Oprah

går kl 19 på tv3 här, idag var den en norsk mamma som berättade om hur bra Norge är att vara mammaledig i, lite kul, hon visade Oslo för hela USA!

Dagens shopping blev:

Till Elian:
solglasögon, superfula men på hm för 20 kr så det var ett must have
mössa med skärm
filt med elefanter på hm, jättesöta filtar o badlakan har de fått in, TIPS!
2 leksaker / bitgrejjor
kombinerad leksak o spegel att ha i bilen så jag ser gullet där bak

Till mig:
Grå mysklänning med lång ärm, hm
Svart sidenklänning hm
3 basiclinnen, perfekta att sova / amma i 
Idébok

Till oss:
Sängkläder Åhléns
3 st värmeljushållare i grönt Åhléns
ljusstakar Indiska i grönt glas
Vaniljljus Åhléns
Bordsduk Matrummet Åhléns



Kommentarer
Postat av: en mamma babblar

Hej! Fina grejor du köpt! Hur är det att vara mammaledig i Norge? Kan du förklara dig lite närmare för oss som inte vet? :)

Söt bebbe du har!

2007-01-31 @ 20:26:48
URL: http://enmammababblar.blogspot.com/
Postat av: Josefina

Åh vad roligt med shopping! Hoppas det kommer bilder på dina inköp! Speciellt den grå klänningen ;) Lät som nåt jag skulle vilja ha i min garderob..

2007-01-31 @ 20:48:16
Postat av: josefine

en mamma babblar: hej, det är väl ungefär som sverige tror jag! om du menade vad hon sa på tv? hon sa att man får amma överallt utan att nån bryr sig o att man har det väldigt bra eftersom om man ej vill ha barnet på dagis / inte får plats så får man 3500 kr av staten för att tex anställa en nanny. Sen väljer vi om vi vill vara lediga 10 eller 12 mån mot 100% respektive 80% i lön, nu är det nya regler så att man även kan sprida ut dagarna, tidskonto! Pappan har 6 veckor som han måste ta ut!

TACK!

Josefina: Ja den är superskön!

2007-02-02 @ 09:56:58
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0