Jag somnade - helt underbart!

Jag vaknade nyss i soffan, nerbäddad under en filt och hörde att E sa till Elian att det var dags att sova. Jag somnade då de läste bok och har tydligen missat att de sett barnetv, Elians vällingstund och tandborstning. Snacka om trött! Skönt var det och jag tror inte det var mer än 20 minuter, alldeles lagom!

Innan E kom hem var Elian som jag skrev lite grinig = trött då han somnade ca 20.30 igår ( jag la honom kl 19 men den klev han upp kanske 5 gånger, han har blivit väldigt duktig om vi ser tillbaka en månad och vissa kvällar somnar han direkt men igår saknade han E tror jag) och kom in till oss två gånger inatt och vaknade kl 6.

Han började prata om Mormor och Ingemar och sa att han ska kose och pussa dem då de kommer. Sen började han gråta för att han ville att de skulle komma NU och jag försökte förklara att efter helgen, men inget hjälpte. Vi säger alltid HELG på fredagar och han härmar efter och säger ofta på lördagarna  "Ikke dagis nå" och skrattar för han vet att det är en ledig dag tillsammans med oss.  Som TUR var så kom E och Bestefar precis då och det räddade oss :)

Bestefar var bara här snabbt och sen har E och Elian myst och lekt. Snacka om att det märkts på Elians humör att E jobbade över igår + idag. Han behöver absolut sin kära far vilket är härligt tycker jag. Men han åt bra idag då han fick Mamma Scans Köttbullar och vi körde bil in i munnen vilket fick honom att äta ännu lite till. Han har petat i maten den sista tiden men avslutade köttbullsdinner med yoghurt och en banan så jag är nöjd för idag och tror han sover lite bättre inatt.

En Mamma är alltid en gladare Mamma då barnet äter, sover och bajsar i någorlunda symfoni  ;-)

Nu ska jag se på tv och äta massa glass! Missa inte Bonde Söker nu kl 20 - SPÄNNANDE och framförallt SOMRIGT!



Kommentarer
Postat av: Åsa med två prinsar : )

Hej!

Var bara tvungen att hålla med dig om det sistnämnda (om att äta, sova, bajsa : ) har alltid en klump i magen när min son äter dåligt, osv....

2008-12-17 @ 22:26:37
Postat av: Josefine

=) Ja visst är det så! Kram till dig!

2008-12-18 @ 21:55:22
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0