Pepping!

Nu är vi hemma och jag grät hela vägen hem. Försökte verkligen bita ihop men det gick inte. Elian hade för det första blivit biten i handen på dagis så han hade ett rött bitmärke, men han verkade må bra i övrigt. Sen började vi prata om lappen för ögat och vi kom fram till att det är bäst att han har den på morgonen på dagis innan de går ut.

Hon som är styreleder har själv skelat som liten men opererats och hon är en väldigt snäll men ganska bestämd dam så hon fick sätta på lappen då jag bytte hans blöja. Han protesterade och skrek men då vi gick och vinkade hejdå var det glömt. So far so good. Så går vi igenom gården på dagis där de större barnen leker. Jag och Elian, han på min höft. Så ser jag att alla barnen verkligen stirrar på honom med stora ögon.

Vanligtvis så ler jag och säger hej åt alla barnen och det gjorde jag även idag. Men då jag såg att de stod och tittade efter oss då vi körde iväg så brast det. Jag blev så ledsen, ledsen att vår älskling ska behöva bli sedd på som annorlunda eller konstig. Samtidigt så vet jag i hjärtat att det är ju därför jag älskar honom så högt, han är unik och inga barn är likadana. Alla barn är små unika varelser med egna personligheter och de är ABSOLUT lika mycket värda. Så jag vet att jag inte SKA vara ledsen men det gjorde så ont i mig. Ringde min Mamma som peppade mig lite. Detta går bra, detta fixar vi och Elian sitter nu och leker och läser bredvid mig med lappen så det kommer gå fint! Det är mitt ansvar ( vårt) att se till så att Elian känner hur speciell han är som får ha den fina fina lappen. Detta fixar vi!


Här sitter vår pirat♥ och läser sin nya bok. Han hade exakt denna sen förut (present ifrån Mormor) men den tuggade han sönder då han fick tänder så det var kul att få en ny! Brrrrm säger bilen säger han här. Att han redan läser bok med lappen är FANTASTISKT och det gör mig SÅ happy!



Att ni delade med er om era upplevelser värmde enormt, TACK!

Uppdatering kl 19: TACK för alla fina kommentarer, jag blev helt rörd. Jag kunde som sagt inte påverka att jag kände som jag gjorde men visst förstår jag att det beror på att de var nyfikna men själva känslan ( tänkte tankar om andra saker som kunde ha gjort honom mobbad i framtiden, sjukdomar osv..) gjorde så ont i mig. Allt känns mycket bättre nu!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Jannica

Detta kommer ni klara galant!!! :) Elian är så söt och de andra barnen på dagiset kommer att vänja sig, snart är det den naturligaste saken i världen! :) Kramar!!

2008-04-08 @ 16:27:49
Postat av: Anonym

Hej Josefin! Upp med hakan! Du har en underbar son, som är frisk och kry! och har två underbara föräldrar! Det där fixar NI! Ha en bra dag!

2008-04-08 @ 16:31:21
Postat av: Erika

Barn tittar ju, säger och uttrycker sina tankar på ett helt annat sätt än vuxna... Jag är säker på att de inte menade illa utan bara tyckte det var något nytt och ovanligt som hänt med deras kompis! Ta inte illa upp kära du. Han e världens sötaste lilla pojk ändå juh, och bra om han får detta fixat! Min kusin hade en sån lapp när han var liten, och det gjorde gott. Kram

2008-04-08 @ 16:31:26
Postat av: Jill

Jag tror inte att du behöver vara så här orolig. Barn upp till tio år sägs inte ha några som helst problem med det som är "annorlunda" "onormalt". Om du har tex ett förståndshandikappat barn så går det utmärkt upp till den åldern i lek med jämnåriga och så.
Jag tror kanske att lite av tittandet låg i dig. (menar inte det negativt men så fungerar människan. tex om man är hemligt gravid tycker man att alla tittar extra på magen osv.)
Huvudsaken är att Elian får hjälp och det bästa för sin syn.
Många kramar

2008-04-08 @ 16:33:29
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Du har ju helt rätt inställning. Jag blir impad av dig! Och lite tårögd av ditt inlägg. Fortsätt att tänka som du och ta pepp från andra! =)

2008-04-08 @ 16:34:53
URL: http://modjiff.blogg.se
Postat av: P

Härligt! En blogg med lite ordentligt innehåll och inte bara slumpmässiga meningar tillsammans med reklambilder!

