La Bionda!


Idag läste jag i timmar hos frissan och det var SÅ skönt att få bli ompysslad. Tre timmar tog det och jag var superhungrig då jag gick trots att jag hade med mig en banan i väskan. Jag hann inte köpa med mig lunch.


Många slingor blir det, frisören var ganska trött på att slinga och föna då jag gick. Hon sa att det är ovanligt med så mycket hår, det trodde inte jag. Lite kul är det ju att jag ska dit imorgon igen för min ordinarie frisör är ju Mammaledig och det är nog bara hon som vet exakt hur jag vill ha det. Bak ska det ju också vara "nyslingat" så några slingor till ska läggas i imorgon. Men min "nya" frisör var jättegullig och väldigt trevlig så jag är nöjd ändå.


Äntligen fick jag i mig en baguette ifrån Godt Bröd med avokado, massa grönt, kalkon och ost.

Jag satte mig först på en rund bänk som var helt tom. Så kom ett par med en dotter. Kvinnan rökte och jag suckade inom mig. Så tänder mannen som sitter precis bredvid mig också en cigarett och blossar... Jag flyttar mig till andra sidan för att få äta ifred utan giftig rök. Paret ser på mig lite konstigt och tänker väl att jag tror de ska ta en av mina påsar eller något, de verkar INTE förstå att jag kan störas av deras äckliga rök som de bolmar omkring sig... Så kommer det en till man som sätter sig nära mig. Jag ser att han tar upp något ur fickan... Jovisst, han tänder en cigg två centimeter ifrån mitt ansikte. Jag satt och åt, är gravid ( vilket de nog inte såg så stor är jag inte än) och blev skitsur då jag var så hungrig.

RESPEKTLÖST kallar jag det, att röka mitt ibland folk som många ofta gör. Speciellt om man kommer till någon som redan sitter i ro. Blä så irriterad jag blev. Gick ätandes ned Bogstadveien och satte mig på en trottoar bakom slottet och väntade på E och E som hämtade mig för att åka till stranden.

På vägen köpte jag med mig gott bröd hem ifrån Baker Hansen ( Ingers rugbröd) och muffins plus en god lunchmacka till E ifrån Åpent Bageri. Man kan säga att jag shoppade på alla bagerier längs vägen ;)





Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller med dig fullkomligt, det är ÄCKLIGT med rök o som ickerökare vill man inte bli förpestad av den vidriga o giftiga röken, många rökare å andra sidan ser det inte så, de gör vad de vill, vart de vill..tyvärr..jag stod i en busskur en gång när det regnade o det kom en rökare o ställde sig där inne med o TÄNDER en cigg, jag fick till slut gå ut o ställa mig i regnet för att slippa lukta som ett askfat..egoistiskt tycker jag.

Kolla gärna in min blogg om du har tid...

2008-07-18 @ 20:08:31
URL: http://alsklingenmin.blogg.se/
Postat av: Antonette

Jeg forstår veldig godt hvordan du hadde det da disse egoistiske menneskene kom og røykte like ved deg. Jeg blir så irritert enkelte ganger at jeg har begynt å si ifra. De som røyker blir som regel sure, men det får være deres problem.

2008-07-18 @ 20:08:33
Postat av: Emelie

Jag är likadan vad gäller rök, jag brukar hosta jättehögt för att visa vad jag tycker:) Folk jag känner som röker brukar jag skälla på! Tyvärr hjälper det inte...



Ha en mysig kväll! Kram

2008-07-18 @ 20:15:38
URL: http://emmi85.blogg.se/
Postat av: Marieh

Håller med dig angående rök, många som är fruktansvärt respeklösa. Jag börjar alltid hosta, delvis för att jag inte tål rökluft men också för att markera. =)

2008-07-18 @ 20:17:26
URL: http://marieh.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänk på att en del som röker bland folk oftast inte tänker på det att ni inte vill vara nära röklukt och det är ju trots allt inte olagligt att röka ute. säg till om ni störs enormt mycket men ni kan ju inte förvänta er att dem skall ta hänsyn till vad ni tycker, personen som rökte brevid dig kanske tycker det är äckligt när andra äter omkring den personen eller tycker det är äckligt med kladdiga barn som skriker eller äckligt med svettlukt ifrån grannen osv..

2008-07-18 @ 20:49:50
Postat av: Betty

Gick ur en butik häromdagen för att amma, letade efter en bänk att sätta mig på, men i precis varända bänk satt någon och rökte .. så jag fick gå ända till bilen ( som stod långt bort ) istället ... tråkigt!

2008-07-18 @ 20:53:01
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag satt ändå ensam och åt en baguette, då kunde de ha valt att ej sitta där om jag var äcklig på något vis! Att röka är ju ett gift som man sprider på andra, HÄNSYN är nyckelordet i detta samanhanget!

2008-07-18 @ 20:54:47
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Stephanie

Jag håller verkligen med om folk som röker utan att tänka på andra! Jag blir lika förbannad på rökare som står preciiiiis utanför dörrarna in till affärer... Vilket gör att man måste gå igenom ett rökmoln för att kunna gå in... Eller när man går av tåget/bussen och personen framför en har en cigg i munnen redan innan hn gått av bussen/tåget och tänder så fort hn är ute. Det är så fruktansvärt respektlöst!

2008-07-18 @ 22:26:46
URL: http://ratzen.blogg.se/
Postat av: Jenna

Vad använder du för läppstift/läppglans? Det är superfint! =)

2008-07-18 @ 23:59:27
Postat av: Emilia

Håller med fullständigt. Rökning borde förbjudas! I alla fall på vissa platser. Som i lägenheter tex. Bor i lägenhet och så fort grannarna tänder en cigg på balkongen måste vi stänga våra fönster för att röken kommer rakt in hos oss. Det är vidrigt!. Folk borde visa mer respekt.

2008-07-19 @ 13:32:12
URL: http://emiliafashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0