Snart är julen här!

Vi har haft morgonmöte på jobbet idag och något vi pratade om var positivitet. Tänk som det smittar och hur mycket roligare dagen blir, det ÄR lättare att kliva upp om man tänker positivt!

Natten var bättre, Elian vaknade ca 7 ggr ifrån kl 1 men han gick tyst och snällt tillbaka till sin säng då jag följde med honom och det ser jag som framsteg. Kl 6.00 prick kom han in och vi morgonmyste med vällingen som E fixade, jag ÄLSKAR den halvtimmen innan vi alla måste kliva upp, klä på oss och göra vårt innan vi åker iväg.

Julen är snart här, paket ska inhandlas ( vi ska försöka begränsa i år, det ska ju vara barnens högtid först och främst!), slås in fint med söta kort ( ibland betyder kortet mer än julklappen om det är personligt), granen ska fixas och adventstjärnorna ska upp ( LÄNGTAR!). Vi firar hemma hos oss i år, jag längtar så mycket redan.


Jul i Åsaveien där vi bodde då jag födde Elian.
Vacker men alltför stor lägenhet ( myckets tädning av rum vi inte använde) och köket var omodernt och låg avsides = inte optimalt med en bebis som man gärna vill kunna lägga på golvet osv... Man spenderar MYCKET tid i köket med barn och det är så skönt att vi nu har köket mer centralt i hemmet!


Julshopping på Sten & Ström med skrutten i selen.
Han var en Chubby Baby och det var så gosigt...♥


En kväll utanför oss, Elian i sin ulldress!
Jag tror jag och Mamma ( Mormor) julshoppat här.


Julaftonsprommis med Mormor & Ingemar.
Vår första vagn , en Emmaljunga i navy. Fin och klassisk men tung och otymplig.

Happy Torsdag!





Kommentarer
Postat av: Angel

Härliga bilder,å härligt med snö för den har inte setts till på flera jular nu

2008-10-16 @ 09:21:51
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Angel

mysiga bilder

2008-10-16 @ 09:22:43
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, nu fick jag också julkänslor. Vilka underbara bilder!

2008-10-16 @ 09:34:52
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad hærligt! Nu fick du mig att længta jættemycket efter julen:)

2008-10-16 @ 09:52:44
Postat av: Lovisa

Är det inte lite tidigt att sjunga in julen?=) Jag försöker njuta av sensommaren/hösten ett tag till!

2008-10-16 @ 10:18:40
URL: http://isasstyle.blogg.se/
Postat av: Josefine

:)



Lovisa: jag är ju gravid och vill gärna att julen ska komma så att februari snart är här :) Men njut hösten, det gör jag också!

KRAM

2008-10-16 @ 10:19:38
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Jeanette

Vilka fantastiska bilder! Du verkar vara en sån otroligt glad och fin tjej. Du sprider glädje kring dig. Tack för en fin blogg!

2008-10-16 @ 10:48:16
Postat av: Anonym

SÅ koselig med julebilder. Jeg er et ordentlig førjulsmenneske.. Men må vente litt med å bli for juleoppstemt, midten av november kan jeg starte opptrappingen, haha:)

2008-10-16 @ 11:08:20
Postat av: Evelina

Jag längtar också till julen! Det är så mysigt då..

2008-10-16 @ 13:57:01
URL: http://ello.devote.se/
Postat av: Kari

Så kjempeflink du er med Elian og leggingen!! Den perioden når man må si "NEI" til å kose med barna når de vil opp i sengen om natten, er SÅ slitsom, men heldigvis går den over etterhvert. Og all kosen er der alikevel, bare flyttet til en annen tid på døgnet :o) -klem-

2008-10-16 @ 14:17:32
Postat av: Bea

Haha vad skönt att det är fler än jag som börjar längta efter julen! Det är den bästa tiden på året tycker jag!Vi kommer att hinna flytta in i vårat hus tills julen och det ska bli så roligt att få pynta det!

kram kram

2008-10-16 @ 14:22:05
Postat av: Missbella

Men gud, jag fick fjärrilar i magen av julgransbilden på ett positivt sätt! JAg måste ge dig lite cred, man blir så sjukt glad av din blogg, och jag loggar iaf 2-3 ggr om dagen trots att jag varken har barn eller sambo och kan egentligen inte identifiera mig med nått du skriver. Men din blogg känns som "hemma" , det är personlig och mysig.

2008-10-16 @ 15:52:29
URL: http://missbellas.blogg.se/
Postat av: Emma

Förra året kände jag aldrig längtan efter julen, men det är konstigt att du skriver om det nu för redan förra veckan kände jag att jag längtade till all pyntning av huset osv. Jag har tänt fler ljus i år än förra året så jag tror att det kan bero lite på det. Julen för mig är nämligen massa tända ljus, god mat och mysigt sällskap. :)

2008-10-16 @ 17:30:45
URL: http://tantis.blogg.se/
Postat av: Em

åhh när man ser det här inlägget så längtar man verkligen efter julen. men nu är det inte långt kvar!

2008-10-16 @ 19:38:17
URL: http://audrinas.blogg.se/
Postat av: Hilde

Å, samme vogn som vi hadde til snuppa på 4...sukk savner baby jeg. Men med 3 jenter så er det vel nok:-)



Klem

2008-10-16 @ 20:32:12
Postat av: Kerstin

Åh! Jul!! Längtar redan... Och jepp, chubby babies är gosigast. Arvid är en riktig smalis ( men underbar ändå förstås ) och N är jättetjock - mmm. :-D

2008-10-16 @ 22:44:45
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0