Status

Jag älskar att jobba men jag mår fortsatt illa och vill inte smitta ner alla andra. E tycker jag borde vara frisk nu men jag känner mig sjuk trots att jag inte kräks. Detta är väldigt dålig timing då jag har en del att göra på jobbet och på fredag har dagis stängt ( planeringsdag) så vi får en del frånvaro ifrån jobbet. Men sånt är livet och jag vet att jag fokuserar fullt de stunder jag är på jobb. Nu donar jag på hemma och killarna gick precis utanför dörren.

Elian är så duktig, nu när E tar honom om natten så lägger han sig direkt och somnar om. Ingen välling och klockan 7 kommer han in till mig och imorse myste vi i en hel timme. Så man kan nu säga att han slutat med välling, vilket känns skönt. Men det kan vara bra att ha om han tex. blir förkyld eller hängig.

Nu ska jag försöka dricka min välling, måste få i mig något. Blåbärs- och nyponsoppa finns på IKEA och jag ska shoppa hem det nästa gång vi är där just in case... Har saknat blåbärssoppa nu när jag varit sjuk,


Kommentarer
Postat av: Josefine. K

HeJ!=)
Jag tycker att du gör helt rätt iatt vara hemma idag. Du ska inte ha dåligt samvete för att du är hemma.Man ska ju faktiskt ha en symptomfri dag innan man går tillbaka. Man kan ju smitta även om man har slutat kräkas. Så du gör helt rätt. De är nog rätt tacksamma på jobbet, att du väljer att vara hemmma en extra dag.;) Krya på dig och hoppas att du snart är piggare! KRAM /Josefine

2008-01-16 @ 09:01:30
Postat av: josefine

Tack snälla du för pepping!! Önskar dig en FAb dag!kramar

2008-01-16 @ 09:03:31
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: bo

Hej,

Sälja annonsplats?

Webbpublicister - Tjäna pengar inom några minuter
Reklameplass säljkår säljer annonser för din och andras webbplatser och vår tekniska plattform tillsammans med vår traffic-avdelning optimerar varje annons så att den visas på relevanta webbplatser. Det ger maximal intäkt för dig och samtidigt maximal nytta för annonsören. Du gör intressant innehåll på din webbplats så att du får många besökare. Vi ser till att du tjänar pengar på dina besökare och du får alltid hela 60 - 75% av intäkterna. Ju fler besökare, desto högre intäkter. Enkelt!

Utbetalning
Dina Reklameplass-intäkter kan du följa live på ditt Reklameplass-konto som skapas då du anmäler dig som partner. Varje månad förs pengarna sedan över till ditt paypal konto. Om de är under 500 NOK står dock pengarna kvar på ditt konto tills du har 500 NOK i intäkter.

Ansök online
http://www.reklameplass.com/language.php?lang=1003

Postat av: grombaben

Helt enig at det er best å holde seg hjemme fra jobb. Man blir jo sliten, matt og har null energi etter sånt. Dessuten smitter det jo veldig fort og alle er tjent med at du blir hjemme!! God bedring! :)

2008-01-16 @ 09:11:19
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Carolina

Vad skönt att Du mår bättre!! :-)

Du gör helt rätt i att stanna hemma från jobbet. För man skall faktiskt vara helt symtomfri i 48 tim för att man inte skall smitta andra. Så Du gör helt rätt i att hålla Dig hemma!
Hörde på jobbet igår att det tom är vissa sorter av den berömda vinterkräksjukan som man är smittbärare av upp till en vecka efteråt. Fast det är ju rätt svårt att veta vilken man har!;-)
Men var hemma Du 2 dygn för att vara säker..

Hoppas lillkillen mår bättre med. Ha en fin dag!

2008-01-16 @ 09:17:26
Postat av: Karin

Man brukar ju säga att man skall vänta 48 tim efter sista toa- hink svängen med att gå till jobb, dagis, skola, m m. Ha INTE dåligt samvete för jobbet, de vet ju vilken klippa du är när du är på plats...Tyvärr är ju första tiden på dagis så här, mer el mindre. Min mittersta var typ aldrig sjuk, medans min minsta var hemma väldigt ofta. Sköt om dig!!

2008-01-16 @ 09:20:31
URL: http://karinsreallife.blogg.se
Postat av: Hanna

Håller med föregånede inlägg - man ska ju egentligen vara hemma lite längre än man tror för att inte smitta ner andra...tyvärr så får man alltid dåligt samvete av någon konstig anledning, dumt! Krya på dig och ta det bara lugnt idag med GOTT samvete!

2008-01-16 @ 09:33:23
URL: http://hannakarolina.blogg.se
Postat av: Jill

Du gör helt rätt. Anledningen till att kräksjukan går runt som den gör är att folk inte stannar hemma efter att de varit dåliga. Man smittar inte bara 48 timmar efter, utan upp till en hel vecka efter. Men ju tidigare efter desto mer smittobärare är man.

Kram

2008-01-16 @ 09:46:54
Postat av: josefine

TACK snällaste ni, ni är så söta!!

2008-01-16 @ 10:10:33
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Sussi

Tycker han du borde vara frisk??? HAHAHA Var det inte han som låg i soffan 2 dygn efter en hård lördagkväll. *asg*

Karlar hahaha!

2008-01-16 @ 10:53:44
Postat av: Chrisjessica

Very interesting & professional site. You done great work.

2009-07-16 @ 08:11:15
URL: http://chrisjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0