Vår dag:


Igår var jag och Elian ensamma hemma hela dagen medans E flyttade åt Elians Onkel.
Här bakas det äppepaj och Elian provar grythandskarna.


På kvällen innan läggning kom E hem och med sig hade han Elians gudfar Martin. DET gjorde Elian glad och det var kramkalas innan sovdags. Han somnade efter mycket hosta och sen sov han skönt till runt midnatt då han kom in till oss. Medans han sov såg vi en film, åt massa godsaker och jag la mig rekordtidigt för att vara lördag. Tur det för efter midnatt sov vi typ ingenting. Elian hostade en gång i minuten, kramade mig, gosade med håret, drack vatten och höll min hand mellan varje hostning.

Imorse kände jag direkt att något måste göras så vi åkte till akuten efter en mysig frukost. Vi åkte till vår närakut men blev hänvisade till en annan med superbra service och kort väntetid. Där fick han direkt en medicin som ska vidga luftrören och bricanyl på recept. Vi ska göra en ordentlig utredning angående astma sa läkaren då små barn ofta har trångt i luftrören men jag känner på mig att detta är mer än så. Vi rekommenderades också att köpa nässpray och kortisonsalva ( det konstaterades atopiskt eksem i ansiktet). Elian sov o bilen, sen i soffan med mig och vaknde för en stund sen och åt två pannkakor och är i SUPERFORM! Hans medicin skulle ta ca sex timmar innan den verkade men den verkar redan då han andas mycket lättare. Jag är så glad och lycklig över att vi beslutade oss för akuten annars hade han ganska säkert legat i samma form som igår....


I Pappas famn innan blodpröver. Han var så skruttig med sitt jack i pannan, eksemkinder och hosta varje sekund.


Trött Pappa med sin son just nu.
ÄLSKAR ER
!
Nu tittar killarna i Es barndomsalbum och Bestemor kommer snart en tur!
Ikväll ska jag avsluta tävlingen, försöka svara på mail och skriva lite texter som ska lämnas in.

Hoppas ni myser massor denna söndag som hos oss äntligen känns riktigt HÄRLIG!


Magen gick in i en ny vecka igår så jag fotade den!
Välkommen vecka 27!
Idag 26+1





Kommentarer
Postat av: karin

bricanyl hjälper direkt,om jag inte minns fel så är det pulmicorten som e långtidsverkande,de e så bra att det finns fina mediciner så dom små får sova lugnt på natten ialla fall,hoppas natten blir lugnare,kram

2008-11-02 @ 16:44:56
Postat av: Johanna

Ta inte medicinen rätt innan läggdax bara, hjärtat rusar och man blir lite speedad. Tips!

2008-11-02 @ 16:46:47
Postat av: Anonym

Huff... Stakkars Elian. Føler med dere nå. Det er ikke gøy å være syk.

Håper medisinene hjelper ham. Astma medisinene mine hjelper meg veldig når jeg blir forkjølet, det er da jeg merker at jeg har astma.

Håper han snart er frisk og rask igjen! Ha en fab søndag kveld!

2008-11-02 @ 16:59:28
Postat av: Erika

Vad skönt att medecinen verkade hälpa direkt. Måste vara jobbigt att vara liten o sjuk. Kramar

2008-11-02 @ 17:10:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: frufjeldhammer

Hei hei Josefine..

det er ikke alt som er lett å forstå seg på disse barna.. min sønn er 2,5år og går på astma medesiner(uten at han har fått diagnos), slutter vi med de kommer hosten og slimet tilbake, nå har vi tatt mandlene på han og trodde alt skulle bli bedre, men dessverre... hosten og slimet er der.. så nå skal han utredes for astma skikkelig. Men det jeg egentlig lurte på, er det små røde prikker han har i fjeset og at kinnene ofte blir røde? Jeg har prøvd kortison salve og a-krem osv... men det hjalp ikke så det som fungerte for oss var å slutte å gi han sitrusfrukter..(appelsin osv..) du er sikkert lei alle råd og tips.. men her kom et allikevel..



Ha en fin søndagskveld!!

2008-11-02 @ 17:47:55
URL: http://frufjeldhammerskaos.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Stackars Elian. Min dotter hade problem med sina luftrör från hon var ca 1,5år tills hon var 5 (tror jag). Jag använde flytande bricanyl till henne när hon hade hosta. På henne växte det bort.

Precis som "Johanna" skrev så ge inte bricanyl direkt vid sänggående, Elian kan bli lite speedad av den.

2008-11-02 @ 18:05:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12016
Postat av: Lillian

Hei!

Dette minner meg veldig om min egen tid med min sønn da han var liten... Det er heldigvis hjelp å få!

Vi var mye ut og inn av sykehus og fant til slutt ut at han har eksem, astma og allergi (man kan bli tett av ubehandlet allergi også), samt krupp... Dette skjedde før han var 1 år, nå er han 6 år og skolegutt. Han bruker fortsatt faste medisiner, men han er mye mye bedre!

