Could have, would have, should have....

Jag gav upp innan filmen startade. American Gangsters, någon som sett den? Den får vara hur bra som helst men jag kan inte sitta så länge ( 2,5 h) och kika, då somnar jag så jag läser lite MAMA och ska snart lägga mig. Hittade ett citat i tidningen som Sarah Jessica Parker sagt:

"När man åker längs den väg som kallas livet kan en tjej känna sig lite vilsen ibland. När det händer antar jag att hon måste släppa alla måsten och borden och skulle ha gjort, spänna fast säkerhetsbältet och bara köra på"

Hihi det var nog could have, would have, should have som de översatt här. Lät lite kul på svenska men jag vill uppmuntra er ALLA att släppa lite på kraven. Jag älskar att ha allt rent, fint och fixat men nu sen vi flyttade hit så plockar jag helst undan, tänder ljus och njuter av tillvaron istället för att stressa med att göra ALLT klart direkt. Köket ska målas, tavlor ska upp och en massa annat ska sorteras men inte idag ;)

SOV SÖTT!

Kommentarer
Postat av: Hilde

Skulle ønske jeg var like flink til å la være å tenke på alt aom må gjøres! Det er ikke så lett.

2008-04-08 @ 22:14:21
Postat av: malin

jag såg den filmen på bio. var också lite tveksam till att den var så lång men den är helt klart sevärd!

2008-04-08 @ 22:17:57
URL: http://malloosan.blogg.se
Postat av: camilla

Läste att din son ska ha en lapp för att träna upp ena ögat. Jag hade också en sjörövarlapp när jag var i samma ålder, efter ca 6 månader så hade det blivit så bra att jag fick ta bort den. Varesig det blir 6 månader eller längre så vet ju du att tiden går såå fort när man har barn. Varmaste lycka till hälsningarna // camilla

2008-04-08 @ 22:23:20
Postat av: Satu

Tack söta!
ikväll behövde jag den kommentaren mer än någonsin!

2008-04-08 @ 22:55:45
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: Lilla Fröken

Ja allt kan inte hända på en och samma gång för då mår man inte bra i längden. Stress är inte bra för någon människa. Ta god tid på er, men skjut inte upp saker alltför länge för det för då blir det bara jobbigare och jobbigare att ta itu med allt tror jag...sedan kan man ju inte lägga ut en stor summa pengar på en gång heller! ;)

..Kram!

2008-04-08 @ 23:51:39
URL: http://ellikaramelli.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Helt rätt inställning. Så brukar jag också tänka. Jag är nog den stressfriaste ensamstående tåvbarnsmamman som går att hitta, haha!

2008-04-09 @ 02:14:22
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: karro

det är ju det som är vitsen med att göra om eller flytta, det är meningen att det är ett långtidsprojekt :)

2008-04-09 @ 02:53:28
URL: http://karroooo.blogg.se
Postat av: Jessica

Alldeles riktigt, dock känner jag mig stressfri men får allt gjort ändå. Jag älskar att på kvällarna när sessan lagt sig, hålla på med renovering eller fixa med tvätten/städa/plugga ;) Konstigt att säga älska men jag trivs verkligen med det ;)
För övrigt så är American Gangsters hur bra som helst!! Det är nog den ENDA filmen jag INTE somnat till, somnar annars alltid till allt utom SATC
:)

2008-04-09 @ 06:17:32
URL: http://studentmamman.blogg.se
Postat av: Mia

så sant... man missar ju hela livet när man bara ser allt som ska göras...Man måste sätta sig ner med sina kära och bara va tillsammans...Det är hela grejjen tror jag...

2008-04-09 @ 07:20:19
URL: http://misskalinka.blogg.se
Postat av: Sara - Dagens positiva

Helt rätt! Vi har alldeles för höga krav på oss själva och borde släppa efter på det. :)

2008-04-09 @ 07:42:10
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Josefine E

Du har så rätt! Jag känner igen mig att man vill hinna så mkt på kvällarna. Men allt kan inte vara på topp jämt. Det gör inget om det är lite stökigt ibland. Man måste slappna av och varvar ner!

2008-04-09 @ 07:59:13
Postat av: Evelina

Håller med, verkligen något att tänka på! Jättebra citat!:) Ha en toppenbra dag i dag!:)

2008-04-09 @ 08:13:47
URL: http://linzo.blogg.se/?c=1207720973
Postat av: Karolina N

Heeeelt rätt tänkt!! Kram!

2008-04-09 @ 08:48:45
Postat av: Charlotte

Önskar verkligen att jag kunde tänka mer på det sättet, istället för att vilja att allting är perfekt jämt! Ska ha de perfekta kläderna, plugga lagom mycket, laga och äta nyttig mat och framförallt ska vårt hem alltid vara tipptopp! MEN, nu när vi köpt ny lägenhet (tillträde på fredag, tjohooo), så förstår jag att jag måste lägga band på mig. Måste "tillåta" mig själv att bjuda hem folk och att njuta själv, trots att vissa saker inte alls är som jag vill ha dem än... Svårt det där!
Typisk kvinnofälla tror jag! Helt rätt Josefine, nu struntar vi i alla coulda, woulda, shoulda och bara lever!
Kram!

2008-04-09 @ 09:46:01
Postat av: Emma

Filmen är riktigt bra och den känns inte alls så lång när man väl tittar på den. Jag sögs helt med i handlingen. Sen att den är baserad på en verklig händelse gör den så mycket bättre.

Emma.

2008-04-09 @ 10:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0