BREAK!

Nu har jag shoppat en cappuccino, jippie! Vad gör ni idag? Dela gärna med er av erfarenheter då ni lämnade bort ert barn första gången en hel natt. Lämna bort låter så negativt laddat, ska vi säga första gången er prins / prinsessa fick sova borta? Jag är bara nyfiken, vill inte diskutera vad man borde eller inte. Nu känner jag mig mogen och jag vet att Elian kommer få det SÅ bra. Han älskar sin Farmor och hon glädjer sig massor till besöket.
Hur gammalt var barnet? Till vem? Reaktion?




Kommentarer
Postat av: Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/

Hmm, kanske är dags men det har vi inte gjort ännu!

I Skåne har vi en riktigt K A L L dag idag. Vinden gör det jobbigt att ta sig ut ens, får se vad jag o Alva gör av denna pappalediga dag.

Ha en skön dag idag!

2008-01-04 @ 10:23:15
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Min dotter fick sova borta första gången hos sin mormor och morfar i somras när vi skulle på bröllop. Det gick så bra så, tror man gruvar sig lite i onödan! Hon fick ju FULLSTÄNDIG uppmärksamhet non-stop, och hon älskar det :-)

Lycka till

2008-01-04 @ 10:27:43
Postat av: Elin

En liten önskan om en bra dag....

2008-01-04 @ 10:29:28
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Kommer inte exakt hur gammal vår kille var, han var under året i alla fall. Han sov hos sin mormor och morfar första gången. Det var inga som helst problem. Jag tillhör dem som inte oroar sig särskilt mycket för jag vet att han är i goda händer. Det kommer gå så bra så för Elian och för er.

2008-01-04 @ 10:49:34
Postat av: Isabellas pappa

Precis som Alvas pappa så har vi inte låtit vår dotter sova borta ännu. Kan bero på att vi är i samma föräldra grupp;) Vi var på bio för första gången förra helgen och det var riktigt skönt. Tyvärr var Arn fullsatt och alla andra filmer vi ville se så det blev Bewolf. Jag ska försöka glömma den filmen så fort som möjligt. Jag tror dock att vi snart kommer att låta Isabella sova hos sina morföräldrar. Får se hur det går.

2008-01-04 @ 10:55:29
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: http://sjukskoterskastudentens.blogg.se

God morgon! Idag ska vi fortsätta att leka här hemma :-) Pappa jobbar sista dagen innan helgen och på måndag är det åter dagis som gäller. Jag har fortfarande ledigt i två veckor innan min skola fortsätter. Tänkte ta tag i en massa här hemma och gå genom alla skåp mm. Men nu blir det Stiga-åkning ;-)

Vi har aldrig "lämnat bort" barnen så att de skulle ha fått sova hos ngn annan. Dominic är 2 år och Vincent 3 år. Men så har vi ingen vi kan lämna till heller, för svärföräldrarna bor 2 1/2 timme från oss och mina föräldrar i Finland. Så det så :-) Men ni är ju lyckligt lottade som har hjälp mycket närmare så passa på att njuta av varann!

2008-01-04 @ 11:06:00
URL: http://sjukskoterskastudentens.blogg.se
Postat av: Sessan

Usch öm punkt hos Sessan....
Vår prinsessa blir 2 år nu 26/1 & hon har inte sovit borta ännu!
Men jag skall lova att farmor & farfar tjatat sedan hon bara var några månader, men jag ammade till hon var 11 månader *hi hi*
Farmor & farfar har självklart vart barnvakt på dagtid da, men natten klarar jag inte lämna bort henne ännu.

Ha en underbar dag vännen

2008-01-04 @ 11:06:50
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Oscar är ju 3 1/2 och har sovit hos farmor och bestefar massor! Börkade väl runt ett års ålder!.. Innan det nattade ju farmor här hemma men han bara älskar att sova hos dem, har nog något med total uppmärksanhet som nämndes innan! Det kommer gå så bra och han är väl absolut inte för liten! :D Ha en skön barnfri kväll och sovmorgonen gör underverk ska jag tala om... ;D

2008-01-04 @ 11:22:19
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Suzanne

Hej vännen!!

