Go alla barnmorskor / jordmödrer!

Jag skyndade mig att även presentera dagens lucka så att ni kan delta medans vi är ute och fixar! Jag måste bara säga att jag blev så GLAD att Barnmorskorna vann MAMAs kategori "årets mama-inspiratör" Programmet är helt fantastiskt och jag vill tacka alla underbara människor som ger så mycket till oss andra genom att låtas filmas då barnet kommer till världen!

Därför vann de:

Därför vann de: Tårar har rullat, ett tomrum har fyllts, hejdå Schymans förlossningsfilm, välkomna ni hjältinnor där ute på golvet. Tv-serien "Barnmorskorna" har fört oss in i det mest privata, berättat och lärt och visat oss att det mest spännande som kan hända - att ett barn föds - också är den bästa tv-dramatiken. På köpet har den underbetalda yrkeskåren som gör det viktigaste jobbet i världen fått en ny status - vi bugar och applåderar!

 





Kommentarer
Postat av: teddy [stolt barnmorskestudent]

Tack - nu gjorde du mig mer stolt över mitt framtida yrke :)

kram sötnos

2008-12-11 @ 13:47:56
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Therese

va kul! programmet är ju fantastiskt, brukar gråta mig igenom det.

Jag jobbar på förlossningen som undersköterska, och det blir samma sak där, nog fäller man en liten lyckotår efter varje förlossning.



Ha en bra kväll. kram

2008-12-11 @ 19:57:34
URL: http://theresecarpenhammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0