Tyst...vi ska sova!

Nu ska jag alltför sent krypa i säng! Jag ska boka hotell imorgon i Malmö så tyck gärna till om vilket som har den bästa frukosten ( Tack snälla ni som redan svarat!) ;-) MEN jag kom på ett annat kriterie, att det ska vara TYST. vi tog in på hotell innan Elian kom så hade vi så mysigt med pizza på rummet och massa filmer på tvn. Låg i sköna sängen HELA tiden och myste. MEN så kom natten och det var världens trafik utanför, haha snacka om miss då man som gravid ska sova de sista veckorna innan förlossningen....


Jag tio dagar innan Elian kom ut...
Hade promenerat i Sognsvann ensam och köpt med mig McDonaldsmoothie!


Sov Sött!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hm... Jag har bara bott på Baltzar i Malmö. Schysst frukost, om jag minns rätt. Centralt och bra är det iallafall! :)

2008-11-16 @ 23:37:05
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Lena

Ha det så bra

2008-11-16 @ 23:42:03
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: m

Hoppas ni hittar ett med bra sängar. jag får nästan alltid ont i ryggen av hotellsängar och sover allmänt kasst, när man väl ha möjlighet att sova bra o länge utan barnen. Jag som förr kunde sova varsomhelst o hursomhelst... suck

2008-11-16 @ 23:44:06
Postat av: Kari

Du var vakker da, men er enda vakrere nå. Håper dere finner et bra hotell og at dere får en deilig tur til Malmø.

-klem-

2008-11-16 @ 23:44:42
URL: http://hestiaverden.blogg.no
Postat av: Anna

TYST jag ska sova är precis vad jag tänker just nu, har fått en ny granne som stör något otroligt. ska skriva en lapp imorgon och påminna om att han är en del av någon annans liv och vardag. grr.. hoppas ni hittar ett tyst och mysigt hotell!

2008-11-16 @ 23:53:19
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh den där bilden kommer jag så väl ihåg, tycker du är så himla fin med magen i vädret ;-) Ha en underbar start på veckan! Kram

2008-11-17 @ 06:06:37
Postat av: Malin

Hej

Jobbar på Hotel Jägersro Malmö

Kanon frukost...bra serviceL..10 min från city...men verkligen lugn och ro fin miljö och stora rum.VälkommenL! Kan ju kolla in det på Best western.se

2008-11-17 @ 06:38:20
URL: http://www,originalsin.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh vad mysigt med Sognsvann! Där har jag själv också promenaret/joggat ett flertal gånger då jag sommarjobbade i Oslo under tre somrar. Har däremot inte satt min fot där igen sedan 2004 men skulle gärna åka tillbaka dit snart...



Tyvärr har jag inga jättebra tips vad gäller hotell i Malmö... Ett jag känner till är Savoy som ligger nära Centralen och som är ett Elite-hotell. Sen har vi Hilton vid Triangeln och Mäster Hans (heter det så?) precis vid Stortorget. Huruvida de är tysta eller inte vågar jag däremot inte svara på ;)

2008-11-17 @ 07:37:50
URL: http://lifestylebykarin.blogg.se/
Postat av: Malmötjej

Mäster Johan ligger på Gamla Väster och har inga stora traffikerade gator runt sig. Jätte god frukost också. Vill man inte äta frukost utan kanske brunch så bjuds det härliga sådana på Gamla Väster. Mäster Johan ligger ju också nära fantastiska Slottsparken. Hoppas ni får en mysig visit =) Anne

2008-11-17 @ 08:22:49
Postat av: Caroline

Jag jobbar själv på Hotell Mäster Johan (dock inte nu när jag är mammaledig). Vi får alltid så bra beröm både för frukost, servering och atmosfär! Vi gör egna yoghurtar, fruktsallader osv. Rekomenderar det verkligen! Mitt i centrala Malmö, i gamla stan! Barnvänligt och tyst (ligger på enkelriktade bakgator) och med allting supernära. Kram



http://www.masterjohan.se/

2008-11-17 @ 08:27:38
URL: http://imagenborenbebis.blogg.se/
Postat av: jessica

Hejsan! Har en kompis som jobbar på sas radisson hotell.

