En mors känslor:

Här är tyvärr Elians feber tillbaka men vi har verkligen en myskväll. Han ligger i soffan och sover och är vaken omvartannat och vi har kramats, pussats och pratat om hur mycket han betyder för mig. Jag fick så starka känslor så jag började gråta då han somnade igen. Han är så unik, fantastisk, klok, omtänksam, ödmjuk, optimistisk och speciell. Självklart känner vi alla mammor att just våra barn är speciella och det är precis som det ska vara. Ikväll gjorde mitt bröst ont av all kärlek och jag smsade till E och skrev att jag undrar hur lillasyskonet blir? Kan hon / han mäta sig med Elian? Går det verkligen? Alla säger att hjärtat bara blir ännu mer fyllt av kärlek, jag förstår inte hur det är möjligt men jag litar på alla Mammor och Pappor som intygat detta flera gånger för mig och jag LÄNGTAR tills jag får uppleva det fullt ut. För just nu är det ju Elian som jag älskar mest i hela världen. Det kommer göra ont sen, för mitt hjärta spricker nog.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg & header :)



förästen,nu har DU chansen att påverka min blogg, vad vill du att den ska handla om?

skriv några rader & förklara gärna varför du vill att den ska handla om jusst de du vill! :)



kramar

2008-12-12 @ 22:25:16
Postat av: Anna

Du skriver så fantastiskt fint om din kärlek för lille Elian en sann mammas kärlek! Fint! Trevlig helg! Kram, Anna

2008-12-12 @ 22:44:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mirva

Hej Josefine!



Ja, det går att älska lika mycket barn nummer två än nummer ett. Det lovar jag dig! Däremot så måste man komma ihåg att man ger barnen lika mycket uppmärksamhet, att man visar att man älskar båda lika mycket, att man finns till båda lika mycket. Så du/ni har något att längta till! ♥



KRAM Mirva

2008-12-12 @ 22:49:18
Postat av: Carro

Man blir en aning tårögd av dina kärleksfulla inlägg!

Och kommer att tänka på min syster som längtar sönder efter ett till barn, men sambon vill ej..

Åhh! Hur löser man det liksom!?

Han har två killar sen innan, förstår att han tycker det räcker.



Jobbig situation..:(

2008-12-12 @ 23:20:02
Postat av: Erika

fint skrivet :) På något konstigt sett rymmer hjärtat mer än vad man tror. Kram till er

2008-12-12 @ 23:20:05
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag kan inte ens tänka mig in i situationen. När min syster skulle få sitt andra barn så fattade inte jag, som skulle bli moster igen, hur jag skulle kunna få plats med lika mycket kärlek till en liten till! Hur skulle det vara möjligt? Men det gick! Mina små syskonbarn är de som betyder mest i hela världen och det jag inte förstår nu är hur jag någonsin ska kunna älska mina egna barn mer än jag älskar syrrans.. Käre tider.. =)

2008-12-12 @ 23:22:00
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Elin

Du skriver så vacker om en mors kärlek till sitt barn. Du får mig att längta efter barn än mer om det är möjligt. Trevlig helg! Ps hoppas Elian kryar på sig snart

2008-12-12 @ 23:32:49
URL: http://elinrydberg.bloggagratis.se
Postat av: karin

hej snuttan, vill du maila mig din adress så jag kan få iväg julkortet???



Tack! Ha en underbar helg sötnos!!

2008-12-12 @ 23:47:05
Postat av: Sofie

Jag håller med Anna...vackra ord o känslor!

2008-12-12 @ 23:48:15
URL: http://great-n-little.blogspot.com
Postat av: Hannah Möllsten

Vilken kommentarstyp är du?

Ta reda på det i min blogg. Håll utkik för nya överraskningar varje dag!





/Hannah

2008-12-12 @ 23:52:20
URL: http://hannahslife.blogg.se/
Postat av: Sara

Jobbigt när han har feber.

Fin text!



Titta gärna in på min blogg!=)



www.oara.blogg.se

2008-12-13 @ 00:05:57
Postat av: Emma

vackert skrivet. Det måste vara fantastiskt att uppleva så starka känslor

2008-12-13 @ 00:06:07
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillmamman"

Åh, känner igen det!

Nu har jag fyra små och kärleken är oändlig!

