Migrän på helt fel dag

Nu har jag efter timmar i sängen utan lampor kunnat stå upp. Tyvärr fick jag en migränattack i eftermiddag och E har tom ringt förlossningen för att se vad man kan göra men det är bara paracet/alvedon och vila som rekommenderas och nu kan jag iallafall sitta upp och fika lite fil med pepparkakor och knäckebröd. Elian har varit jättego och mysig och han somnade tydligen direkt då E la honom men har vaknat av mardrömmar här någon gång ikväll.

Så vår kväll blev inte som tänkt men så är det ju ibland. Jag hoppas Emma har världens bästa födelsedagsfest!! Hade SÅ gärna varit hos er nu.


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Usch då, stackare! Hoppas du mår bättre imorgon igen!



Krya på dig och stor kram!

2008-11-29 @ 22:33:20
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Har oxå haft dunderhuvudvärk idag, ätit alvedon hela dagen för att förhindra att det skulle bryta ut till migrän :(

Och jobbat, i starka lysrör var ju inte precis vad man kände för...

Stor Kram & Krya på dig

2008-11-29 @ 22:37:29
Postat av: Sandra

krya på dig :)

2008-11-29 @ 22:40:45
URL: http://saandramaaria.blogg.se/
Postat av: Camilla Johansson

Åh fy... Krya på dig nu ; )

2008-11-29 @ 23:13:32
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman
Postat av: Veronica

Krya på dig...har också fått migrän efter dotterns födelse och vet hur jobbigt det är. Hoppas du lyckas njuta av söndagen!

2008-11-30 @ 02:37:12
Postat av: Anne

Hej Josefine. Jag lider själv av migrän och har gjort i hela mitt liv. Normalt har jag kanske attacker 3 ggr per år men när jag var gravid hade jag 20 st. Inte lika kraftiga men ändå jobbiga. Jag vet hur jobbigt det är när dagen inte blir som man tänkt sig. Man blir ledsen. När jag var gravid så träffade jag faktiskt några läkare på UMAS (kvinnokliniken) som sa att det finns starkare medicin för migrän som man får ta när man är gravid. Har du migrän ofta hade jag uppsökt en läkare på kvinnokliniken istället för sköterska/barnmorska. Lycka till! Hade själv en attack i fredags och låg deckad i timmar men tvingade mig sen upp och gick till en kompis och drack rödvin och snackade skit=) (jag gjorde det i ren trotts för att inte bli besegrad av migränen). Kram till dig!

2008-11-30 @ 10:29:36
Postat av: Anna

Häromdagen tänkte jag på dig när jag gick i affären för att handla. Vet att du älskar pepparkakor och att du brukar äta pepparkakor med fil. I Umeå har vi Norrmejeriet som mejeri. De har under jul en fil med pepparkaks smak. Kanske finns den smaken hos fler mejerin och att det är sådan du äter eller blandar du vanliga pepparkakor med fil? Hur som helst provade jag att köpa denna fil. Men den smakade inte så gott. För lite pepparkaks smak tyckte jag! :P

Trevlig advent!

Kram

2008-11-30 @ 12:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0