Varför man vill hålla vissa saker privat och varför man inte är mer än människa...

Jag har inte skrivit att jag kanske ska berätta om bebis tros vara en pojke eller flicka för att locka eller reta er. Jag har helt enkelt haft sån lust att dela det med er. Men så kommer kommentarerna, känslan som säger att nej detta behåller jag för oss, vänner och familj. Det kan ju dessutom vara "felgissat". Då jag ofta skriver rakt ifrån hjärtat utan större eftertanke så blir det kanske fel uppfattat av vissa då jag skriver att jag kanske ska berätta. Men nu ikväll bestämde jag mig för att jag inte har lust att skriva mer om det alls nu faktiskt.

Sen kan jag inte ta ansvar för folk som tycker min blogg är tråkig eller att jag luras, det är bara att hitta sig en annan blogg att läsa för jag vill inte att du hänger härinne om det inte får dig att må bra!


Kommentarer
Postat av: [ Singelmamma 20 år ] ~ Alice 3 år och Antonio 1 år ~

Haha, klockren kommentar i sista meningen!

2008-10-22 @ 23:09:26
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: LinnM

så rätt sagt! Hoppas du får sova gott i natt så nacken känns bättre i morgon :) kram

2008-10-22 @ 23:17:08
Postat av: Louise

Jag tycker att du är beundransvärd som skriver en så bra och härlig blogg samtidigt som du lever ett hektiskt familjeliv! Självklart ska DU och ENDAST DU avgöra vad du vill skriva här! Jag tror att de flesta som följer din blogg gillar den oavsett. Det gör jag i alla fall! (Måste dock medge att jag är liiite nyfiken på vad det är för en krabat du har i magen, men tycker självklart endast att du ska berätta när och om du vill.) =) Önskar dig och söta familjen all lycka!

2008-10-22 @ 23:18:10
Postat av: Therese

Din blogg är en av de bästa tycker jag och kikar in flera ggr om dagen.

Gillar ditt öppna och hjärtliga sätt att skriva på och din ärlighet.

Självklart ska du bara berätta det du vill även om man har en blogg så lite privat och hemligheter får man ha ;)

Sov gott och din sista kommentar var super i sista meningen precis som någon annan sa ;)

Stor kram på dig :)

2008-10-22 @ 23:41:07
Postat av: Jess

Stå på dig! Du har all rätt att hålla det för sig själv om du vill det, :) Kram på dig

2008-10-22 @ 23:42:26
URL: http://fashionjungle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är supermysig att läsa. Blir inspirerad... eftersom jag själv drömmer om det fantastiska med att få ett barn. Självklart respekterar man ju att du inte vill avslöja allt. Den rättigheten har man ju som människa, att hålla vissa saker för sig själv. Så länge bäbisen mår bra, bara växer och känner kärlek... så är det väl det som är viktigast. Kan ju förstå att folk är nyfiken, men för guds skull så ha lite tålamod. Bara se den fantastiska lycka ni upplever och ge kärlek! Det är det underbara i en människas liv.



Sköt om er. Trogen läsare. :)

2008-10-22 @ 23:42:47
Postat av: Erika

Såklart du väljer vad du vill och inte berätta i bloggen. Tillslut får man ju (förhoppningsvis ;-) reda på vad det kommer komma ut för ett litet mirakel =) P&K

2008-10-22 @ 23:51:23
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Cissi

Bra skrivet, speciellt när du skriver precis hur du känner, tycker och tänker. Älskar verkligen din blogg!

2008-10-23 @ 00:12:56
URL: http://ceciliamaria.blogg.se/
Postat av: Maria

Tycker att du med all rätt kan hålla vissa saker för er själva,(det kommer ju märkas så småningom ändå...) Det innebär inte att det blir tråkig läsning för det. Tvärtom ger det mer respekt för dig och din familj. Håller med gillar de det inte så behöver de inte läsa, det är ingen som tvingar dem. Ha det gott Kram.

2008-10-23 @ 00:19:09
Postat av: Therese

Hej!



Jag ville bara säga att du inspirerar mig så otroligt mycket. Du är så stark och tuff! Jag har läst din blogg i över ett år nu och har varit inne flera gånger om dagen. Dina inlägg är så bra och DET känns att du skriver från hjärtat.



