Nu sover Elian

han käkar mjölk innan han ska sova men har börjat slå sig i huvudet nu o jag försöker hålla hans hand men den dunkar o dunkar, tror han försöker gosa med sitt hår! E får bära någon minut eftersom Elian börjat släppa bröstet innan han har somnat ( förut somnade han nästan jämt där). Jag tycker det är ganska skönt att han tar avstånd från amningen själv, på ett naturligt sätt. Han har tänder, gillar mat o ska växa o bli en stor pojke. 

Konstigt att tänka på.....Valet att nästan sluta amma nu är inte mitt, det är hans, men fortfarande kvälls/natt o mogonammar jag o ibland på dagen.

ÄLSKAR MINA E så otroligt mycket, idag har vi haft en underbar familjedag!


Kommentarer
Postat av: Camillas lockar

Hej! Hittat hit via bloggtoppen. Kul! Ja, det där med amning, ja... Min son Peo vill käka mest hela nätterna. Eller snutta, borde man väl kalla det. Måste ta itu med det där snart, det bara vaknas och vaknas hela tiden. Fast det sägs ju att det är övergående!

2007-02-25 @ 20:35:34
URL: http://www.lockar.se/blog/
Postat av: Caroline

Som du skrev, så bra att han själv väljer med amningen och att det funkat så bra så här länge ändå. Inget man kan ta som en självklarhet vad jag har förstått. Har en bekant som fick mjölkstockning dagen efter förlossningen... Så det är ju skönt att inga yttre omständigheter tvingar er att sluta utan bara naturens gång liksom.

Men du får allt lära honom att inte slå sig själv :)
Fin han var på kortet här under förresten. Ett riktigt charmtroll!

2007-02-25 @ 21:50:51
Postat av: Renée

Vad kul att han gör sådana framsteg helt själv!

Hoppas att du fortsätter blogga för allmänheten. Det är jättetrevligt att följa er :D

2007-02-25 @ 22:19:02
URL: http://www.pluggis.blogg.se/
Postat av: josefine

ja det är skönt att det sker automatiskt, men än är vi inte där att jag helt slutat så vi får se hur det går :)
Tack för stöd!!!

2007-02-25 @ 22:28:09
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0