The perfect day!

På morgonen då min möhippa skulle äga rum var jag lite spänd. Jag visste inte att det var den dagen men då många av tjejerna sagt att det var i juni och den sista helgen kom anade jag lite oråd. Men vi myste på som vanligt hemma och Elian och E lekte ute en sväng på förmiddagen. E försökte få mig att sova ut men det gick inte så bra.

Jag väntade på smycket ifrån Namnsmycken, med mitt nya halsband där nya bebisen också har en plats så då postbilen kom sprang jag ut och hämtade paketet direkt. Jag fick en CHOCK då jag såg en stor limo komma upp vid sidan av mig där jag stod. Rädd blev jag och ryckte till, med munnen full av salta fiskar för att dämpa illamåendet. Haha vilken syn det måste ha varit!


Här är det fångat på bild då jag hämtar posten och får en chock!

KRAMKALAS!




Alla mina GIRLS kom ur bilen och jag fick på mig en krona. Jag blev så rörd och allt illamående kändes då som bortblåst. Elian kramade limochauffören och jag bytte skor och så körde vi iväg. Vinkade ha det till E och Elian och sen körde vi in till stan med massa musik och champagne, alkoholfritt till mig såklart!

Vi körde en ganska lång stund lite runtomkring i stan och då vi kom fram dit vi skulle såg jag att det var Colosseum Spa.
Söta Janina i limon.


Emma mötte upp oss vid Colosseum och sen gick vi in.
Därinne fick vi alla byta om och sen gick vi in till ett rum som bara var vårt och där satt vi i morgonrockar och åt godis, chips och drack gott. Jag fick en skön massage och de andra tjejerna också, vi gick fyra om fyra i taget till varsin massör.


Jag i den fina morgonrocken ;-)
Här har AnnaStina precis dykt upp med fina ballonger!

Alla tjejerna minglade och pratade i detta rummet vilket kändes så kul då de ska mötas på bröllopet och alla inte kände varandra sen innan. Sen fick jag en sminkning med mineralsmink och alla satt i ring då jag satt på en hög stol och det instruerades samtidigt som vi pratade tjejsnack, stackars tjejen som sminkade mig.

Efter ett tag skulle vi göra oss klara igen för att åka. Vart visste jag inte men vi tog taxi hem till Anne där det lagades massa god lunch. Smarriga sallader och gott bröd. Det passade mig perfekt då jag ofta blir hungrig och det var skönt med lite soft stämning så man kunde sitta skönt i soffan och mysa. Jag var redan här imponerad över hur väluttänkt allting var. Att bli så ompysslad av sina väninnor gör mig helt rörd. TACK fantastiska ni för att ni är så underbara!


Anne och Zryan kockar!


Bride to be.
Då jag kom innanför dörren var Anne och Zryan redan där och fixade och Mikas skiva gick på hög volym. Sist jag var hos Anne den 17 maj så dansade vi HELA kvällen till Mika och Britney så det var väldigt kul att de fångat upp musik och allt till denna dagen.


Ashi och Annastina.


Janina, Emma och Viktoria.


Jag fick sitta på en stol och E kom fram på tvn... De hade mött honom och intervjuat honom om mig. Så fick jag samma frågor men de pausade då han skulle svara och jag fick svara vad jag trodde han svarat. Det var SÅ kul att få se min fina blivande man och vi fick BRA poäng på "quizen".


Sen var det dags för ballongleken. Jag fick in en ballong i taget med namnen på mina ex skriva på varje ballong. Så fick jag berätta storyn om dem och vad som skedde och avslutningsvis spräcka ballongen med en nål. POFF! Alla utom Es såklart....*love*

På bilen ovan leker vi en annan lek. Tänk vilka uppfinningsrika väninnor jag har? Det var så kul! Jag fick massa presenter inslagna och då jag öppnade dem skulle jag gissa vem som köpt vad. Jag fick tex en docka av Zryan med ett kort där det stod grattis och god jul på, en prinsessebok och penna av AnnaStina, Skivan Mika och Britney av Anne, Massa lösgodis av Janina, Rosa lipgloss av Ashi, Amningsinlägg av Monica, Halloumiost och mörk choklad av Viktoria, En rosa baborska av Emma, Hårrullar av Petronella och jag tror jag gissade rätt på alla?!

