Nu är vi i vecka 33 - galet, det är snart dags...

Vecka 33 - 13 dec - 19 dec 2008
Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Jag känner axlar, knän, fötter och hon ( om det nu är en flicka men det får vi veta igen på tisdag då det är sista UL) rör sig OFTA. Elian ska pussa bebis ofta nu och det är ju så mysigt. Men mest av allt längtar jag tills han får se sitt lillasyskon IRL.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hur många UL har ni som standard i Norge? (Kanske att du har fler än standard?) Jag har haft mina 2 redan, i v 12 och 20... Vore kul att kolla lite oftare tycker jag, man är ju så himla nyfiken!

2008-12-13 @ 17:59:33
URL: http://www.ulvdesign.com/
Postat av: christine

När jag läser din blogg så kommer jag på mig själv att jag saknar magen riktigt mkt!

Önskar iaf er en trevlig lucia & önskar er all lycka med bebben i magen (&självklart charmtrollet som är utanför magen också).

Kram/C

2008-12-13 @ 19:42:45
URL: http://chrissansvardag.blogg.se/
Postat av: Mama Mad

Har följt dig i din graviditet sen början..Jag är själv gravid..i vecka 37..Hur har din viktuppgång varit???

2008-12-13 @ 19:53:16
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Josefine

Det är väldigt olika men jag tror att två är standard? Men jag går till privatklinik + att jag gjort något extra UL så vi har sett bebis en del = MYS!



TACK snälla, ja man får njuta magen medans man kan :) KRAM





Jag har gått upp mer med nr 2 men vägde i utgångspunkt mindre nu så jag ska se hos Jordmor nästa gång hur det ligger till för vi har ingen våg hemma som fungerar. Men sist var det +13,5 tror jag.



Kram!

2008-12-14 @ 10:48:01
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0