Vaken men måste sova nu!

Blev vaken lite längre så ni får inlägget som Aslaug skrivit HÄR, fråga om ni inte förstår. Alldeles för mycket fina ord i texten, jag grät tårar av lycka o av nostalgi till tiden före Elian fanns i min famn, då han låg i magen.....!

Here you go:

Til Josefine Fra Ashi

 

Takk for at jeg får skrive et lite innlegg på din blogg- kjempe stas.

 

Vi møttes på nettet! På barnimagen.com!! Først en blinddate på Byporten, restaurant Egon. Husker ikke hvilken dato det var, men mener det var i begynnelsen av mars. Vi hadde begge halvstore mager og skulle ha barn på samme tid. På gravidtreffet var det i tillegg til deg og meg to andre mammaer (som vi desverre ikke har kontakt med lenger). Jeg husker at jeg hadde en litt dårlig dag den dagen, men du var så glad og positiv, bestilte mat til meg og ordnet opp. Vi snakket masse om fødsel ( jeg gruet for min...). Det var et veldig kort treff, vi spiste middag og gikk rett etter det. Var der vel maks et par timer. Alle gikk hver til sitt, og ferdig med det....

 

 

 

Jeg så nicket ditt på bim avogtil, men vi snaket ikke så mye sammen der heller.  Neste gang vi  møttes var på en restaurant på Solli plass. Det var super koselig- husker du kom, brun og fresh med stor rund fin mage og kjempe glad! Kom flere den dagen jeg aldri hadde møtt før, men til slutt satt vi igjen, du ,jeg, Gro og Monica. Og oss skulle det bli...  Vi utvekslet telefonnummer og da var det gjort. Etter det har vi hatt mer og mer kontakt! Men det tok seg nok mest opp da vi begynte å trille tur etter at babyene hadde kommet til verden.

 

Først fikk Gro sin Helena, så fikk jeg min Henrik. Og vet du en ting jeg angrer på, jeg sendte sms til mange med bilde  da han ble født, men ikke til deg... vet ikke hvorfor. Men du hadde hørt at jeg hadde født og sendte meg en sms og gratulerte. Jeg ble så glad da! Sånn er du, alltid oppmerksom.

 

 

 

Så kom din Elian, og Monica sin Nickolas. Da begynte livet for mammaer og barn! To uker etter at E ble født var vi på trilletur!! Vi møtte i Nydalen, og trillet nedover Akerselven til sentrum. Drakk kaffe, og skravlet. Det var så koselig!!

Det har blitt mange trilleturere og kaffer denne høsten/vinteren. I like (et av dine uttrykk jeg har kopiert)

 

 

 

Etter som tiden har gåttt har vi kommet nær hverandre og tar daglig del i hverandres liv. Som jeg sa til deg i stad, tenk at vi har kjent hverandre så kort tid, men blitt så godt kjent. Du gikk rundt i dine lange blå stilongs og pumpet melk til E.... mens vi ventet på min PA som skulle bli med deg på visning. Du er en del av min familie nå, og igjen I LIKE!

 

 

 

Jeg setter så utrolig stor pris på deg, du er verdens beste venninne og et forbilde. Du er impulsiv, morsom og snill. Sammen med deg kan jeg le av de merkeligste ting!

 

 

 

Jeg er så glad jeg har møtt deg. Du er så søt mot Pernille, hun digger deg J

 

 

 

Takk for at du har vært med på å gjøre mammapermisjonen min til den beste tiden i livet mitt!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad fint skrivet! Hon verkar vara en go tjej.. Fantastiskt att ni har blivit så goda vänner så snabbt! Antar att det blir så när man har så mycket gemensamt med sina barn. Goda vänner är det bästa som finns!

Vi, dina bloggläsare, kommer bli värsta proffsen på norska om det ska fortsätta så här med alla inlägg från dina norska vänner & E :)Tar man bara tid på sig att läsa förstår man det mesta..
"Mammapermisjonen" var ett roligt ord, det låter som ni fått ledigt några månader från ert vanliga liv i fängelse eller något :)

2007-02-22 @ 23:59:07
Postat av: Angel

gud vad gulligt man bara smälter...

2007-02-23 @ 06:27:33
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Lalla

Hej,

Jag kunde nästan förstå allt din vän hade skrivit, och utan att känna dej som person så har jag nog samma uppfattning om dej, Du verkar vara en oerhört stark, fin och omtänksam person.:-)
Gillar att kunna kika in hos Er och läsa och se hur erat liv blivit som småbarnsförälder o följa allt som händer, hoppas kunna få fortsätta de, för du inspirerar i mångt och mycket.
SnöigaFredags Kramar från Sthlm

2007-02-23 @ 07:51:35
Postat av: Emelie

Å va fint skrivit, men som någon tidigare sagt att den uppfattningen av dig får jag också. Den goa, glada, omtänksamma Josefine. Du lever ett liv jag också velat vid denna tid, så att få läsa din blogg är underbart. Lycka till med allt och ha en bra dag!
Kram

2007-02-23 @ 08:01:43
Postat av: Johanna

Vad fint skrivet! Ni verkar så lyckliga, helt toppen bra!

2007-02-23 @ 09:09:53
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Nina

Vilka vackra ord, vilken underbar vänskap. Härligt. Jag har tänkt ibland, synd att man inte bor i oslo, så man kunde tagit en fika och snacka på riktigt :)
Kram

2007-02-23 @ 11:18:28
URL: http://ninisens.blogg.se
Postat av: josefine

Ja det var verkligen fint skrivet, jag blev så rörd!!!!!
Vänner är viktiga, vänner som man får o ger energi till =)

2007-02-23 @ 11:43:10
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anna

Vad fint det var... fick rysningar av välbehag i hela kroppen :)

2007-02-24 @ 09:59:18
URL: http://annalundholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0