Det gror...

Just nu:
"Barn

Embryot är cirka 7 mm långt och anlag till hjärnan och små arm- och benanlag börjar växa fram. I slutet av den sjätte veckan börjar blodomloppet att fungera. Käken och munnen utvecklas och det finns 10 tandanlag i båda käkarna. Hjärtat slår med en kammare, navelsträngen utvecklas och tarmsystemet börjar att bildas."

Sen på en annan sajt står det såhär i samma vecka så det varierar nog;):


"Embryot: Embryot är nu omkring 25 mm, fingrar och tår kan ses tydligt men är fortfarande täckta med simhud. Överläppen skapas samt nästippen. Hjärtkonstruktionen är nu utvecklad och slår med 150 slag i minuten, dvs dubbelt så fort som hon en vuxen."

Otroligt konstigt att man kan bära på ett barn. Det är större än störst och jag HOPPAS UL på måndag visar att hjärtat slår som det ska. Är det någon annan som har beräknad födsel i februari som läser här? Önskar er alla som plussat GRATTIS GRATTIS oavsett när ni ska få möta det lilla livet ;)

Kommentarer
Postat av: Idha

Det är så häftigt att ett litet frö på 7mm faktiskt har ett hjärta som tickar!! Jag har också blivit gudmor =) Efter många år av längtan fick Jenny o Eric en liten flicka i tisdags o hon är såå söt! Kika in hos mig om du vill se bilder. Hoppas ni får en trevlig midsommar imorgon!



Kram

2008-06-19 @ 20:45:47
URL: http://idhaedstrom.blogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Det är verkligen ett mirakel. Grattis igen!

2008-06-19 @ 20:45:49
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Helena

Ååååh, jag kommer fortfarande ihåg när jag var där och nu har jag en liten tjej på snart ett år och en på nästan fyra. Så mycket lycka och glädje blandat med oro och känslan man får när man ser det lilla hjärtat picka på där inne :-)



Jag önskar er så, så mycket bra saker och hoppas att ni kommer får världens underbaraste bröllop. Underbara barn har ni redan, för så go som Elian verkar måste bara grynet i magen vara en en riktig going till prins/prinsessa också :-)

2008-06-19 @ 20:47:27
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: milla

jag önskar er ännu en gång allt gott, och hoppas det går bra. I dag är det 1 år sedan vi plussade, ett litet liv växte i min mage. VIlken känsla. Och nu här man henne här, den underbara lilla tösen vår. Helt perfekt. Otroligt!!

2008-06-19 @ 21:32:03
Postat av: Anonym

Jag plussade i fredags så jag är bara i vecka fem och är beräknad 21/2, mitt andra barn. Första är född i juli 2006. Känns så konstigt men även kul. Men på första barnet var det bara glädje, att det fungerade och så. Nu vet man ju mer vad det innebär. På gott och ont. Man vet hur fantastiskt det är att få se en person växa upp i ens familj, att det som känns jobbigt går över. Men hur ska man orka med, hinna med två?

2008-06-19 @ 22:27:07
Postat av: Anonym

Måste säga Grattis igen! Det är så härligt att vara gravid och gå och längta tills man får träffa miraklet! jag längtar redan efter min tvåa :) Två barn tycker jag är lagom

2008-06-19 @ 23:46:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste säga Grattis igen! Det är så härligt att vara gravid och gå och längta tills man får träffa miraklet! jag längtar redan efter min tvåa :) Två barn tycker jag är lagom

2008-06-19 @ 23:47:19
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: k.

nej men jag fick världens finaste gåva i slutet på februari. vår fina flicka. perfekt tid att få bebis ;-)

2008-06-20 @ 00:35:37
Postat av: Jessica

Grattis till det lilla livet i magen! Själv är jag beräknad att få i Januari så imorgon har jag gått 10 hela veckor och går in i V.11 känns otroligt häftigt och spännande med första barnet. =)

2008-06-20 @ 10:05:19
Postat av: miggs

Jag ska få min tredje son om ca 4 veckor :-)

Jag längtar och längtar, jag öppnar hans garderob varje dag och viker om hans kläder och tittar på hans bäddade säng. Att få barn är det vackraste som finns! Ha en härlig midsommar!!

2008-06-20 @ 11:54:30
URL: http://miggs-miggs.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag väntar också barn i februari! Har en liten tjej som blir två i januari. Jättekul att läsa här om ditt liv. Så mysig blogg! Kram

2008-06-21 @ 12:18:02
Postat av: Bea

Hej ! Gillar verkligen och läsa din blogg. Jag är i vecka 6 och beräknad födsel den 19/2 ... är verkligen jätte glad. Har du inte några tips om vad som kan vara bra vid tidig graviditet? Mat och andra grejer :) nämligen första gången...



Men grattis !!

2008-06-22 @ 14:39:45
Postat av: Bea

Hej ! Gillar verkligen och läsa din blogg. Jag är i vecka 6 och beräknad födsel den 19/2 ... är verkligen jätte glad. Har du inte några tips om vad som kan vara bra vid tidig graviditet? Mat och andra grejer :) nämligen första gången...



Men grattis !!

2008-06-22 @ 14:41:48
Postat av: Carin

Jodå, gravid i vecka 7 med beräknad ankomst 11 februari. Andra barnet, storasyster blev 2 i maj. Nu har jag precis börjat må illa och jag hoppas det går över snart!

2008-06-23 @ 12:27:28
URL: http://karonesse.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Japp, jag är gravid med bf den 4 Februari, har en dotter född 10 Juli 06.. Blir nästan samma mellanrum mellan våra små liv! =)



Vilket datum har du som bf datum?



Läser din blogg, kanske inte varje dag men nästan! :P

2008-07-16 @ 20:28:40
URL: http://moranna.blogg.se/
Postat av: soffan i gbg

jag ska ha mitt första barn den 14 februari:) Vilket datum har ni fått?

2008-07-17 @ 18:30:19
Postat av: Malin

Jag är i v 4+2, plussade igår! :) överlycklig

2008-07-23 @ 07:57:21
URL: http://maliinens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0