Efter en stund var det dags för taxi igen, jag visste ingenting.....Alla tjejerna hade bytt om och gjort sig ännu finare och jag kände mig ganska trist men jag var så glad så det spelade ingen roll.
Vi stannade utanför Oslo City och tjejerna sa att de bokat bord därinne..Jag anade att det inte var helt sant då det mest finns fastfood därinne eller cafeér.

Därinne gick vi omkring lite innan de gav mig ett MISSION. Jag fick på 15 minuter och med 300 kr i uppdrag att handla en outfit till kvällen på H&M som jag så ofta shoppar på. Jag sprang upp till H&M och med stressiga steg provade jag två olika klänningar som båda var på rea och sprang sen upp till underkläder och köpte strumpbyxor, örhängen och halsband. Efter ca 10 minuter kom jag ut igen, ombytt och klar och med 50 kr över ;-) STOLT!


I did it!



Sen gick vi genom stan, det var skönt att få röra på sig. Utanför restaurang Lemongrass mötte Jessica upp oss och vi gick in. Det var SÅ mysigt därinne och maten var jättegod. Stolarna var så sköna för vi kunde nästan ligga i dem som fåtöljer och ni vet kanske hur magen blir mot kvällen då man är gravid? STOR! Så jag softade och åt god mat, fick fina tal och kände mig SÅ uppvaktad.


Sötaste Petronella och Ashi.

I love my girls!


Jag och Viktoria.

Sen fortsatte kvällen med att jag fick ett rosa fotoalbum där alla satt in bilder och skrivit under dagen om vår vänskap. Jag valde att inte läsa det förrän jag skulle vara hemma. Visste jag skulle gråta.

Jag hängde med hem till Anne och åt godis, chips med dip och bara njöt av stunden med alla goa vänner som drack vin och dansade. Jag tror jag kom hem 1.30? Det är REKORD för att vara en illamående, trött blivande Mamma men jag hade så KUL och dagen var perfekt skräddarsydd efter mig. Jag blir rörd av att tänka på dagen.

På natten läste jag boken och grät av lycka innan jag kröp ned hos min E....

Snipp Snapp Slut så var den bästa dagen i mitt liv med mina tjejer slut.

TACK för att ni finns, är så otroligt glad att jag fått så nära och omtänksamma vänner här i Oslo. Det trodde jag ALDRIG var möjligt.

Kram Josefine














Kommentarer
Postat av: Angel

Du är så fin Josefine och har verkligen underbara vänner.Tack för att vi får följa dig och ditt liv

2008-08-21 @ 22:31:56
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sara

Det låter ju som en toppen möhippa! Helt perfekt. Godnatt.

2008-08-21 @ 22:44:55
URL: http://sarasdagbok.blogspot.com
Postat av: AnnaMalin

Låter som en helt underbar dag! Vilka vänner du har :) Härligt! Kul att få se hur du hade det :)

2008-08-21 @ 22:59:20
URL: http://annamalin.blogg.se/
Postat av: LinnM

vilken perfekt dag, helt underbara vänner verkar du ha :)

2008-08-21 @ 23:05:58
Postat av: Karolina

Ååh, det låter så ljuvligt alltihop! Vilka härliga vänner du har!

2008-08-21 @ 23:23:00
Postat av: Eva

vilken fin dag,, ooh nu längtar jag tills mina vänner gifter sig,

du ser otroligt söt ut på alla bilder

2008-08-22 @ 00:30:31
Postat av: Sophia

Vilken fin dag och vilka underbara vänner du har! Du är lycklingt lottad. :) Mååånga kramar

2008-08-22 @ 07:22:16
Postat av: Emelie

Åh vilken underbar dag du verkar haft. Det var du verkligen värd!

2008-08-22 @ 07:50:32
Postat av: Veronica

Låter verkligen som en toppen dag och vilka vänner du har! =)



2008-08-22 @ 07:57:36
URL: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Postat av: Louise

Oj, vilken fantastisk dag! :)

Cad härligt med så många underbara vänner, det sns verkligen att du hade kul!