Postat av: Att ha det gott

Jag är säker på att detta kommer att gå jättebra
Båda mina pojkar skelade som små mitt ena barnbarn gör det nu och har en sådan lapp för ögat
Imgen av mina grabbar skelar nu som vuxna
LYCKA TILL

2008-04-08 @ 16:39:14
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Sofia

Hur länge måste lillkillen ha lappen? Så go han är!

2008-04-08 @ 16:42:44
Postat av: Elin

Åh! Detta fixar ni. Elian är en liten tuffing det syns ju! Kommer gå så bra så! Men jag kan tänka mig känslan av att få så många ögon på sin stjärna, känslan av att andra tycker han är annorlunda. Men det är han inte, inte mer än vad du skrev om att alla barn är unik, för de är dem verkligen! Ni verkar vara superföräldrar till sötnosen, och detta hjälper ni honom med

2008-04-08 @ 16:43:49
URL: http://elinlovijsa.blogg.se
Postat av: Jasmine

Hur har din dag varit? :)
Ha det bra :)

2008-04-08 @ 16:51:26
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Sara

Han är så söt eran lilla pirat, allt kommer bli bra Josefine! Han är ju världens bästa Elian!! Han är en riktig liten hjälte den där killen!

Ge honom en kram från mig!!

2008-04-08 @ 16:53:07
Postat av: Sara

argh, min blogg adress kom inte med!

SaraWikstrom.blogg.se

2008-04-08 @ 16:53:49
Postat av: Jessica

Vilken liten cooling :-). Det var ju en snygg lapp. Jag vill inte att du ska vara ledsen det kommer ju bli bra. Tror att dom andra barnen kan tycka att det ser lite häftigt ut det skulle jag ha tyckt när jag var i den åldern. Kämpa på och ta hand om er!! Massor av kramar J

2008-04-08 @ 16:57:22
URL: http://smasmuloravmittliv.blogg.se
Postat av: Caroline

dette går bra!!!! :)

2008-04-08 @ 16:59:07
Postat av: natta

Men lilla gubben då!! barnen kommer nog vänja sig snart och tycka det är fullt normalt

2008-04-08 @ 17:00:28
URL: http://naatta.blogg.se
Postat av: Marianne

Har läst din blogg länge men aldrig kommenterat, kände bara att jag måste det nu. Jag är både mamma och förskollärare och kan förstå den jobbiga känslan du fick när du gick genom gården. Barn är underbara och nyfikna på livet. De undrade såklart varför han hade ett stort "plåster" på ögat. Berätta för dem om att E måste träna sitt ena öga så tror jag med all sannolikhet att de förstår och accepterar detta som det helt naturligaste i världen. Om du inte vill förklara själv för barnen så be förskollärarna göra det. De är ju där för att se till att ALLA barn har det bäst, det är deras jobb! Till sist vill jag bara
säga att jag tycker att ni verkar vara helt underbara föräldrar och det värmer mitt hjärta och genom att läsa denna blogg blir man peppad att försöka vara en så bra mamma man kan till sina egna skatter, TACK och lycka till!

2008-04-08 @ 17:03:15
Postat av: hanna

Har jobbat mycket med dagis sjælv och barn ær ju sådana. Dom tittar och undrar nær det ær något nytt och mycket av tittande ær ju før att dom ær nyfikna! tror nog tom att du kanske mærker att dom tittar mer æn vad elian gør. Førsøk att inte fokusera på det før mycket så klarar nog elian sig sjælv bra :) I annat fall kan ni ju be personalen på stora avdelningen att prata om det och førklara varfør han har en lapp. Det kommer gå JÆTTEbra :) Barn ær vældigt enkla MEN nyfikna, det ær bara det :) Stor kram!

2008-04-08 @ 17:06:31
Postat av: Jenny

Jag tror inte varken Elian eller de andra barnen ser det som något konstigt, mer att det är något nytt som man är nyfiken på = tittar. Barn är mycket mer okomplicerade och "rakt på" än vad vuxna är. Som någon skrev här ovanför är de för små för att förstå sånt och verkligen för att lägga någon värdering i det. Sånt är däremot vuxna bra på :)
Det kommer säkert att gå bra!

2008-04-08 @ 17:10:35
Postat av: Martina

Hej Josefine! Jag känner att jag måste lämna en kommentar nu. Jag förstår helt och fullt hur det känns för dig nu men jag har gått igenom exakt samma sak själv men min dotter och det gick hur bra som helst. Självklart tittar barnen på dagis storögt första gången men sedan kommer de inte bry sig ett smack! Det viktigaste är att inte göra någon stor grej av det, verka som att det är en självklarhet bara. Nu känner jag ju inte dig men jag skickar kramar ändå!

