Time flies!

Igår då jag vaxade benen var det samma tjej jag alltid gick till innan jag fick Elian. Hon hade också fått en son sen vi sågs. Tiden FLYGER! Jag kommer ihåg att hon berättade för mig då jag låg där med stora magen att hon också kanske var gravid, men tydligen var hon inte det då utan blev det kort tid efteråt. Vi pratade om att man ofta har sömnbrist och att man sällan känner sig helt utvilad senman fick barn men att det helt klart är värt det.

För att orka tränar hon ofta+ äter väldigt nyttigt. Jag ska faktiskt börja äta MER frukt och grönt, inte tänka att jag ska äta MINDRE osunt. Men absolut blir man piggare och fräschare av frukt och grönt än av bullar och godis. Kan vara bra att tänka på, kroppen behöver ju vitaminer och antioxidanter. Sen att mitt SATSmedlemsskap bara står där utan att jag tränar känns SÅ onödigt ( 500 kr / mån) Snart snart ska jag ta tag i det igen, men det är så svårt att hinna då man också går till fysioterapeut flera gånger i veckan.

Det är alltid lika skönt att skriva ned funderingar, nu ska jag jobba vidare!

Kommentarer
Postat av: Lynetmor

Hei, vil bare si at jeg liker bloggen din kjempe mye :-)

Nei, det er ikke alltid like lett å få tid til trening, jeg prøver å få til en kveld i uka etter at ungene har lagt seg(eller at mannen legger dem), men mannen spiller fotball en til to ganger i uka, så vanskelig å få til flere ganger. Men man kan jo gå rask tur på kveldene også. Ønsker deg en fin dag :-)

2008-05-27 @ 10:23:01
URL: http://www.lynetmorsblogg.blogspot.com/
Postat av: sara

pfta är ju en fruktsallad lika gott som godis ändå! :)

2008-05-27 @ 10:36:05
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Här äter vi ofta vindruvor, mango och färsk ananas istället för godis. Minst lika gott! :)

2008-05-27 @ 15:11:42
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ju mindre kolhydrater det finns i kroppen, desto piggare är man. Går själv på en diet nu där jag intar endast rekommenderat daglig dos av kolhydrater & jag mår toppen! Man blir en så mycket gladare och trevligare människa s

2008-05-27 @ 15:15:52
Postat av: Josefine E

Ja nyttig kost och träning och viktigt att orkar med och vara pigg. Förstår att det kan vara svårt att hinna med jobb, hus, familj och vänner. Jag har själv inga barn men när jag förhoppningsvis får det har jag och min kille planerat att ha en "gym-rum" eller iaf en motionscykel och lite vikter hemma. Då kan man spara in lite tid. Ett annat tips är att verkligen försöka boka in träningstiderna i början på veckan. Annars blir det lätt att man går och fikar eller något annat "roligare" när jobbet slutar!

2008-05-27 @ 17:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0