten, hehe

2007-02-17 @ 22:10:29
Postat av: aslaug

For ordens skyld Jude Law var på svt 2!hehe

2007-02-18 @ 00:10:03
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: josefine

tack!!!

Ashi: okej hehe

2007-02-18 @ 11:22:49
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Idha

Vi har också en Scooter som vi köpte till A när hon var drygt ett år. Supernöjda med den är vi, lätt o smidig o tar liten plats ihopfälld! Nackdelen med den är ju just det med liggläget, inte riktigt fullt liggläge. Men vi ska nog iaf börja använda den till N nu, för hon sover inga längre stunder i vagnen. O man rymmer åkpåse i. Köpte våran för 2000:- o det tyckte jag var bra pris för en så pass rejäl o stadig vagn.
En annan nackdel är att barnet är vänt framåt, tyckte det var lite läskigt först, men kanske en vanesak...
Vad duktig E är som nästan kryper!!
Kram

2007-02-18 @ 18:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0