2008-04-08 @ 17:13:31
Postat av: Fjeldhammer

Du, det der er inget problem alls... barn titter, og det behøver ikke å være pga lappen for øyet. jeg jobber selv i bhg og vi har 95 stk barn der og 3 stykker har lapp på øyet og de andre barna vil ha det også for de synes det er "kult"!
Lykke til og dette går bra!!

2008-04-08 @ 17:15:36
URL: http://frufjeldhammerskaos.blogspot.com
Postat av: Angel

Förstår att det inte är lätt.

2008-04-08 @ 17:16:16
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: ulrika

Var inte orolig. Jag tror precis som Jenny att de andra barnen tittadepå grund av att de tyckte att han hade en häftig lapp för ögat och att det var något nytt. Det bästa man kan göra som vuxen är att vara lugn. Blir man själv ledsen så är det lätt att det smittar av sig på barnet.

2008-04-08 @ 17:17:08
Postat av: malin

din son är värdefull, speciell och unik. jag förstår att det är jobbigt när andra barn tittar så på honom - men jag kan tänka mig att han är den sötaste piraten som finns. upp med hakan :)

2008-04-08 @ 17:18:08
URL: http://malloosan.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, exakt sådan design på lapp hade flickan i min au pair-familj, hihi! Detta kommer gå hur bra som helst, promise. Elian är verkligen världens sötaste :-) Kram!

2008-04-08 @ 17:30:18
URL: http://sofiaa87.blogg.se
Postat av: Zandra

Sötnosen då :-) Det där kommer Ni klara jättebra!
Allt nytt är man nyfiken på som barn. Men alla kommer vänja sej och det är för sötnosens bästa.
Extra styrka i Kramarna!

2008-04-08 @ 17:35:54
URL: http://lillalallas.blogg.se
Postat av: Erica

vilken fin blogg du har! :) kolla gärna in min. Kram!

2008-04-08 @ 17:35:58
Postat av: F A N C I F U L

nej , stackarn :(
fast han är grymt söt med den där lappen på ögat :)

2008-04-08 @ 17:42:00
URL: http://alexandra08.blogg.se
Postat av: Sara - Dagens positiva

Ni kommer att klara detta galant! Finns inget tvivel om det. Jag är säker på att Elian vet om att han är speciell och älskad!

2008-04-08 @ 17:43:35
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Emelie

bara dom andra barnen får höra varför han har lapp kommer det nog inte vara några problem alls. Jag hade kompisar som hade lapp för ögat när jag var liten. Jag minns inte att vi andra tyckte det var något konstigt med det :)

2008-04-08 @ 17:58:46
URL: http://emeliekindwall.blogg.se
Postat av: Prinsessan

Det här ni fixar ni, det vet jag redan. Med så mycket kärlek som det finns i er lilla familj så klarar ni allt. Kärleken övervinner allt :) Kramar

2008-04-08 @ 17:59:30
URL: http://enprinsessa.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lena

Åh, detta kommer gå jättebra! Klart man är extra känslig när det gäller ens barn men snart är lappen så vanlig att ni inte tänker på den längre!.. Och som flera menar, hanterar du ju detta jättebra! Du/Ni är starka och som ni älskar Elian kommer han inte prägas av detta! Det kan jag inte tänka mig! Hur länge ska han ha den?.. Och du! Som du skiver! Han är ju PIRAT nu! :D Supertuff!!! ;)

2008-04-08 @ 18:00:03
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Mirva

Var inte ledsen! Det är klart att de andra små barnen är nyfikna på Elian! Se istället som att Elian är deras idol, skulle jag kunna säga! KRAM!

2008-04-08 @ 18:01:40
Postat av: mini

aj det gör ont i mitt hjärta...

jag vet att det kommer gå alldeles galant för eran lille elian men jag vet samtidigt hur det känns när det handlar om något speciellt med ens barn, det känns i hela ens själ.

de är ju våra hjärtan, våra precis allt...
mini

2008-04-08 @ 18:01:43
URL: http://www.mamamini.blogg.se
Postat av: Henny

Prova att köpa en pirat-bok så kommer han nog gladeligen ha på sig lappen, funkade på min lillebror!

