På sjukhuset:

Efter vi hämtat allt på dagis ( vagn, kläder, stövlar och tofflor ) så åkte vi och hälsade på Henrik som var på sjukhuset för behandling idag. Elian var i storform och inte alls sjuk idag, det är på nätterna hostan kommer... Skrutten det ska kollas hos läkare i veckan. Henrik var SÅ duktig med dropp och allt och de är så söta som kramas och bråkar omvartannat, precis som bröder.


Då vi kom hade Henrik precis som nat skönt i sin vagn ute så jag och Ashi prommade med vaken Elian i vagnen.
Sen blev det lek inne i receptionen tills favoritkompisen vaknat!





Sötaste Ashi, världens goaste, mest tappra och en alldeles FAB Mama!
Det gör ont i våra hjärtan av att H är sjuk och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns i era hjärtan :(
TUR ni är så underbara.

s
F R I E N D S !

Tack för att vi fick komma och besöka er och vi skickar massa GODBEDRINGkramar!

Nu är det IDOL sen ska jag och E se film. Vi får se hur länge jag håller mig vaken ;-)
En doktor / sjuksköterska i hissen frågade Elian på sjukhuset om han snart skulle bli Storebror?
Många tror att jag ska föda anytime, haha men magen ÄR ganska stor och synlig.
Det var en alldeles färsk bebis i hissen, Mamma bar henne/honom i täcket och Pappan trillade lilla plastsängen... ÅÅÅÅÅ jag förstår inte att vi ska få ett mirakel till i vårt liv - LYCKA!
Magen lever om och det är många sammandragningar / kynnere varje dag.

Ha en mysig kväll!



Kommentarer
Postat av: Emilia

vilken sötnos :)

2008-10-17 @ 20:43:45
URL: http://sjolanderemilia.blogg.se/
Postat av: Louise

Så söta de är! :) Vad är det som har hänt med Henrik? Är han sjuk? Hoppas att det blir bra i alla fall!

2008-10-17 @ 20:44:53
Postat av: [ Singelmamma 20 år ] ~ Alice 3 år och Antonio 1 år ~

2008-10-17 @ 20:48:11
Postat av: [ Singelmamma 20 år ] ~ Alice 3 år och Antonio 1 år ~

ojdå, blev en blank kommentar nyss,sorry.



Hoppas på bättring för Henrik! Ska ta till min icke så bra norska om mammma Ashi läser kommentarerna, men Henrik är KJEMPFIN i tröjan/bodyn från IdaT! :) Krya på er!



Kram!

2008-10-17 @ 20:50:17
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Isabelle

hoppas allt blir bra med Henrik :D

2008-10-17 @ 21:12:08
URL: http://bellmo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jobbigt, jobbigt, jobbigt fokus! Jättefin i sin tröja/body från IdaT? Vad har ett klädesplagg från ett åtminstone för mig okänt klädmärke med det här barnets sjukdom att göra? Visst, man kan känna sig gladare av fina saker osv men det är så väldigt materiellt och inte vad jag tänker att det här inlägget behandlar. Som sagt, jobbigt.

2008-10-17 @ 21:32:43
Postat av: Liza

Vet ju ej vad det är för fel på lille Henrik men jag håller tummarna för att han ska bli bra igen!

2008-10-17 @ 21:46:50
Postat av: Fredrik *Frisören

Ha en härlig helg!

2008-10-17 @ 22:49:17
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: ashi

Takk, søte deg for at dere kom på besøk! We love you!

Og takk til hyggelige kommentarer her :o) Henrik har en kronisk tarmsykdom som heter ulcerøs colitt.

2008-10-17 @ 22:49:36
URL: http://ashi.blogg.no
Postat av: Betty

Din mage ser jätte härlig ut =)

Du ser så liten och nätt ut i övrigt, kan det inte vara lite därför oxå som magen ser stor ut?



Jag hade STOR mage med Elvira och liten mage med Axel =)

2008-10-17 @ 22:54:48
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Sara Löf

Gud vilken fräsch mamma du verkar vara, jag vill också bli så om några år när jag förhoppningsvis skaffar barn. :D

2008-10-17 @ 23:32:02
URL: http://ffitpg.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas lille henrik blir bra igen:) Du verkar ha en fin familj!

2008-10-18 @ 00:22:40
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hostan kommer då luftvägarana täpps till när man ligger ner, svullnar igen. Inget konstigt alls och inget man eg behöver kontakta läkare för. Men jag förstår din tanke. Halvläge eller sittande är bäst, men kanske svårt att få till. Även frisk luft, kanske ett fönster öppet lite. lite, eller lufta rummet innan läggdax.

2008-10-18 @ 07:33:11
Postat av: Susanne

Jag har fyra pojkar den äldsta är snart 16 och den minsta har precis fyllt 1 år. Har efter sista graviditeten tänkt att NO MORE! Allt har varit jobbigt, mått dåligt. Ja, pyton helt enkelt. Men nu är det så att jag läser din blogg så gott som dagligen. Ja mer jag läser desto underbarare är din mage och din optimism. Jag förstår att du har det jobbigt nu med nattsömn, värk och illasinnade kommentarer. Men det kommer att gå till sig så småningom om, när du en dag ligger med bebisen bredvid dig snusar på h#n och njuter av en alldeles perfekt liten människa.Sköt om er och fånga stunden. Kram Susanne

2008-10-18 @ 09:35:39
Postat av: Sonja

Jag önskar Henrik all lycka och hoppas att han bli bättre igen!

2008-10-18 @ 09:54:20
Postat av: Louise

vad tycker ni om Idol igår?

Visst var det rätt att Yazmina åkte ?!

2008-10-18 @ 11:01:50
URL: http://louii.blogg.se/
Postat av: Jenni

Så söta bilder :)

2008-10-18 @ 11:38:38
URL: http://jennipalm.blogg.se/
Postat av: Renée

oj läste lite om sjukdomen och det verkar inte alls roligt :S hoppas att det inte är så allvarligt! verkar finnas olika grader.. krya på dig henrik!

2008-10-18 @ 13:06:02
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet att Ashi har en egen blogg, men uppskattar hon verkligen att du skriver om hennes sons sjukdom i din blogg? Räcker det inte med att stötta henne utanför bloggen? Du har ju dessutom fler läsare än henne, som får veta det om hennes son.

2008-10-18 @ 18:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0