Desperate Housewife=jag

Jag bloggar då jag ej kan prata med E, haha! Om han varit hemma skulle vi nu ha njutit tystnaden o lagat mat ihop. Jag inredningssuktar istället, kollar soffor, tyger o ja ALLT! Blir väldigt effektiv om man lämnar mig ensam. Jag har nog lite svårt att bara vara. Mina ELLEtidningar är fortsatt halvlästa. 

Vi är ute efter en hörnsoffa o jag har varit lite sur på IKEA som tagit bort alla gamla godingar men nu är denna tillbaka:

Karlanda, bra pris!

Jag tror vi slår till på en sån, älskar ju vitt o man får tvätta o täcka de värsta fläckarna med en filt! Ska starta med rosa till, sen i jul blir det rött o ibland toktröttnar jag på en färg o byter till något helt nytt. Har alltid haft vitt som bas men då jag bodde i förra lägenheten blev det beige/grått o det kändes inte lika kuligt.  


Detta är så fint, min kompis Janina har det. Men jag tror vi kör på ett vitt, det blir så fint tycker jag men vårt som vi har nu blev trasigt i flytten. 



Apropå förra lägenheten, jag trodde det var lyx jag hade. Att ha en tvättstuga en trapp ner som var bara vår. Men att ha de nyaste tvätt o torkmaskinerna i badrummet o kunna torka på balkongen sommartid, DET är lyx. Som jag bar de tvättkorgarna upp o ner förut, nu är jag så bekväm o njuter livet med hiss, barnvänlig lägenhet o öppet kök. Det räddar dessutom många städbråk, detta tar inte långa stunden att städa. JIPPIE, är så nöjd med vårt beslut.

Måste boka in städning av gamla lägenheten, sista helgen i juni ska vi lämna nycklarna o säga hejdå!

Jag sitter nu med tända stearinljus o med min ring på fingret igen. Den är forsatt lite stor så ska ta in den en halv storlek till plus byta en sak på den så stenarna sitter ännu finare. Idag är ju vädret svalare men oavsett är den för stor på mitt finger. En annan sak jag upptäckte då jag åter fick den på fingret var att jag kan se att det är vitt guld. Har bara haft min Attlingring i silver sista dagarna o den är i silver, nu kändes denna guldig. Så guldig att jag bara tittade på ringen då jag körde hemåt tidigare, vilken trafikfara. Blondin som sitter o tottar på sin förlovningsring...Tur att Elian fanns tryggt förvarad hemma o i mitt hjärta på sin fasta o STORA plats! Han somnade vid bröstet här efter bad, gröt o tandborstning. Oj oj som våra rutiner måste fixas o vi måste få honom att somna 19.30, 18.30 bara stänger han sina små blå......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0