2008-04-08 @ 18:02:51
Postat av: Anna

Jag tror som de flesta redan kommenterat att de andra barnen bara är nyfikna såhär första gången, de dömer inte, jag tror säkert t.o.m att flera av barnen kanske sen vill ha en lapp för han ser himla tuff ut! Jag tror det är ditt beskyddande mammahjärta som är rädd att det ska vara något illa ment i blickarna, men det tror inte jag! Det kommer gå så bra!=)

2008-04-08 @ 18:08:26
Postat av: Lilla Fröken

Han är lika vacker med ögonlapp. Och som du kallade honom "pirat"...Jag tror att det blir roligare för honom att ha lappen på sig när han får höra det.
När jag gick på dagis hade min bästa vän en sådan där ögonlapp minns jag. Men det brydde sig ingen riktigt om. Som någon här ovan skrev tror jag att barnen mest är nyfikna för de inte har sett någon med ögonlapp förut. Kanske man ska förklara för dem varför han har den, för att undvika deras eventuella konfrontation med Elian bakom ryggen på er?

2008-04-08 @ 18:13:22
URL: http://ellikaramelli.blogg.se
Postat av: Gittis

Lycka till, det kommer att gå bra och bli en vanesak för både honom, för er och för hans dagiskompisar! Kämpa på, min syster hade lapp för ögat då hon var liten men hon vägrade oftast att ha den så hon skelar än i dag :-(

2008-04-08 @ 18:18:30
Postat av: Sara

Ha en fin dag prinsessaaaan!

2008-04-08 @ 18:22:17
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Lissan

Uff..jag förstår att det känns tungt för dig Josefine. Jag blev tårögd bara jag läste.. Men du får tänka att det är bättre att göra en sånhär sak NU än om några år. Massa kramar!

2008-04-08 @ 18:25:19
URL: http://www.lisselissans.blogg.se
Postat av: Johannah

Jag har själv haft "lapp för ögat" i både barn och tonår, var van vid att folk stirrade. Men idag är jag fri från skelning, du ska se att Elian oxå kommer att bli det! Kram från JOhannah

2008-04-08 @ 18:29:33
URL: http://johannahandersson.blogg.se
Postat av: Tove

Han ska ju inte ha lappen hela livet. Plus att varken han eller barnen tänker på det så länge. Kanske bara i början. Barn i den åldern har jämt saker att tänka på. De vet inte vad som är annorlunda, varken på ett posetivt eller negativt sätt än. Det är bara du som tänker på det. Elian kommer inte ens ägna det en tanke.

2008-04-08 @ 18:32:38
URL: http://interntmedt.blogg.se
Postat av: Li

Det är ju det som är det fina. Att andra barn också kan lära sig att alla människor är olika men ändå lika mycket värda! Hur skulle det se ut om alla barn var lika och hade lika förutsättningar?

2008-04-08 @ 18:35:54
Postat av: Anna

Jag hade också lapp när jag var liten men denna lappen var väldigt söt och ser ut som ett plåster. Jag fick glasögon när jag var 3 år så jag vet hur det är när alla kollar och jag kommer ihåg att alla kollade typ de 2 första dagarna sen var det glömt. Kämpa på :) Elian är ju så söt :)

2008-04-08 @ 18:39:25
URL: http://stylebyanna.com
Postat av: Linnéas skafferi

Det låter som
om du haft en jobbig eftermiddag, men du skall se att barnen slutar "titta konstigt". Om du förklarar varför han har lappen så kommer ingen bry sig om det om några dagar. Var bara possitiv och gör det bästa utav situationen så kommer allt vara som vanligt sen!

2008-04-08 @ 18:40:43
URL: http://linneasskafferi..se
Postat av: Mimmi

Oj vilken gullig lapp han har! Tänk om min son hade fått ha en sån fin lapp för 16 år sedan! Den var hudfärgad och hur tråkig som helst! Elian är så söt och de andra barnen stirrar för att det här är speciellt, ja unikt. Något som E äger. Han äger!

2008-04-08 @ 18:43:44
Postat av: Nanna

Hej sessan :)
Jag läser din blogg varje dag o tycker att ni alla verkar underbara, men jag blir lite iriterad att du blir påverkad av nåt sånt. Både jag, min syster och min lillebror fick han lapp för ögat, och inte minns jag att nån skrattade eller pekade på oss. Inte heller att min mamma blev såå ledsen. Antar att hon tänkte att det finns värre saker. En tjej som jag känner har fått en son med downs sydrom, detta e hennes första barn och hon är inte gammal.. Så jag blir ledsen av folk som gör en stor grej utav inget, varför skulle han vara annorlunda för en lapp på ögat. Dessutom tänker du som en vuxen, barn är mycket mer accepterande, de är nyfikna och kanske därför stirrar, inte för att de tycker att han är annorlunda. Din pojke är helt underbar och jag tycker inte att du ska hänga upp dig på sånt, som är helt obetydligt. Kram till er, ni e underbara...

