Elian om dagen / natten nu

Han:
*ler ofta då han ser andra
*är som en mask i famnen, ålar sig omkring
*vill krypa, står på alla fyra o gungar, vilar genom att "flyga" eller lägga ner huvudet på golvet 
*kryper baklänges, ålar sig omkring oo hamnar utanför babygym, mattor o annat, golvet är bäst tycker han
*pratar en del, mamamama, dadadada o andra roliga ord, låter som han svär ibland, har en bestämd o hög röst
*gillar ej att bli torkad omkring munnen, skakar på huvudet febrilt för att slippa detta o drar bort saker ifrån huvudet, mössan tex...
*blir superglad då man pussar på honom på morgonen o då pappa kommer hem
*skrattar högst då man busar på hans mage o tar honom upp i liften ( triceps + axelträning)
*har sex tänder ( som han gnisslar så man tror man ska tappa öronen)
*äter helst mjölk just nu o lite banan o banan/aprikosgröt om kvällen
*tycker om vatten
*rullar från mage till rygg o rygg till mage
*byter hand o hittar saker han tappat
*ör otroligt fascinerad av sina egna händer, o andras!
*måste ha lugn o ro då han ammar, gärna ligga
*sover ca 3 gånger om dagen
*har humor, skrattar då man tex låtsas ska göra något o ej gör det, det är allra bäst tycker han

skulle kunna gå on and on....men detta är en liten update för min familj om vår kära klump!

Mamma ( jag ) ska försöka med fasta sov o mattider nu för att se om det kan göra natten lättare. Planen är:

Vaknar 7 ( av Es klocka) 
myser i sängen
byter blöja, lek i vardagsrummet ( frukost + bloggning :)) 
äta gröt 9, amma efter o somna om i sängen alt vagnen inne / ute sover ca 30 min
byter självklart blöjor då det behövs! ( ofta!) 
ut o gå vid 11.30, sover i vagnen en timme minst. 
Ca kl 1 MAT, banan o mjölk eller burkmat o mjölk
sova en stund strax före tre o sen vara vaken o äta lite mjölk / burkmat vid 17 med oss
Bada 18 tiden
Gröt 
19 SOVA ( största utfordringen att han så småningom ska somna själv....)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad mycket saker han kan nu Elian! Så duktig så :) Hörde en bebismamma berätta att varje dag med sin skatt är den bästa hittills för de utvecklas så mycket, precis som du skrev. Visst kan man senare längta tillbaka tills när de var alldeles pyttesmå men just det där med alla framsteg måste vara grymt!

Jag kan verkligen tänka mig att det roliga börjar nu, när personligheten börjar lysa fram lite... Att han har humor och kan börja kommunicera måste kännas STORT! :) Tänk sen när ni kan ha små konversationer och alla frågor kommer.. "Mamma, vad är det? Vad gör han?" Åh vad jag längtar själv... :)

Kram

2007-03-29 @ 20:52:22
Postat av: Cecilia

Åh, jag är fortfarande avundsjuk på din otroligt snygga man och din söta lilla Elian...! Tänk vad snabbt han utvecklas.. roligt att följa, kanske jag med borde fundera på "familj" oxå?? Ni är inspirerande och så söta! Jag minns inget från när jag var liten, ska korsförhöra mamsen nu när hon hälsar på i Bryssel under påsken... om jag var likadan? Kram, Cecilia <3

2007-03-31 @ 06:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0