Ligger centralt men är ändå väldigt lugnt. Och deras frukost buffe är otroligt god! ;) Hoppas ni får en mysig vistelse i malmö. Om ni har tid över hade jag rekommenderat er att åka över till tivoli i danmark och gå på deras julmarknad. Grymt mysig!

2008-11-17 @ 08:32:36
URL: http://jessicaherrstrom.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Har ingen erfarenhet av hotell i Malmö men tycker personligen att Elite har såå bra hotell! Fina rum, bra service och underbara frukostar. Själv skall jag och min man tillbringa helgen på Elite Plaza i Göteborg...Hoppas ni hittar ett toppen hotell, och jag vill inte stressa men kanske är det tid att boka nu. Det börjar bli julshoppingtider och då är det ofta fullbokat på bra hotell...

2008-11-17 @ 08:56:13
Postat av: Stina

Absolut Hilton vid triangeln! Mums! Brukar gå dit bara för att äta frukosten!

2008-11-17 @ 09:05:59
Postat av: Anonym

Hotell Järgersro eller Hilton.

2008-11-17 @ 09:11:25
Postat av: Anonym

hej! Jag tipsade om elite savoy tidigare men det ligger ju precis vid en väg så då tar jag tillbaka mitt tips (dock bodde vi mot innergården men det vet man ju aldrig). Jag vill gärna föra ett mat-tips vidare som vi fick från en lyrisk vän med familj som firat en 50-årsmiddag där. Sankt Marcus Vinkällare har helt fantastisk mat i en stor buffé för både förrätt, huvudrätt och efterrätt till fast pris i en riktigt vacker och rustik miljö. Tyvärr hade de sommarstängt när vi var där men vi hade också tänkt gå dit för att fira en födelsedag. Men check it out! De har en hemsida om du googlar på sankt marcus.

2008-11-17 @ 09:19:11
URL: http://pannis.blogg.se/
Postat av: Katta

Hej Josefine!



Savoy är superfint, be om ett tyst rum mot bakgården. Hotell Jägersro som ligger vägg i vägg med travbanan är det sämsta hotell jag bott på. Stora fula rum och otrevlig personal.



Lycka till!!

2008-11-17 @ 09:37:23
Postat av: grombaben.blogspot.com

Da vi var i Malmø for et par somre siden bodde vi på: Comfort Hotel Malmo! Jeg syns det var et helt okei hotell, og ganske stille:) Og med god frokost og boblebad/relaxavdeling.



Ikke noe voldsomt fancy sted, men koselig og rolig!

2008-11-17 @ 09:59:51
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Marielle

Hej!



Helt klart Mäster Johan! Snacka om lyx! Vi ville också ha tyst och det var det verkligen. Samt underbar frukost (med en "värdinna" som gick runt och serverade mer kaffe m.m!), trivsamma lyxiga rum (hela hotellet) med härliga fluffiga täcken. Vi hade ett rum där det var träbjälkar i taket och skön atmosfär, väldigt likt Knaust faktiskt. Ha en underbar helg!

Kram från Sundsvall

2008-11-17 @ 13:24:18
Postat av: Carolina

Om ni kan tänka er att ta bilen en bit utanför Malmö för en skön, lugn upplevelse mitt i naturen skulle jag rekommendera The Lodge. (http://www.thelodge.se/) Besök på detta ställe har vi gett som present till brudpra och det var uppskattat. Vill man kombinera med spring på stan är det såklart inget men om man bara vill ha en skön kväll tillsammans med bra mat och lugn och ro verkar det kanonbra.



Hälsningar



Carolina

2008-11-17 @ 13:24:55
Postat av: Maria

Jag tänkte väl..att det var Elian magen.. hajjade till över att du var så brun och tittade ner på min egna blekfisiga gravida kropp ;-)

Hade ju vart konstigt om du varit sådär brun nu :-)



Kramar!!!

2008-11-17 @ 20:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0