Positiv energi!

Nu har jag pratat med jordmor  som sa att mitt illamående kan vara ett virus eller så är gravidillamåendet tillbaka. Ryggont / sammandragningar ska kollas upp om det ökar nu så jag ska bara vara i ro idag och dricka mycket vätska ( vatten är det enda jag vill ha nu) så ser vi om vi slipper en tur till förlossningen för kontroll.

Jag fick härliga MOM2BEmail igår och jag längtar tills efter jul då jag tänkte vi skulle ha första dejten ;-) Jag fick redan positiv energi av andra som är i samma sits och sitter här med ett leende på läpparna för tiden som komma skall. Det ska ju bli bebis ut av allt som är jobbigt och tufft just nu. Inte glömma!

Att göra då vi flyttat hem:

Sätta upp väggord
Be någon hjälpa oss med lampor + stora spegeln i hallen som ska upp
Bädda vagnen med nya FINA åkpåsen
Köpa nya filtar till nya soffan
Julpynta med vitt i år!
Ändra lite i sovrummet, byta till vita överkastet igen + röda lampskärmar
Vara duktig och kanske baka lite om jag är i god form på dagarna?

Kommentarer
Postat av: sareina

Hej! Nu finns min ONLINE makeupstudio tillgänglig. Jag retusherar dina bilder och du kan även boka sminkning! Besök min sida! kram



http://sareinasmakeupstudio.blogg.se

2008-12-04 @ 10:49:57
URL: http://sareinasmakeupstudio.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Sugen på ett par nya sketchers eller två? Mer info samt bilder finns på min blogg.



Mvh Elin

2008-12-04 @ 10:52:21
URL: http://hejaelin.blogspot.com
Postat av: sessan ♡

Önskar dig massa god bättring hjärtat & hoppas du får vila ♡



PUSS

2008-12-04 @ 11:14:11
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Malin.

hej! tycker du har en mycket mysig blogg, läser den var dag, otroligt fint gravid du är, jätte fin mage :)Ja är me gravid, har gått 18 hela v till mån, va på ul i går å vi ska få en liten pojk :)



kram kram.

2008-12-04 @ 11:27:54
URL: http://smolidoli.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej Josefine!

Jag tror att det är graviditets illamåendet som är tillbaka... Jag har mått illa i slutet av mina tre graviditeter och min barnmorska sa att det är kombinationen av att det blir så lite plats i magen plus tröttheten som orsakar det!

MItt tips är att vila mycket, ät lite oftare och då lite åt gången. Bubbelvatten funkade för mig oxå medans coca cola, julmust och fet mat typ julmat gjorde det värre, synd i juletider men insåg att det var bättre att stå över än att springa och kräkas stup i kvarten ;-). Hoppas ändå att ditt illamående inte håller i sig, stor kram Ulrica

2008-12-04 @ 11:38:56
Postat av: Tindra

Hmm så som du beskrev hur du mått under natten och nu så låter det som när jag åkte in till förlossningen och fick vara kvar då jag det var dags att föda, 9dagar för tidigt kom min lilla skatt. Håll oss uppdaterade under dagen gumman, kram kram....

2008-12-04 @ 11:50:09
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch, detta låter inte roligt. Men om några månader är det glömt, då har du din ljuvliga skatt istället.

2008-12-04 @ 11:56:40
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Anna-Lena

Nej men vad tråkigt att du inte har det bra nu... Stackars, det är ju endel minst sagt, ha ont och inte bo hemma och!.. Men du om ngn kan ju finna positiv energi i minsta mys så bara gör sådant som du myser av :) och ta hand om dig! Som du själv skriver... SNART har du knytet på bröstet och så minns du inte detta alls ;D Ha en riktigt fin förjulstid trots allt det andra... Kramar, Anna-Lena

2008-12-04 @ 12:12:11
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Yvve

Hoppas att du slipper åka till förlossningen ännu, det kan väl vänta lite. Ta det lugnt och mys så mycket du kan.Kramar...

2008-12-04 @ 13:18:05
Postat av: Jonna

Jag tycker att jordmor låter så himla fint! Det är barnmorska(svenska) va? Mycket finare med jordmor än barnmorska tycker jag faktiskt! =) Jag vill själv jobba som jordmor när jag är färdig i skolan(än så länge är jag bara 15 år. ;-)).



/ Jonna.

2008-12-04 @ 15:06:40
Postat av: Josefine

Tack för tips, jag tror att bebis håller sig inne men det är inte kul att må illa ( värst om natten dock)



sessan: TACK sötaste! Kram



Malin: stort grattis, så spännande =) Snart halvvägs! kram



Ulrica: jag tror du har rätt :) kram!



Tindra: uff stackars dig. Vilken tur att det gick bra!!! Kram



Frida: precis =)



Anna-Lena: ja som jag LÄNGTAR =) Kram!



Yvve: tack snälla!



Jonna: jag håller med dig, ordet är fantastiskt vackert och det är ett yrke jag drömmer att arbeta med.

Lycka till!!!



KRAM





2008-12-05 @ 07:27:58
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0