Vi sover och softar!

Det blir hemma hela dagen idag insåg jag då Elian inte klivit ur stora sängen idag och klockan var nästan 10. Han är superhappy då han är vaken och pratar på om allt och inget men helt plötsligt ville han att vi skulle sova tillsammans så det har vi gjort. Jag fick övertala honom att gå ned till soffan och se lite Shrek så att vi kunde äta något och nu är jag så glad att jag köpte nyponsoppa på IKEA igår, det dricker han gärna och har ätit en liten macka med messmör ( prim ). Vi har trots allt en väldigt mysig sjukdag då han är i så gott humör.

Halvsjuk kille som jag tror är frisk efter dagens softa sovdag! Nu när jag skriver är han inte alls varm så det kanske är en "snäll" snabbfebervariant? HOPPAS!
Älskar dig mitt hjärta.

Lite komiskt är det ju att jag jagat det där lucianattlinnet som han nu ej får använda ;-)






Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Josefine!



Tack før en superbra blogg :)

Jag behøver din hjælp, såg att du bakat lussebullar och haft med saffran. Var i Oslo køpte du den? jag har varit inne i 4 ulike butikker och ingen har saffran...

Hoppas ni får en mysig dag och att Elian krya på sig!

/M

2008-12-12 @ 11:56:09
Postat av: Ida

Hej Josefine!



Jag började fundera igår på dig och dina språkkunskaper... :) Hur bra kan du norska nu, gick det snabbt att lära sig? Pratar och skriver du helt flytande? Har förstått att du pratar svenska hemma med dina E'n, men hur gör du på stan, på jobbet t.ex.? Pratar du norska eller håller du dig till svenskan? Bara en tanke, är så fascinerad av språk och tvåspråkiga barn...



Tack för en trevlig blogg, tittar in här varje dag!

2008-12-12 @ 12:17:53
Postat av: Karoline

Krya på dig Elian!

Ha en mysig softis-dag :)

kram

2008-12-12 @ 12:31:08
Postat av: mini

åå krya på kramar från oss! förra året jagade jag fin jultomtedräkt till min villiam, en med skägg och allt! när det var lucinatt kräktes för febertopparna och på luciamorgonen var han alldeles ynklig med hög feber. där hängde den fina dräkten och i år var den för liten...mysig fredag till er och en skön helg! mini

2008-12-12 @ 12:33:41
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Emelie

Han är så otroligt söt. Hoppas han måt bättre snart!

2008-12-12 @ 13:06:34
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Katja

Stackarn, hoppas de går över fort. Han kan fira lucia i morgon hemma för er. Då kommer den till användning :)

2008-12-12 @ 13:07:20
URL: http://cunkymonkiie.devote.se/
Postat av: Nina

Åh va mysigt han verkar ha det! :D

2008-12-12 @ 15:09:58
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Sofia K.

Söt kille! :) Vars har du hittat den söta rosa grisen han har bredvid sig? Kram

2008-12-12 @ 17:04:55
Postat av: Josefine

Tack!

TACK goa ni!



Jag tänker på norska, pratar svenska med norska ord ibland. Svårt att förklara jag förstår iaf all norska, det gick snabbt att lära sig!





Saffran finns på apoteket eller i utländska butiker ( där är det billigare och du kan köpa den och knusa den med en sked)



Grisen kommer ifrån Mique, Elian har stulit den av sin Tante för den var så fin som han sa =)

KRAM!

2008-12-12 @ 20:18:34
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0