Har en super barnelege jeg kan anbefale! Hun er rå og tar dere foreldre på alvor! Mine erfaringer fra før vi var hos henne ar at de fleste ser på oss foreldre som hysteriske.. Ikke den man trenger da barne har problemer med å puste..

Ta kontakt hvis du er int i legen, jeg bor i oslo. Hun holder til der:)

God bedring til dere, og lykke til!

2008-11-02 @ 18:08:07
Postat av: Isabella&Minnas pappa

Vi var på Akuten 2 ggr med Isabella för ett par veckor sedan av precis samma anledning. Medicinen hjälpte i alla fall Isabella och jag hoppas den gör det även för er! Ha en bra kväll!!

2008-11-02 @ 18:25:04
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: jenny

vilka mysiga bilder :)

2008-11-02 @ 18:26:37
URL: http://jnyyy.blogg.se/
Postat av: Katrine

Huff! Det hørtes ut som en slitsom helg, men Elian er verdens heldigste gutt som har foreldre som tar så godt vare på ham. Jeg tenkte bare å si at jeg ville vært veldig forsiktig med å smøre kortison på det vakre barneansiktet. Min erfaring er at A creme (fra apoteket), tar det verste. Eller A -derma. Atopisk eksem vil etter all sannsynlighet forsvinne ettersom Elian blir eldre. God bedring til sjarmtrollet, - og oppmuntring til to flotte foreldre fra Katrine.



2008-11-02 @ 18:34:36
Postat av: circus em

åh, det är så fasligt vackert att vara gravid. och din familj ser så himlans vacker och trygg ut!

2008-11-02 @ 18:43:15
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: Josefine

TACK för alla tips!

Det han fick som skulle ta 6 timmar var något annat än Bricanyl men vi ska absolut undersöka detta vidare. Nu leker han och busar med sin Onkel här och är i storform :)



Han äter väldigt lite citrusfrukter och sover ute i vagnen på dagis.



Så tråkigt att så många stackars barn måste lida av detta, hoppas det växer bort för dem alla.



KRAM!

2008-11-02 @ 18:49:38
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Usch stackars liten! Jag har vart på Akuten med våra små ett antal ggr just pga hostan och bricanyl är det som funkat bäst! Hoppas ni får sova hela familjen i natt nu då. Och att Elian kryar på sig! KRam

2008-11-02 @ 19:00:15
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Secondhandtorget

Har du gammal kläder eller andra ting du vill bli av med?



I så fall har du kommit rätt! På SecondhandTorgets blogg erbjuder vi alla, kille som tjej att annonsera GRATIS. Så det är bara och börja köpa & sälja.



Vårt motto är att lägga upp dina annonser på bloggen samma dag vi får dom! Vi på secondhandtorget garantera den absoluta bäst service av alla köp och sälj bloggar!



På denna bloggen kan du annonsera om allt! Om de du vill annonsera om något som inte finns i en av kategorierna så skapar vi en när vi får din annons.



På vår blogg arrangera & länkar till tävlingar, har diskussioner, intervjuar personer & tipsar om secondhand butiker och mycket mer. En mycket bra sida för dig som älskar secondhand eller vill bli av med gammla grejer som ligger skräpar. Men framför allt fynda!



Mvh SecondhandTorget

2008-11-02 @ 19:04:31
URL: http://secondhandtorget.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch, stackars liten. Vad duktig han är som håller modet uppe ändå =)

Jo, jag fick ditt mail, svarade ju på det... eller?! Nu vart jag tveksam, haha!

Hoppas att lillaman repar sig och snart är pigg och kry!

Många kramar till er alla från oss =)

2008-11-02 @ 19:22:54
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: sara

Håller tummarna för sötaste Elian att han snart blir bättre!Kram

2008-11-02 @ 19:38:33
URL: http://livetistockholm.blogg.se/
Postat av: Patrik

Kul med magbilder!! Själv vi la ut vårt fula barn på bloggen idag...

2008-11-02 @ 20:39:33
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Moi

27+1 då är du väl i vecka 28? Men det kanske du redan skrivit, blev bara så konfunderad.

Ha det bra!

2008-11-02 @ 20:44:18
Postat av: Sara

jag är avundsjuk, de ser så mysigt ut i eran familj=)

Du är gravid, och där i soffan sitter far och son o myser=)

Längtar tills min utbildning e klar så ja kan börja jobba och sen försöka bli gravida=)

Så mysigt att se på dina bilder, du har ett liv en annan vill ha:)

2008-11-03 @ 08:01:40
URL: http://sweettoth.blogg.se/
Postat av: madde

så fin mage,,, UNDERBART!



Blir nästan sugen på mage igen..



Kramis

2008-11-03 @ 08:30:25
URL: http://elliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Malin S

Hej Hej!! Tänkte bara tipsa om ett naturläkemedel som heter Efabene som jag använder och jag har oxå atopiskt eksem, det är inte så kul att använda kortison jämt å ständigt, å den här salvan funkar riktigt bra på mig. Men nu på vintern när eksemen är som värts kanske man blir tvungen att varva med kortison! Ett tips bara! Kram Kram

2008-11-03 @ 09:01:44
URL: http://strandlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0