strejk!

Min blogg strejkade tidigare, hade lust att skriva följande:

Så nu kommer det kommentarer om att det ska sluta läsas härinne. För att jag tycker en sak? För att jag reagerar på en hemsk drog som finns i vårt samhälle? Som förstör för UNGA människor o skapar beroenden som i värsta fall aldrig tar slut? Jag är bubbelgumsrosa  ( av kärlek!) ibland men har också tankar som ska ut. Denna tanke om rökning är inte taskig på något vis, jag önskar att ALLA ska få leva i en rökfri värld. Tyvärr tror jag det inte kommer ske. Så oroa er inte!

Jag förstår inte hur man kan sluta läsa en blogg pga EN åsikt? Jag läser tex Katrins blogg som jag bara skrattar åt då hon skriver tokiga ( i mina ögon) o roliga åsikter. Många bloggar o vänner jag har gör saker jag inte håller med om är rätt, jag har dem o läser dem ändå. Men jag tvingar ingen att läsa, tycker bara att det är lättare att sluta läsa än att skriva det som ett slags hot eller löfte till mig.

Tror ni jag ska ändra åsikt? Tror jag ni ska ändra åsikt? Jag vill bara säga hur jag känner. O gillar ni att hänga i vårt liv - NÄRA - så får ni stå ut med den jag är o vad jag tycker. Ni är VÄLKOMNA! Men jag har ALDRIG tvingat er att tycka som mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag läser din blogg varje dag och flera gånger. Fortsätt kör ditt race, jag är rökare men har nu bestämt mig att sluta vid nyår då jag ska flytta och sen blev de mer efter ditt inlägg. Kör på!! Jag diggar dig!

2007-11-15 @ 20:08:28
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: josefine

Linda: tack - så kul! GO GIRL!! Skriv hur det går!kram

2007-11-15 @ 20:10:03
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Emelie

Bra Josefine! Brukar läsa din blogg lite då o då och det är alltid lika kul att få läsa om era dagar. Förstår inte hur du orkar att jämt "hålla skenet uppe" när du får dessa kommentarer. Men du verkar vara stark! Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram

2007-11-15 @ 20:11:09
Postat av: Sara

Jättebra skrivet! Jag läser din blogg varje dag, oavsett om vi tycker lika om saker eller inte.

2007-11-15 @ 20:21:08
Postat av: evelina

skriv vad du vill josefin, det är din blogg=du bestämmer.
Jag älskar din blogg hur som, klart man inte kan tycka lika om allt heller? jag kommer då aldrig sluta läsa även om jag nu inte skulle hålla med dig nån gång =)

kram

2007-11-15 @ 20:21:39
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Mona-Lisa

Hej prinsessa du har alldeles rätt det du skriver om rökning....Jag är en rökare en äldre och har fått den hemska sjukdomen "KOL" och det unnar jag verkligen inte våra barn och barn barn...håller på att sluta nu för att jag måste och själv vill får hjälp med medicin för att kunna....så jag säger själv STOPPA ALL RÖKNING....fortsätta att blogga om vettiga saker som rökning....bra

2007-11-15 @ 20:24:25
Postat av: Sofia

Du är ju hur cool som helst! Stå på dig tjejen!

2007-11-15 @ 20:49:31
Postat av: Elaine

Bra, bra, bra Josefine! Jag personligen håller verkligen med dig. Är helt emot rökning och usch, tvi och blä vad illa det är! Förstår dock inte att folk kan reagera negativt på det! Alla har ju olika åsikter och tur är väl det. Det är ju bland annat det en blogg går ut på, att skriva det man själv vill och tycker! Och just i Din blogg ska ju Du skriva vad Du vill. Så.. keep up the good work! =)
Jag tycker lika mycket om din blogg som alltid.
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram

2007-11-15 @ 20:51:02
URL: http://etphonehome.blogg.se
Postat av: mini

äsch, vad är det för fasoner, alla har åsikter och du står för din, you go! mini

2007-11-15 @ 21:02:55
URL: http://www.mamamini.blogg.se
Postat av: Johanna

Din blogg är sjukt bra, och väldigt intressant..din familj är UR söööt! du har verkligen blivit som en förebild för mig! Fortsätt du med och blogga för det är du grym på! Kram

2007-11-15 @ 21:07:46
Postat av: Malin.E

Jag tycker den är bra som någon skrev, den står för min åsikt rökare är också människor men inte lika länge :-)

2007-11-15 @ 21:25:00
Postat av: Frida

Bra att du står på dig! Klart du ska stå för dina åsikter. Det är din blogg och du får ha dina psikter här, det är ju inga elaka åsikter. Jag hatar också ciggarettrök, men jag hatar verkligen inte rökare som personer p.g.a det. Din blogg är bra :)

2007-11-15 @ 21:35:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Viktoria

Bra blogg.. skönt att d finns de som öppet står för sina åsikter. Underbar familj

2007-11-15 @ 21:55:32
Postat av: sessan

Folk är crazy vännen & man kan undra hur dom överlever i vårt samhälle!!
Skriv om vad du vill & brinner för & strunta i dom som hotar att sluta läsa *för dom smygläser garanterat vidare fniss*

Folk är aldeles för närtagna i blogg världen.

Du ruler söta ;0)

Massa kramar & ha en mysig kväll

2007-11-15 @ 21:59:39
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

jag blir LYCKLIG att læsa era fina ord - de ær guld værda!!!!!!!!!!!!
kramar

2007-11-15 @ 23:06:03
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Malin

Jag håller helt med dig med rökning, det är avskyvärt och jag hoppas verkligen att man kunde förbjuda rökning. Vår granna ovanför röker och ibland när man kommer hem från jobbet känner man inte doften utav sitt hem utan ingrodd rök. Vidrigt!
Tack för en kanonbra blogg, sluta aldrig att blogga!

2007-11-15 @ 23:55:54
Postat av: Em

Hur någon människa kan sitta och försvara rökning övergår mitt förstånd. Cigaretter är bevisat giftiga, hur kan man argumentera mot det? Att man till på köpet kan bli arg på någon, bara för att hon skriver att hon inte gillar rökning, är ännu konstigare. Fånigt. Hoppas att du inte tar åt dig av vissa kommentarer Josefine!

/Em

2007-11-16 @ 11:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0