Jadu, Ida fick vi ju lämna bort redan som nyfödd flera nätter. Men det var vi tvungen till eftersom vi inte fick sova med henne där å sjukhuset. Men sen minns jag inte riktigt hur gammal hon var när vi därefter "lämnade bort" henne nästa gång en hel natt, kanske runt 9 mån??
Oliwer är 9 mån nu (+ några dagar) och jag har ännu inte vågat lämna bort honom helt själv en hel natt. Jag har alla ggr kommit hem o vill helst av allt vara den som nattar honom o om han vaknar...ja då vill jag trösta...

Jag tror det kommer gå riktigt bra för Elian för han är ju en sån glad kille som verkligen verkar tycka om folk o av alla bilder o stories att bedömma så verkar hans farmor verkligen älska honom + att hon jobbar m barn vilket måste kännas riktigt skönt!!

NJUT nu ikväll!!

Puss Suzanne

2008-01-04 @ 12:04:05
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: therese

när leona föddes så var allt kaos och vi fick ingen bra start och jag var ifrån min pojkvän och min nyfödda dotter,men det var inget vidare problem,men till saken iaf jag och min pojkvän var ute en eller två månader efter förlossningen och firade lite granna, det var mysigt att bara vi två och mysa! det var hemskt men när jag väl lämnat leona hos min pojkvänssyster visste jag att hon skulle få det bra och jag oroa mig ingetting,undrade bara vad hon gjorde och så.. det viktigaste när man skall ordna barnvakt är att man själv vill det och att man har barnet hos någon man litar på och vet gör allt för barnet! :) tror det kommr gå jättebra för dig! :)

2008-01-04 @ 12:08:45
URL: http://metrobloggen.se/leonasmamma
Postat av: Linnea

Jag skulle aldrig våga lämna bort lillan till hennes farmor pga att den "farmorn" inte bryr sig särskilt mkt om oss. :-( Men Elians farmor verkar ju jättegullig och omtänksam så det kommer ju att gå bra ska du se. Ni har tur som har en så fin farmor! :-)

2008-01-04 @ 12:10:16
Postat av: Nina och Romeo

Hej Josefin!

Romeo var 9 månader första gången han sov över hos mormor och morfar. Men dem har han träffat dagligen/flera ggr i veckan sen han föddes. Skulle ha svårt att lämna han till någon annan över natten. Det är speciellt det där... Gör lite ont i hjärtat, men jag är säker på att det kommer gå bra. Elian är ju så stor och duktig. Och hans farmor verkar ju vara underbar, sjukt att jag kan veta det. Läser ju din FAB blogg dagligen.

Kramar från Nina och Romeo

2008-01-04 @ 12:23:25
Postat av: Stina

Min Freja var 5 månader när vi lämnade bort henne i en hel vecka för att vi skulle åka hit till Sydkorea och ville att hon skulle slippa långa flygresor och jetlag. Jag var orolig för att det inte skulle funka med flaska för den vägrade hon äta så länge jag fanns i närheten och att hon inte skulle känna igen om när vi kom tillbaka. Men allt gick hur bra som helst hos farmor var första gången hon sov hela natten. När vi kom för att hämta henne blev hon jätteglad och ville amma på en gång.
Jag var förvånad över hur otroligt lätt det var. Vi lät henne ha samma lakan som hon hade haft hemma och hon fick en av mina tröjor och en av pappas tröjor för att hon skulle känna sig trygg. Vet inte om det gjorde någon skillnad men i alla fall.
Jag tror att det kommer att gå jättebra för Elian. Ha det så roligt. : )

2008-01-04 @ 12:42:16
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se
Postat av: Ann-Cathrine

Oj, min dotter är snart 3 år och hon har sovit utan oss 1 natt för lite över månad sen, men då såg vi till att barnvakten(moster) och hennes storasyster (6år) var hemma hos OSS så hon hade SINA saker och SIN EGEN säng. Det tror jag är en stor trygghet när man är så liten. Det luktar mamma och pappa och man vet att man är hemma. Det är nog viktigast av allt, känna att man är hemma, att "mamma o pappa kommer snart". Lycka till.