Kramar Louise

2008-08-22 @ 08:06:02
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Låter som en helt underbar dag! Vilka fina vänner du har. :)

2008-08-22 @ 08:21:02
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Anette Nilsson

Åh, vilken underbar och fin möhippa. Märks att du har fina och omtänksamma vänner som bryr sig om dig.



Nettisens

2008-08-22 @ 08:57:36
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: mini

jag blir alldeles rörd! mini

2008-08-22 @ 08:57:40
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tusen tack för att du delar med dig! Har suttit och myst här på jobbet nu framför den här fina läsningen. Ha en fin helg!

2008-08-22 @ 09:21:03
Postat av: Hanna

Jag blir alldeles rörd när jag läser, gud vilken underbar dag! Vilka vänner du har!



Jag vill också säga att jag tycker att ert hus såg så himla härligt och fint ut! Jag har inte sett det från framsidan förut!

Kram!

2008-08-22 @ 09:25:26
URL: http://vardagsmammans.blogg.se/
Postat av: Jenna

Åh så perfekt dag! Vad KUL :)

2008-08-22 @ 09:43:45
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Caroline

vad kul att få läsa om din möhippa! Det är bara att hoppas på att ens egna vänner har lika bra fantasi och engagemang som dina när det är dags...



Ha en bra dag!

C

2008-08-22 @ 10:34:38
URL: http://calorin.blogg.se/
Postat av: Louise B

Låter som en underbar dag! Vilka roliga idéer dina vänner har!

2008-08-22 @ 10:37:48
Postat av: Marthina

oj, tårarna bränner på mig när jag läser detta. Verkade vara en sån underbar dag och du är bra att förmedla känslor genom text! Önskar er all lycka!

2008-08-22 @ 11:05:20
URL: http://marthinaas.blogg.se/
Postat av: Sara

Underbart att du har så härliga väninnor! Tack för att vi får läsa och följa dig/er i vardagen! Kram Sara

2008-08-22 @ 14:30:45
URL: http://saraslivochtankar.blogspot.com
Postat av: nathalie

Åh vilken underbar möhippa :)<3

2008-08-22 @ 14:38:31
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilken underbar dag! Kul med överraskningar!! Och att göra det med sina vänner är inte helt fel. Ha det.

2008-08-22 @ 15:33:05
URL: http://www.metrobloggen.se/ihuvudetpafia
Postat av: Malin

Ååw, man blir alldeles tårögd av att läsa detta inlägget! Vilken underbar dag, och vilka fantastiska vänner du har! Det är få förunnat!



KRAM

2008-08-22 @ 17:36:03
URL: http://maliinens.blogg.se/
Postat av: Linnea

Wow vilken dag!!

Jag har ganska nyligen fått veta att jag ska vara tärna på en av mina vänners bröllop,

det känns fantastiskt!!

Det är superhemligt, jag har inte ens sagt det till min sambo...Fick många bra ideer till möhippan genom din!!Tack för att du ger så mycket av dig själv!!



Ps jag heter egentligen ngt annat men jag vill inte att detta ska komma fram förrens brudparet skickat ut sina inbjudningar. jag är så lycklig att just jag ska få vara tärna...!)

2008-08-22 @ 19:35:25
Postat av: Maja

åh vilka underbara vänner! Så roligt att de inte gjorde något "hemskt" utan att allt var väldigt snällt! Det är det bästa!



2008-08-22 @ 20:25:15
Postat av: Martina

Kul att du gillade din möhippa, jag var tärna till min bästa vän förra sommaren, och vi gjorde också bara en massa "trevliga" saker, gillar inte utklädsel och typ gå runt på stan. Haha det roligaste var att vi hade exakt samma lekar på kvällens middag innan utgång som dem hade för dig =)

( Och du vad fint ert hus är, ser jättemysigt ut!)

2008-08-23 @ 09:54:28
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: DenDarLinda

Nämen åh så fint!! :)

2008-11-04 @ 18:18:08
URL: http://dendarlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0