Mer gravidsnack!

Nu har jag pratat med min söta Jordmor. Vi pratade om en del andra besvär jag fått också som kanske gör så att jag ej borde jobba. Men nu vill jag verkligen göra en stor insats här innan Mammaledighet efter alla sjukskrivningar hit och dit så jag ska försöka. Ska vila OFTA då jag är hemma som Mamma tjatar om varje dag...

Iallafall så tar de kissprov för att se tecken på evt urinvägsinfektion och de skickar ibland iväg proven, hon erbjöd mig att hon skulle göra det nästa vecka då jag har tid hos henne. Att man inte vet om sånt? Jag ska be henne göra det varje gång nu. Inget som skulle kunna rädda bebis ska uteslutas. Man har så lite "kontroll" ändå med bebis i magen men i skrivande stund är det cirkus i magen så jag vet att du lever - älskar dig barnet vårt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj Josefine! Tufft du har det, måste kännas SÅ jobbigt att kroppen jobbar mot dig när du verkligen VILL vara på jobbet och göra bra ifrån dig! Men som du sa, vila är viktigt. Man kan ta ut sig och jobba hårt, bara man återhämtar sig och lyssnar på sin kropp. - Det tror jag att du är bra på! /Anna

2008-10-20 @ 12:42:14
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: Mikaela R

ojoj...jag läste de där om utinprov jag är i v. 30+3 och har typ gjort det 1 gng vid inskrivingen dvs i v.9 om jag inte minns fel sen har de inte sagt något mer om detta. Ska fråga min barnmorska på tisdag nästa vecka då jag har tid hos henne. Tack för upplyssningen Josefine!

Hoppas du får en underbar dag, kram ps. skulle bli sååå glad med en liten glimt ur sminkboxen din! :) ds.

2008-10-20 @ 13:52:55
Postat av: Dragana

Hmm... vad jobbigt det låter, men det bästa är nog endå att vila så mycket som möjligt.

Fast när jag läser om sådant som du skriver om, oroligheterna under graviditeten, blir jag för avskäckt ifrån att skaffa egna barn. Hmm.. att någon så underbart ska kännas så skrämmande... :((

2008-10-20 @ 15:47:20
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: Josefine

TACK!!!



Sminkboxen är ett projekt, jag har bara inte tid haha =)



Dragana: bli inte rädd, du kommer älska din bebis och allt är värt det. Det är dessutom SÅ mycket mer positivt än negativt :)



KRAM!

2008-10-20 @ 20:38:58
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0