Rainy day!

Regnet öser ned idag och Mormor gick en prommis med Elian så att han somnade så nu sover han ute. Jag har småplockat inne, det hjälper att röra sig då man är så stel som jag är nu. LÄNGTAR till fysioterapi på måndag, ganska typiskt att hon reste bort denna veckan ( min sjukgymnast) då jag har hela dagarna som jag kan använda till rehab. Men jag måste säga att jag önskar att Mormor kunde bo här de månaderna jag mår illa ( förhoppningsvis väldigt få, med Elian var det konstant bakfyllekänsla i tre månader). Hon lagar mat och passar upp mig, jag känner mig som en Prinsessa ;-)

Kommentarer
Postat av: Siri

Det er jo nettopp det du er ;) Prinsesse!

2008-06-13 @ 14:21:25
Postat av: Sofia

Har du provat postafen åksjukepiller?

2008-06-13 @ 16:19:52
Postat av: miggs

Åh vad jobbigt med illamående, jag hade med det nu med min tredje, det o foglossning, men om ca 5 veckor är det förhoppningsvis över och vi har den lille hos oss :-) Jag läser din blogg men kommenterar så sällan! Läste i ett inlägg att din mamm organiserar i skåp hos dej, likadant med min mamma, hon var hos oss och organiserade i ALLT under ett par dagar medans jag bara satt och va jättegravid :-) Ha det gott!

2008-06-13 @ 17:24:51
URL: http://miggs-miggs.blogspot.com
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Skönt att din mamma är där nu och kan hjälpa dig. :)

2008-06-13 @ 17:38:27
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: sandra

rekomenderar också postafen mot illamåendet. dock så kan man bli väldigt trött av det (som om man inte redan är nog trött) men illamåendet försvann för mig iaf! grattis och lycka till!!

2008-06-13 @ 18:53:23
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Eva

http://www.hyra.nu/backontrack2.htm



Jag är ryggopererad (tidigare smärtkroniker i 16 år) använder back on tracks ryggbälte och nackstöd : prövat tidigare : akupunktur-fysioterapi-medicin -kiropraktik mm mm : men detta är -suveränt- !

2008-06-13 @ 19:15:16
Postat av: Carolina

Men du är ju en prinsessa - glöm inte det:)

2008-06-13 @ 19:29:26
URL: http://langta.blogg.se/
Postat av: Satu

Grattis!

Det kommer gå bra och nu får du en egen prinsessa!



Ledsen du mår illa,det är ett fruktansvärt gissel (ojoj,JAG VET)



Om Postafen ej fungerar,(det gjorde det ej på mig iaf) så finns det Lergigan som barnmorskan kan skriva ut! (fast man blir lite trött av dom,men man mår inte så illa som utan)Vanliga Lergigan funkade inte heller på mej,men därmot Lergigan komp.Akupunktur funkar också!!!



tips mot illamående/ulkningar...



Undvik stark tandkräm,allt som är parfymerat. Det finns oparfymerade schampoo/balsam/hårpsray på Apoteket. Och det säljs parfymfritt tvättmedel/sköljmedel. Stek så lite mat som möjligt och undvik äta mkt på en gång.

Ha en citron till hands i handväskan och gnugga på skalet och lukta på den när du får kvälningar av nån lukt. (ja du vet folk som luktar parfym och rök och matos osv)Blä hatar fortf dom lukterna!!!

Många tips blev det här..(men så låg jag ju inlagd för uttorkning flera ggr,hade extremt graviditetsillamående med min Cassie. uff

Håller tummarna för att ditt försvinner inom kort!!!



Vad mysigt att ha mamsen där en sån här tid!!! Gos



Grattis än en gång!!





2008-06-13 @ 20:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0