Jag antar att det är din älskade familj och vänner som ger dig all energi för att klara dagen. Jag hoppas jag en dag kan ta reda på vart jag kan hämta min energi.



Du är en toppen-människa, stå på dig!

Kram Therese

2008-10-23 @ 00:24:32
URL: http://attfungera.blogspot.com/
Postat av: Fia

Jag tycker inte alls att du behöver dela med dig om könet till alla läsare.

Håll det för dig och din familj istället. Er mysiga lilla hemlis :)

så blir det en stor suprice för oss läsare sen! :)

Kram på dig!

2008-10-23 @ 00:25:08
Postat av: M

Jag älskar din blogg! Håller på att läsa inlägg från första början nu.. Så mysigt att följa er. Jag blir glad av din blogg. Lyser upp grå höstdagar. :)

Kram

2008-10-23 @ 00:26:29
Postat av: Anonym

Du har en superhärlig och rak och tydlig blogg där du står för dina åsikter och skriver från hjärtat och därför fångar du mitt intresse att följa din blogg fast jag är en äldre kvinna.



melodislinga

2008-10-23 @ 00:47:52
Postat av: Stina

OCH ärligt talat så struntar jag i könet på erat barn därför att jag vet att det blir helt fantastiskt för er vilket som!!! Jag är överlycklig över min dotter på 5 månader som jag trodde var en pojke hela graviditeten så könet har NOLL ROLL!!!

2008-10-23 @ 00:59:23
Postat av: Anonym

Hei!



Jeg forstår godt at du velger å holde baby's kjønn hemmelig. (selv om jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig, men vi lesere får jo vite det uansett når bebis kommer til dere. Og jeg gleder meg til det på deres vegne)

Fatter ikke hvorfor noen mennesker føler at de må skrtive stygge ting til deg.

Du har en helt FANTASTIKS blogg og deler av deg selv på en måte som få andre gjør, og det er herlig å kunne følge dere i hverdagen.

Du skal selv få velge hva du skriver her, og det er dårlig gjort av andre å rakke ned på det.

Håper du får en fantastisk fin torsdag med E og Elian.

Dere her en helt nydelig familie.

Klem, Maria :)



P.S Ullsokkene du tipset om tidligere er helt perfekte! Tusen takk for tipset som holder små føtter varme. :)

2008-10-23 @ 05:15:06
Postat av: Johanna

Din blogg är jättemysig och jag försöker ta efter din positiva ton du har. OCh eftersom vi har barn i samma ålder så kan jag relatera till dig... och kankse komma med tips. Men ibland är det som att du faktiskt "lockar" medatt berätta vilket kön bebis har. Jag personligen bryr mig inte, för det spelar roll för mig. Huvudsaken är att bebis mår bra. MEn bestäm dig. (och det verkar du ha gjort nu). Bra!



Hur går det med soveriet nu då? Elians alltså?

2008-10-23 @ 06:39:27
Postat av: Elaine

Jsg måste bara sæga en sak, det ær Din famlij Josefine och eran bebis. Så det ær dærmed Du som bestæmmer vad du vill dela med dig. En stor anledning till varfør jag læser din blogg eftersom den ær så verklig, vardagslivet i en Mænniskas liv. Ingen supermænniska, hollywoodkændis eller liknande.

Det ær klart att de skulle vara kul o veta vem som gømmer sig i din mage, men vill inte du det så ær det lika ok. Vi får ju ændå veta (førhoppningsvis) nær den lilla krabaten kommer ut. Hoppas du førstår att i alla fall jag tycker att din blogg ær lika intressant oavsett! =)

Kram på dig

2008-10-23 @ 06:59:36
URL: http://etphonehome.blogg.se/
Postat av: Anna

Godmorgon! Läste ditt inlägg precis och kände att jag oxå ville lämna några ord.

Det är DU och din familj som bestämmer! Ingen annan behöver lägga sig i.

Det är klart du går och tänker och myser på vad det är för en krabat där inne i magen. Så är vår hjärna ju! =)

När man själv vet är det svårt att inte berätta, en RIKTIGT GOD KARAMELL är det. Spara den för er själv och NJUT!

