Mardrömmar....små änglar!


Just nu drömmer jag konstant mardrömmar... Jag tror det beror på graviditeten. Inatt var jag på sjukhuset i drömmen och utan att jag märkte något låg en bebis vid min sida. En pojke så otroligt vacker, han var för liten för att leva sa de men han var som en miniatyr av en fullgången bebis fast han kanske vägde 1.5 kg. Jag förstod inte, han ammade och jag kramade honom, han log. Alla sa att han skulle dö och jag ville inte förstå. Jag började tänka på att jag skulle skriva det i bloggen snabbt så att alla fick veta att barnet inte skulle överleva... Sen dog han då jag gick och kissade för att jag ej var där. Han hade då levt i säkert ett dygn och jag var övertygad att han skulle leva!
Det var så fruktansvärt och jag vaknade alldeles deprimerad. Jag tänker så ofta på änglaföräldrar som fattas sina barn på jorden och dem som aldrig fick se sitt barns leende... Livet är inte rättvist!



Kommentarer
Postat av: Madelaine

Jag drömmer också en massa konstiga drömmar nu som jag också tror beror på min garviditet..Hemska förfärliga drömmar!

2008-07-08 @ 20:24:42
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Anki Olsson

Fy vilka hemska mardrömmar.

När man är gravid drömmer man mycket hemskt det är konstaterat.Du ska se att det kommer att gå bra för dig.Allt ont i drömmar är gott i verkligheten.Kram på dig.

2008-07-08 @ 21:00:19
Postat av: Anna-Lena

Nej usch det var ingen trevlig dröm! Men som sagt det är ju en fas i gravisiteten som man går igenom! Jag tyckte den var helt hemsk! ALLA jag kände ände mig ofta ryggen eller dog eller... Blä! ;) Du får tänka lyckliga tankar på dagtid istället ;) Kul med kalas och bröllop! Massa kos! ;) KRAM

2008-07-08 @ 21:09:23
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Madelene

Jag drömde väääldigt mycket hemska drömmar när jag var gravid oxå!

Härligt att du har så många känningar! Jag tänker tillbaka snart ett år i tiden när jag var där!

2008-07-08 @ 22:18:13
Postat av: sessan ♡

Hej hjärtat!

Gud vad inlägget träffade mig: Jag drömmer alltid massa & minns tyvärr ofta vad jag drömt något som kan vara jobbigt.



När jag var gravid med prinsessan drömde jag exakt samma dröm om & om igen som jag gjorde när jag bar på min nu stora kille Amadeus.

Att jag födde hund valpar & jisses inte få heller..... Men jag älskade var ända en & behandlade dom som barn & försökte stolt övertyga alla som försökte förklarar att det var något tokigt med barnen att det var det inte fniss Men drömmen var inte humoristisk alls, det var en riktig mardröm som alltid slutade med att jag var rasande för någon hade bytt ut mina hund valpar mot en äkta bebis!! & som jag sprang & letade på detta sjukhus... Phuuu...



Hur sjukt kan det bli liksom???

Det som är konstigt är ju att samma dröm dyker upp i graviditet 2 med 15 års mellan rum!!



Puss hjärtat & hoppas ni haft det helt underbart♡

2008-07-08 @ 22:37:50
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: sessan ♡

Hej hjärtat!

Gud vad inlägget träffade mig: Jag drömmer alltid massa & minns tyvärr ofta vad jag drömt något som kan vara jobbigt.



När jag var gravid med prinsessan drömde jag exakt samma dröm om & om igen som jag gjorde när jag bar på min nu stora kille Amadeus.

Att jag födde hund valpar & jisses inte få heller..... Men jag älskade var ända en & behandlade dom som barn & försökte stolt övertyga alla som försökte förklarar att det var något tokigt med barnen att det var det inte fniss Men drömmen var inte humoristisk alls, det var en riktig mardröm som alltid slutade med att jag var rasande för någon hade bytt ut mina hund valpar mot en äkta bebis!! & som jag sprang & letade på detta sjukhus... Phuuu...



Hur sjukt kan det bli liksom???

Det som är konstigt är ju att samma dröm dyker upp i graviditet 2 med 15 års mellan rum!!



Puss hjärtat & hoppas ni haft det helt underbart♡

2008-07-08 @ 22:38:05
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Larissa

Åhh, vilken hemskt mardröm det lät som att du hade. Usch jag skulle inte vilja drömma något sånt. Jag hoppas att du känner dig bättre och allt kommer gå jätebra, det är jag säker på!

2008-07-08 @ 23:03:25
URL: http://larissao.blogg.se/
Postat av: Linda

Döden är ju en förlängning utav livet, ett litet liv som växer och frodas i dig.

När man är gravid sover man oftast inte lika djupt.

Hormonerna svallar, vi kanske behöver kissa oftare under natten och då hamnar vi också oftare i REM sömn ( Rapid Eye Movement) eller just sk drömnsömn.

Det är under den sömnen vi drömmer och i många fall har ju drömmar verklighetsförankring.

Att förlora ett barn är en förälders värsta mardröm, det vi fasar för allra mest.

Som förälder vill vi så gärna ha garantier, garantier som lovar mig att allt ska gå väl, nu och i framtiden. Men såna garantier finns aldrig.

Vi måste lära oss att leva och ta vara på nuet.

Att kunna tillåta sig att våga att vara lycklig, helt och fullt ut, här och nu.

Josefine, det här kommer gå jättebra, jag vet en liten liten bebis som kommer få en underbar busbror och fantastiska föräldrar.

DET är inte alla barn förunnat!



Ta väl hand om dig!



Kramar



Linda



Mamma till Christoffer, Carolina, Cevin, Cameron, Caitlin och Angel Cieran



2008-07-08 @ 23:42:33
Postat av: Evamy - livet med en hockeyspelare

Vad mysigt med en bebis till :) Vilken vecka har du kommit till? Det där med mardrömmar känner jag igen...

2008-07-09 @ 22:03:49
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Stefansine

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2008-12-15 @ 14:41:41
URL: http://stefansine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0