Solig fredagstur!

Så nu har vi varit ute o gått i -1 grad, det isade i kinderna. Elian var lite arg, tror han inte hade lust att ha vantar o han kunde inte leka i gröset då det varit frost inatt. Ska shoppa en så kallad parkdress, vad kallas det i Sverige? Vi har tvådelat vinterset ifrån POP. Men det känns för varmt nu? Eller kanske vi kan börja använda det med tunn ull under?! Ska testa imorgon, imorgon ska jag också till frissan. Få några fler slingor i hårfästet bak.

Huvudet bultar o nu ska jag passa på att sova då klumpen sover, han somnade o då rusade jag hem så jag ska hinna vila.

image1832

image1833
Mysigt!

image1834

image1835
Vi stannade för att se på änderna i vattnet - då kom de upp till oss!

Kommentarer
Postat av: sofia

overall heter det :D

2007-10-19 @ 11:32:10
Postat av: sessan

Underbara foton, jag älskar såna.
& NÄRA ja ;0)

2007-10-19 @ 12:21:43
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: sessan

Glömde det: Josefine, jag vill rekomendera dig Troll dressen Classic.
Vet inte om du sett den rosa jag köpt i år till prinsessan.
Med den har du både höst/vår dress, vinter dress & extra ulldress!!
Den har nämligen i & utagbart ull foder som kan användas separat.
Dyr ja, men säljer du den pent brukt så får du tillbaka runt 800,- för det & dom är INGA prob att sälja på finn.
Jag har jobbat många år i barnehage här & dom är absolut bäst!!
Har blitt kårade till bäst i test många år i rad också!!

Har en Reima Tec höst/vår dress också men den är tyngre på någotvis, samt att då måste man ju ha en vinter dress i tillegg så det blir dyrare faktiskt än att köpa Troll dressen.

Två delat är supert att använda privat till så små som Elian men en dagmamma eller ett dagis har inte tid att passa på att jackan inte glider upp & snö kommer in på ryggen.

Bara som ett litet råd från en som känner overall marknaden i Norge samt Norska klimat ;0)
Kram på er sötnosar

2007-10-19 @ 12:29:20
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vill bara uppmärksamma dig på att HMs dresser alltid kommer bra ut i test och kostar hälften av vad Troll och Reima Tec?! Nog för att de säkert är snäppet bättre men i Foreldre og Barn-testerna får HM och Lindex alltid jättebra poäng!..

2007-10-19 @ 13:46:21
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Sessan

Vill bara lämna en kommentar till Anna-Lenas inlägg.
Helt enig i utgångs pungten, jag "måste inte alltid" köpa märke eller dyrt.
Inte lyssnar jag ensbetydande på Foreldre og barns tester heller för de är ju helt på jordet som regel.....
I detta tillfelle & med tanke på att Elian skall börja hos dagmamma/dagis så rekomenderade jag efter mina erfarenheter som både personal & förälder i barnehage & då är inte H&M eller Lindex i närheten av Troll & Reima!!!!
Med mindre man har lust att köpa ett par nya dresser ila sesongen & då är vi ju snart uppe i samma summa som dressene i det övre prisk sjikt.
Vad gäller vinter kläder & sko
är det en sammanhang mellan pris & kvalitet faktiskt!!

En annan viktig sak för ett barn som möter sin första vinter som gående det är att han har lätta & beveglige kläder, för att inte bara bli sittande & då igen bli kall.
& Ingen kan ta mig i när jag säger att Troll är den absolut lättaste & rörligaste på marknaden.

2007-10-19 @ 14:20:31
URL: http://Sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Usch, Josefin! Nu har jag lust att börja tjafsa igen... men försöker låta bli... bara lite; Vilka bestämda meningar dock från dagisfröken... vet mer än fagblad osv... Hm?.. Jag har två barn själv, ett i barnehage är utbildad lärare?..

2007-10-19 @ 20:37:54
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0