Så unika små godhjärtade individer ; )

Kärleken är mäktig och kan växa sig stor...



Kram Camilla



www.metrobloggen.se/lillmamman

www.metrobloggen.se/lillmamman

2008-12-13 @ 00:21:06
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej på dig du underbara!

Du verkar vara en son underbar mamma så du kommer inte att ha problem att älska ett barn till.Se hur du älskar din man och din son det finns plats för en till och vem vet det kanske kommer fler och då vet jag(Fast jag inte känner dig)att du har plats för det med du verkar vara en underbar person synd att man inte känner dig bättre.Men kommer du till Göteborg så skriv i din blogg skulle gärna ta en blogg dejt.Ha nu en underbar helg med din underbara familj.MÅNGA BAMSE KRAMR Madelene.

2008-12-13 @ 00:39:33
Postat av: Evelina

Åhh känner igen mig!!! Tänk att man kan älska någon så mycket...Älskar att bara titta på min lilla stumpa när hon sover och jag tänker flera, flera gånger: tänk att hon är min!! Vilken tur/lycka man har!! Men visst är det skönt att gråta av den anledningen??? Sov gott!! Kramar från oss

2008-12-13 @ 00:45:55
URL: http://mevelina.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh,när men älskar en liten härlig människa så starkt är det svårt att tro att det ska kännas likadant igen, men jag lovar att den känslan man uppfylls av när den nya lille kommer är likadan, och det bästa vill jag säga är när storebror tittar på den lille första gången och man kan se så sann kärlek, det var den starkaste känslan för mig,

Må så gott från Eva.

2008-12-13 @ 01:00:30
Postat av: Jenny

Hoppas du får en bra lucia!:)

2008-12-13 @ 01:37:09
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Moa

Vad sägs om mellanslag och enter i ett inlägg. Jobbigt att läsa denna sammanhängande text!

2008-12-13 @ 03:00:06
URL: http://molia.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Vackert skrivet! Jag tänkte precis likdant innan men man älskar givetvis nr 2 lika mkt! På ett annat sätt kanske?.. De är ju olika och behöver olika kärlek om du förstår!?.. Oscar är mer försiktig och man måste vara mer "mild" medans Nora är tuffare och man kan köra på med sin kärlek!?.. Make sense?.. :) Ha en skön Lucia! Kram

Och du Moa... Läs inte då!??.. Så enkelt!

2008-12-13 @ 09:14:13
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: matilda

Du skriver så fantastiskt fint, du verkar vara en underbar mamma !

Hoppas lilla E kryar på sig, kram på er !

2008-12-13 @ 09:26:44
URL: http://tildam.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du är en dröm-mamma!! Älskar Elian fullständigt utan krav eller förbehåll, bara högt och rent! Min mamma har varit underbar hela min uppväxt men min pappa har tyvärr inte gett kärlek..men man får ta med sig det goda man har från barndomen och ge det vidare till sina egna barn!

2008-12-13 @ 09:43:55
Postat av: Yiyah

Hjärtat växer för varje barn.. Jag minns den oron, speciellt när jag skulle få mitt andra barn, men direkt han föddes så var det så självklart att älska honom...

2008-12-13 @ 10:35:21
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Josefine!

Otroligt vackert skrivet, det är kärlek det. Blir alldeles varm i hjärtat. Ha en fantastisk dag! Kram från Johanna

2008-12-13 @ 10:54:06
Postat av: LillTuvan

Jag har 2 fantastiska barn, och det underbara med att vara förälder är att man faktiskt kan älska så otroligt mycket. Och kärleken bara växer hela tiden som barnen utvecklas och blir starkare i sina personligheter!

Visst blir det många stunder då man inte tror man ska orka mer, när allt känns jobbigt och tungt och man bara skäller och gnäller, men ändå hittar man krafter och det är aldrig någon tvekan i hur mycket man älskar.

Tänk så underbart med en liten hand på sin kind, ett härligt skratt, en puss och kram mellan syskonen eller en blick på nån av dom när dom sover! I love!!!

Ha en underbar dag, och njut av kärleken till dina E och bebisen i magen (du älskar ju henne redan)!

2008-12-13 @ 14:01:05
Postat av: Josefine

Ni gör mig så GLAD - tack för all fin feedback!



Kram

2008-12-14 @ 11:06:33
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0