What a morning!

Dagen startade med lite morgonkaos härhemma, Elian vaknade definitivt på fel sida men då vi lämnade på dagis var han glad igen. SKÖNT! Vi kom glatt in till privatkliniken pric 8.30 och jag var så nöjd att vi kom i tid. Men vi hade tydligen tid kl 8.20 och jag skyller igen på att jag är gravid och förvirrad  för det sker hela tiden sånt här nu tycker jag =)

Vi fick snabbt komma in och allt såg fint ut med vår lilla flicka. Hon var aktiv som alltid och gynekologen ( som är den bästa!) sa att vi får det vi gör då hon kommer ut, hon ville INTE vara med på bild eller visa sin profil. Men vi skymtade en plutmun, söta kinder och alla organ såg fina ut. Hon ligger med huvudet nedåt, det trodde jag inte! Men allt kan ske ännu och det betyder inte att hon kommer fortsätta ligga så men det vore ju toppen! Sen fick jag svar på frågor om mitt onda ( som jag valt att ej skriva om här) och hon sa att blir det för illa mot slutet så är det lättare att få starta igång lite tidigare då jag fött okomplicerat tidigare + är andragångsfödande. SKÖNT!

Det var en happy E som jag lämnade på jobbet. Han ringde sin Mamma och förklarade att det är bäst hon är på vakt nu framöver om bebisen väljer att titta ut ;-) Jag pratade med min Mamma som bor i Malmö som berättade om jordbävningen, så läskigt! Jag är glad att hon mår bra och att inget allvarligt skedde, jag tänker direkt på en bebis som faller ur en säng eller annat hemskt - uff.


s
I morgonregnet!


BÄSTA Ashi - I love you!
Då jag lämnat E svängde jag inom Baker Hansen och köpte en latte och räkbaguetter till mig och Ashi och våldgästade henne på hennes jobb - it made my day! Jag saknar att jobba, att vara social men samtidigt försöker jag njuta av den lyxiga tid jag har nu om dagarna. Sen fylls den av blöjbyten, amning och annat FANTASTISKT med lilltjejen, men just nu är det skönt att få vila och längta då jag vet att det snart blir fullt upp. Men en runda med dammsugaren ska jag allt hinna med idag känner jag, det behövs!

Bebis uppskattades väga ca 2,2 kg och ca 3,5-3,6 vid födsel MEN jag tror hon landar på 3,8 jag :) Det vägde jag då jag föddes och jag och E är ganska långa och stora. Men hon såg inte extra stor ut som vi fick veta att Elian gjorde. De sa han var "trinn" då jag var i samma vecka som jag är nu. Det betyder lite rund. Jag hade gått ned liite men knappt något så det är nog samma vikt som för 2 veckor sen, det beror ju på kläder, tidspunkt och allt.

Ps. Jag sprang in ifrån bilen då jag kom hem. Hade bloggen i bakhuvudet och så dåligt samvete att dagens lucka ej presenterats. Så att ni vet - ni är med mig oftare än ni tror ;-)




Kommentarer
Postat av: Mariann

Gratulerer med fin ultralyd da... selvom hun ikke ville vise seg frem. Men nå er det jo ikke lenge igjen, sååå spennende. Vi skal på 3D Ultralyd i morgen, det gleder vi oss stort til. Håper hun vil vise seg frem litt der. Ha en god dag, og fortsatt god bedring :-) KLEM

2008-12-16 @ 11:00:18
URL: http://hjertets.blogg.no
Postat av: Viktoria

Du är ju så söt!!

Hoppas dagen blir underbar!

Kramar i mängder

2008-12-16 @ 11:02:21
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Sara

Va skönt att allt såg bra ut!! Ja njut tiden & lugnet nu ;-)



Kram

2008-12-16 @ 11:05:38
Postat av: Ia

Lite nyfiken bara på det uttrycket som du använder ibland "vi får det vi gör".. Har också bott i Norge ett år men har aldrig hört det. Jag kanske är trög men jag fattar inte helt vad det betyder :0)

2008-12-16 @ 11:08:17
Postat av: Josefine

Tack snälla!!



Ia: Att det är en aktiv ung dam därinne =) = Jag och E får det vi gör!

2008-12-16 @ 11:09:34
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Maria

Åh härligt att allt e bra med lilltjejen.

Själv går man över tiden =/

Åh man längtar såå efter den lilla i magen...



Ha en bra dag

2008-12-16 @ 11:09:45
URL: http://minajagochlea.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Så roligt att allt är bra med den lilla!♥



Önskar dig en underbar dag och tack för att du förgyller min!

Kram kram

2008-12-16 @ 11:16:56
Postat av: Linda

vad härligt att läsa! jag blir alltid lika glad av att titta in här. har följt dig sedan starten -05 och det ska bli kul att få följa en ny bebis i familjen. KRAM!

2008-12-16 @ 11:28:42
URL: http://lindarling.blogspot.com
Postat av: Nina

Hei. Jeg titer innom her hver dag og ville skrive til deg i dag. Kjenner meg så godt igjen å være 2.gangs gravid mot slutten. Hodet festet seg hos meg i uke 30 og jeg hadde å store smerter hver dag helt til hun kom ut. Det er tøft, og man lengter ekstra mye når man kjenner så mye:0) Ønsker deg en fin graviditet videre og god jul!

2008-12-16 @ 12:16:44
URL: http://ninaslounge.blogspot.com
Postat av: Erikaa

Skönt att allt gick bra spännande med lilltjejen! Min dotter låg med huvudet ner i v 30 och låg kvar så tills hon pluppade ut prick på bf dagen =) hoppas du får en fortsatt bra dag!

2008-12-16 @ 12:22:06
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Renée

jordbävningen var lite spännande (tur att den inte var värre än den var). trodde faktiskt inte att vi kunde ha jordbävningar här men ack så fel man har...



Det blev en tidig morgon iaf ;) efter 06.20 hörde man hur hela huset (lägenheter) var uppe och skramlade i alla vrår....



Ha en bra dag!

2008-12-16 @ 12:28:26
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: sessan ♡

Underbar läsning, jag är så glad för er skull!!



SNART är hon hos er♥♥♥♥♥



Massa pussar från en utsliten Sessan

2008-12-16 @ 12:39:38
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Ida

Åh, vad bra att det såg bra ut. Inte långt kvar nu!



Kram

2008-12-16 @ 12:41:57
Postat av: naddie.

Kände också av jordbävningen imorse! trodde det var mina gravidhormoner som gjort mig knäpp ;) men ikke! Nu är det inte långt kvar, jag har BF 1 dag före dig! KRAM

2008-12-16 @ 13:09:04
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Det ar vall klart att lilltjejen ar pigg och pa g med tanke pa att du ar hennes mamma. SAKNAR DIG VARJE DAG!

2008-12-16 @ 13:15:25
URL: http://charlottemarten.blogg.se/
Postat av: Titti

Eller så får du en liten en på 4936 g och 58 cm som jag fick! :o)

2008-12-16 @ 19:56:52
Postat av: Liza

Va skönt att allt är bra med den lilla, fick ni flickbesked denna gång oxå?

Ja det va lite läskigt med jordskalv på morgonkvisten, det skakade och skallrade i glas o porslin här hemma men bara i några sekunder som tur var!

Ha det fint!

2008-12-16 @ 20:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0