2008-01-04 @ 13:39:16
Postat av: Hanna

Första gången jag o min son sov en natt utan varandra var han ca 8-9 månader. Men då hade han ju sin pappa! dom sov hos min svärmor/min sons farmor en natt för ajg skulle ha tjejmiddag och skulle få vara helt själv. Första gången min son sov borta helt själv var oxå hos farmor och då var han ca 9 1/2 månad tror jag. det gick jättebra! Han känner sin farmor väldigt väl och hon har varit barnvakt dagtid och kvällstid innan. När vår son var ca 10 månader åkte vi utomlands 3 nätter själva. det gick hur bra som helst, men det är klart att man oroar sig lite innan. det är ju bara naturligt. Men Elian verkar ju känna sin farmor väl och någon gång så "måste" man kanske ta det steget. Efteråt känns det SÅ bra när man märker att det faktiskt funkar! Lycka till!

2008-01-04 @ 14:15:44
URL: http://hannakarolina.blogg.se
Postat av: Sofia S

Hej där!
Öm punkt hos mig också, att "lämna bort" över huvud taget. Många som tjatar och vill ha henne så att vi kan får tid själva men jag känner inte att jag har behovet av det än. Har även fått komentarerna att vi kommer få det jobbigt sen osv, men hallå? Allvarligt talat. Aja, det är en annan diskusion. Jag tror det kommer gå superbra med Elians farmor, men jag förstår att du är lite orolig, vi är nog sådan av naturen vi mammor!
Hedda kommer vara 9månader ca när vi lämnar henne över natt för första gången då vi ska på Lena Ph- Orup. Då blir det hos min mamma m. fam. Där vet jag att hon får det bra!
Kram på dig!

2008-01-04 @ 14:30:13
URL: http://sofiass.blogg.se
Postat av: Stella

Hej! Vi har faktiskt inte lämnat bort våran snart 3 åriga skatt än. Inte över en natt i alla fall men ett par timmar enstaka tillfällen då vi inte haft något val. Men har redan efter 10 min. kännt enorm saknad. Det kommer å gå jätte bra för eran son!! Tänk så glad farmor måste vara =) Önskar en 3vlig helg!

2008-01-04 @ 18:23:32
Postat av: Jessica

Vi lämnade bort våran dotter nu på annandagen, då var hon 10,5 månader, pga hennes pappa åkte ut och in på sjukhuset och vi ville inte att hon skulle behöva känna av stressen som vi kände, då ryckte farmor in, nu blev vi "tvingade" att lämna bort, annars hade vi nog väntat länge länge, men det gick jättebra, så det kändes helt underbart!!

2008-01-04 @ 19:12:27
Postat av: Erika

Hej! Min lilla prinsessa Lava var ca 2½ månad gammal första gången hon sov borta och det gick så himla bra. Man ska inte oroa sig så mycket så går allt bra. Huvudsaken att barnet är hos någon man litar på så att man kan slapna av helt. Kram

2008-01-04 @ 21:52:39
Postat av: Jossan

Noel var 7 månader första gången han sov borta utan oss. Det gick hur bra som helst! Då var det hos mormor som han träffat flera gånger i veckan sen han föddes så det känns inget oroligt för oss! Nu blir han bara glad då han får sova hos mormor o sover oftast längre/bättre än hemma, lyxigt att mormor får sovmorgon till 10!! Kanske har han sovit borta 6-7 ggr o alla gånger utan problem, då brukar vi gå på bio eller äta ute o bara sova ifatt, så är man en ny människa dagen efter! Ha en underbar kväll nu! Kramar.

2008-01-04 @ 22:22:54
URL: http://jossanochnoels.blogg.se
Postat av: Ulrica

Nu ska vi se, dottern var 3 månader första gången, ingen övernattning. Sonen ca 1 mån, bara ett par timmar. Rekordet är 1v 2004. Jag och maken var på semester & barnen hos sin mormor & morfar. Jag led mest o barnen hade det jättebra.
Älskar din blogg.

2008-01-04 @ 22:52:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12016

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0