2008-04-08 @ 18:50:12
Postat av: Anonym

Lappen försvinner snart! :)För övrigt var han hur söt som helst i den!

2008-04-08 @ 18:52:39
Postat av: Anonym

Det er faktisk ingen selvfølge å få et friskt barn i dag.Jeg har selv en bror som er psykiskutviklingshemmet,han trenger pleie og omsorg hele tiden og han bor på et hjem for slike.
Så tror ikke du skal tenke på skjelingen til Elian,vær glad han bruker det nå som han er liten,er jo værre om han skulle bruke det når han begynner på skolen...
Og skjeling er jo bare en liten skjønnhetsfeil...
Opp med humøret jenta mi....gutten din er jo super søt!!!!!

2008-04-08 @ 19:02:35
URL: http://celba.blogg.no
Postat av: Greta

Va äre för trams att sitta och gråta över det? Vet att det inte alltid är vad man vill höra; men det kunde för guds skull varit värre! Han har en lapp för ögat som han själv inte skadas av! Sluta gråt över det, och va glad för att inget värre har hänt. Ryck upp dig, va stark och stå på dig nu!! Du kommer garanterat stöta på betydligt värre saker än det här i livet, speciellt gällande din son med tanke på hur elaka barn kan vara när dom kommer upp i äldre skolålder och DÅ VERKLIGEN mobbar varanndra och är genuint elaka. Då kan du inte sitta och gråta titt som tätt! Stå på dig nu och tänk på den löjliga klyschan att det kunde vart värre!

2008-04-08 @ 19:04:48
Postat av: Maria

Ni är en stark familj och kommer att klara av detta alldeles utmärkt!

Tänkte på en sak, om ni vill så kan ni ju informera de andra föräldrarna på nåt vis också. Kanske en knepig tanke, men vuxna tittar ju tyvärr minst lika mycket som barn.. Bara en tanke som sagt!

Ha en bra kväll!

2008-04-08 @ 19:15:00
URL: http://kerstinmarias.blogg.se
Postat av: Ann-Louise

Det är jättevanligt att små barn skelar och får använda ögonlapp. Inget konstigt med ert söta lilla barn alls! hoppas ni får en bra kväll :)

2008-04-08 @ 19:17:43
URL: http://livetarharligt.blogg.se
Postat av: sessan

Kära hjärtat ♡♡♡
Förstår absolut hur du känner just nu & troligen kommer du lida mest av detta.
Jag har haft många många barn i min tid på dagis som haft lappar för ögat & jag skall lova att dom vänjer sig ganska omgående.
Det är det som kan vara så rörande, skrämmande & underbart med barn att dom bara liksom inser att det bara är att gilla situationen.

Men det är också viktigt att du som mamma ger dig lov till just sånt som detta inlägget här, att få tycka det är sårbart & jobbigt! Så länge du visar din ur kvinnliga styrka överför Elian.
Du är bäst hjärtat & detta kommer gå bra!

Massa miljoner kramar till dig & Elian

2008-04-08 @ 20:02:22
URL: http://www.sessanochprinsessan.com/
Postat av: Anonym

Din son är jättesöt och med lappen urgullig! Min lillasyster hade liknande skelning när hon var 2 år. Så hon hade med lapp, plus stora runda röda glasögon :) Supergulligt!

En lapp mer eller mindre spelar nada roll, sötare unge än din som finns inte :)

Kram!

2008-04-08 @ 20:43:12
URL: http://www.fiddellin.blogg.se
Postat av: Åsa

Det kommer att gå fint för lillkillen! Hur skulle det inte kunna det med en så stöttande mamma (och säkert lika stöttande pappa!)
Han är ju urduktig som fixar att ha lappen!
Kram

2008-04-08 @ 21:17:58
Postat av: Liza

Åh va fin han är, även med lapp! Så duktig redan, detta fixar ni lätt! Och barnen på dagis tittade nog för att dom inte visste vad det var för något, du kanske kunde be fröknarna förklara för de andra barnen varför Elian har lapp, då blir det nog lättare för dom att förstå det hela. Är säker på att det ordnar sig! Kram

