Frisk luft!


Anne myser med Bamse! Anne är en så härlig och genomgo tjej! Hon sov hos oss inatt och vi hade planer på att ha med oss frukost och smoothies i bilen imorse men saker blir inte alltid som man tänkt sig.




Det är så synd att E är allergisk, jag ÄLSKAR djur. Katter är nog min favorit då jag växt upp med katter. Men en hund känns otroligt "med", som en liten människa. Ett djur förtjänar all kärlek och lycka, precis som vi människor! Jag myser extra mycket då jag är i Sundsvall hos syster som har djur hemma. Det känns varmt och levande och jag är lite ledsen att Elian inte får växa upp med en katt i sitt hem.


I farten!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åååh, jag älskar också djur och är superledsen över min E som också är allergisk! Har som du alltid haft katt hemma och skulle sååå gärna ha en liten nu! Eller en hund, jättemysigt att gå på promenad med. Får hoppas att svärmor skaffar sig en hund som hon pratar om, så kan man iaf träffa den ibland och passa den över helger o.dyl. (E klarar sig ett par dagar innan allergin blossar upp helt)



Ha en fin dag!

2008-04-15 @ 10:40:03
Postat av: josefine

Hihi så komiskt att båda heter något på E!

Ha en mysig dag!

kram

2008-04-15 @ 10:49:38
Postat av: josefine

Hihi så komiskt att båda heter något på E!

Ha en mysig dag!

kram

2008-04-15 @ 10:49:54
URL: http://prinsessans.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Tänkte bara berätta att min mamma är också allergisk mot pälsdjur men nu har dom en liten Jack russell och det funkar jättebra. :) Finns kanske nån ras han är mindre känslig mot? :)



Ha en bra dag! :)

2008-04-15 @ 11:01:21
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Min lilla syster är otroligt allergisk mot pälsdjur. Vi testade att ha en dvärg schnauzer hos oss och hon kände då inte av något. Vi har fortfarande kvar hunden och det går alldeles utmärkt eftersom dvärg schnauzer är en allergihund! :)

2008-04-15 @ 11:17:16
Postat av: Angelica

Det finns numera en ny kattras som avlats fram (med päls) som även allergiker kan tåla. Kommer inte ihåg vad den heter, men såg en på ett TV-program förut, den var gul i färgen och korthårig.. jättefin! :)

2008-04-15 @ 11:53:14
Postat av: maja

Hej , läste precis ditt inlägg om allergi =)

själv är jag allergisk mot gräs och det är ett hel**** varje sommar , och jag råkade kika i ett reklamblad vet nu inte om det var från " hälsokost " men du kan säker googla efter det



Det stod om en kvinna som aldrig förr kunnat haft djur pga av svår allergi mot både päls och pollen som efter att ha provat NASALEZE införskaffat TVÅ katter =)



Kan ju värt att prova , jag ska testa mot min allergi .



Ha en underbar dag i vårsolen

kram maja

2008-04-15 @ 12:09:06
Postat av: Erica

Lånade ni en hund? Vart då? Jag bor också i Oslo och skulle verkligen vilja ha en vovve att gå ut med då och då :)

2008-04-15 @ 13:34:46
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Vilka härliga bilder! :)

2008-04-15 @ 15:16:31
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Hanna

Min kusinfamilj har två extremt allergiska i familjen, dom klarar knappt att träffa mig som har katt. Men dom har två katter , Sibirisk skogskatt, som de flesta även starkt alergiska klarar av. Det är såpass känt att man oftast får ta hem katten i två veckor på test för att se om man reagerar eller inte. kanske kan vara något? dom är väldigt fina goa katter :) Vet att det ska finnas en uppfödare i sandefjord.



mvh//hanna

2008-04-15 @ 17:27:56
Postat av: Hanna

Försökte göra en kommentar till detta inlägget tidigare idag, men det funkar inte som det ska... Jag skickade ett mail till blogg.se, men jag antar att de redan vet om alla problem.



Iallafall så skrev jag att jag också älskar katter, men att vår son blev allergisk för 1,5 år sen, så vi fick lämna bort vår kissemisse. Men jag SAKNAR också att ha katt..



Kramar!

2008-04-15 @ 19:25:43
URL: http://vardagsmammans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Försökte göra en kommentar till detta inlägget tidigare idag, men det funkar inte som det ska... Jag skickade ett mail till blogg.se, men jag antar att de redan vet om alla problem.



Iallafall så skrev jag att jag också älskar katter, men att vår son blev allergisk för 1,5 år sen, så vi fick lämna bort vår kissemisse. Men jag SAKNAR också att ha katt..



Nu ska jag försöka posta! Kram!

2008-04-15 @ 19:26:58
URL: http://vardagsmammans.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej Hej!! Tänkte bara höra vart du köpt din fina jeanskappa? Jag jobbar på Dutyfreebutiken på ankomst på Gardermoen och jag är ganska så säker på att jag såg dig (eller någon som var väldigt lik dig) för någon vecka sen i butiken med kappan på sig, Hann dessvärre inte fråga var den var köpt så jag passar på här istället =) Den är så himla fin! MVH / Madeleine

2008-04-16 @ 19:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0