2008-04-08 @ 21:29:48
Postat av: Ruthan

Men lilla skruttan, han e ju för söt ändå! men jag förstår ändå hur du känner! blev ledsen när jag läste men som sagt det kommer gå jättebra och det e alltid bra att förklara för de andra barnen varför..jag läser din blogg jämt nu, jakob suckar.haha. kram till er från oss, särskilt till elian

2008-04-08 @ 21:37:38
Postat av: josefine

TACK ALLA!!!
Ruthan: ÅÅ darling, vi saknar er! Ni måste hälsa på oss =) Mår ni bra? Så KUL att du läser här och tack för dina ord, jag tror du förstår hur det känns men det känns mkt bättre nu. Känslan var så stark där och då =) Noah är en sötis och jag vill att du pussar honom ifrån oss imorgonbitti. Säger jag Noah så tittar Elian sig omkring och han älskar att se på bilderna... Det var ju så HÄRLIGA dagar, vi får resa tillbaka igen. Utan All inc...hiih :) Puss o Kram, E suckar också ;)

2008-04-08 @ 21:40:08
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Alexandra

Åh, hoppas att det går bra!! Min son (4 år) skelar också. Vi ska till ögonläkaren snart och jag är jättenervös. Vad söt lille Elian var i sin lapp i förresten :) Lycka till!!!

2008-04-08 @ 22:26:14
URL: http://whattowear.blogg.se
Postat av: marita

seriöst. det är bara en lapp på ögat. han skelar lite nu, men det kommer ju att ordna till sig. han är inte född med en böld i ansiktet eller nåt annat fel. han är helt frisk. det är jättemånga barn som har lapp på ögat på dagisar. är helt chockad över att du tar det så hårt.. men det är väl all utseendefixering kanske, jag vet inte. lycka till med allt, ni är en fantastisk familj! kramar! :)(blev bara lite upprörd) :)

2008-04-08 @ 22:39:21
Postat av: Jessica

Elian är underbarast i hela världen. Du får såklart också vara med på ett hörn hihi.. Snart kommer jag till Oslo igen.. Stor kram

2008-04-08 @ 23:47:34
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no
Postat av: Melinda

Min lillebror hade också en lapp för ögat i flera år. Men det växta han ifrån och nu har han bara glasögon som vilken vanliga människa som helst =) Så det är nog ingen fara med din son heller =) Ha det bra! Kram Melinda

2008-04-09 @ 10:55:43
URL: http://meland.blogg.se
Postat av: Jennie

Elian är så himlans söt, även med piratlapp på ögat! Att det kommer gå galant på dagis & att de andra barnen vänjer sig på ett kick det vet jag bara. Kram kram Jennie

2008-04-09 @ 12:09:43
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: Lina

Jag fick som liten (1½ år) operera ögat pga att jag skelade extremt mycket och bar glasögon tills det att jag var 8-9 år. Idag märker man inte av det alls. När jag kom upp i tonåren började jag skela med mitt andra öga (varför vet man inte) och jag valde själv operation endast pga kosmetiska skäl. Den genomfördes i höstas och resultatet blev toppen även denna gåg. Jag vill bara säga att OM det mot all förmodan skulle bli operation för Elians del så är det inte en smärtsam operation. Det kanske lugnar lite för bara tanken på att ens barn ska behöva sövas och opereras är ju ett orosmoment i sig. Jag är själv inte förälder men jag kan bara föreställa mig hur ni känner och tänker. Nu hoppas vi för all del att Elian slipper detta och att skelningen försvinner med lappen, vilket jag tror :)
Kramar Lina

2008-04-09 @ 17:49:58
URL: http://linahalldin.blogg.se
Postat av: angelica

Din blogg är den bästa! Och Elian är en tuffing och det är klart han sa ha en pirat-lapp för ögat! Tuffingar har det! :) Ni kommer klara detta galant, för ni är så braaa föräldrar!
Kram på dig!

2008-04-09 @ 18:31:50
URL: http://wippzi.blogg.se
Postat av: E

Jag önskar att jag hade en lapp när jag var liten. Jag skulle ha haft det, men jag tjurade så mkt att mamma och pappa gav upp. Jag inte att de förstod hur viktigt det var. Nu ser jag otroligt dåligt på ena ögat och extremt bra på det andra (mycket bättre än normalt för det ögat har tagit över). Det går inte att korrigera med glasögon eller operation. Detta är ingenting som syns eller märks överhuvudtaget idag. Alltså inget som någon annan märker. Kämpa på med lappen och de andra barnen kommer vänja sig snabbt. Kram

2008-04-09 @ 18:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0