Så med detta inlägg vill jag visa att jag stöttar dej och önskar massa LYCKA TILL!

kramar

2008-10-23 @ 07:54:59
URL: http://obianna.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Hej! Klart du ska hålla det för dig själv (+nära o kära). I mitt fall så är den lill* i magen okänd för oss alla. Såååååå spännande! Hoppas på en frisk en!

Kram!

2008-10-23 @ 08:04:22
Postat av: Åsa Wojtowicz

God morgon Josefin.

Läste ditt inlägg där du får försvara dig för att du vill hålla könet hemligt. Gick tillbaka till de kommentarer du fått ang det och det är väl typiskt att de är anonyma! Sådana kommentarer är bara att skita i. Herregud, även om du bloggar så har du ju rätt till ett privatliv. Själv är jag extremt dålig på hemlisar. När jag testade positivt med min yngsta dotter, på en toalett på Amsterdams flygplats, ringde jag alla vänner direkt medan jag var kvar på toa!!!

Ha en fin dag.

Åsa

2008-10-23 @ 08:04:35
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Jill

Lyssna på ditt hjärta och din magkänsla. Ingen annan bestämmer över den här bloggen. Låt dig inte påverkas av de få som försöker få dig att känna olika saker.



Ta hand om er alla! Kram

2008-10-23 @ 08:10:03
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Lisa

Strunta i alla avundsjuka och bittra människor. Din blogg är underbar och jag har sagt det innan och säger det igen - fortsätt vara den du är och tack för att du delar med dig av din positiva energi och din fina familj. Stor kram från Lisa

2008-10-23 @ 08:14:45
Postat av: Jeanette

Hei.

Jeg er en av dine "skjulte" lesere... og vil gjerne gi meg til kjenne :-) Vil si at du har en helt herlig blogg som jeg må innom hver dag. Du er ikke bare vakker på utsiden, men utrolig vakker på innsiden. Det gjør så godt å lese om din kjærlighet til mann og barn!! stå på gumman! Du gir meg mange ganger inspirasjon til å se ting fra den positive siden, og sette pris på alt og alle jeg har rundt meg. Du virker som en kjempejente!! Ønsker deg og dine en flott dag :-)

STOOOR klem jeanette

Ps. Fikk anbefalt denne siden av Sessan og har vært her inne hver dag siden, Takk for at du deler litt av ditt liv med oss

2008-10-23 @ 08:20:37
Postat av: Cia

Jag beundrar dig och älskar verkligen din blogg !

Så mig blir du inte av med ;))



Kram och Ha en skön dag !

2008-10-23 @ 08:26:46
URL: http://ciainstocksund2.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tycker du gör rätt som håller könet hemligt. Bara för att man skriver en blogg måste man inte utlämna sig helt. Väntar själv nr2 (bara 19 dagar kvar, förhoppningsvis!) o vi har valt att hålla könet hemligt för alla. Vänner och familj är självklart nyfikna men respekterar det medan folk man knappt känner verkar bli mer störda av att vi håller det hemligt!

2008-10-23 @ 08:27:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Helt rätt ! Klart att du inte ska berätta det om du inte vill . Det är ju eran ensak och inte våran .

Ha en bra dag med magen !

2008-10-23 @ 08:32:02
URL: http://thelifeinside.blogg.se/
Postat av: Louise

Först av allt vill jag bara säga att det helt och håller eran ensak om ni vill berätta eller inte. Och sen så vill jag bara att du ska veta att din blogg är toppen!

Du skriver från hjärtat och du peppar andra.

När man lämnar din blogg så gör man oftast det med ett stort leende.

Tack för en fantastisk blogg!

Kramar Louise

2008-10-23 @ 08:57:19
Postat av: Mia

Hej Josefine!



Jag har aldrig kommenterar såhär förut eftersom jag tycker att det redan finns så många som gör det. Men nu kände jag att det är dags. Du är en stark och inspirerande tjej som bjuder på dig själv och det är guld värt! Jag vet att det finns många som jag - som läser, inspireras och mår bra av din blogg men kanske inte kommenterar särskilt ofta. Men jag ville bara att du ska veta att din blogg är superbra - precis som den (du) är. Jag hoppas att du inte låter mindre bra kommentarer påverka dig, det är inte värt det - förstår dock att du blir less ibland.



Som sagt, fortsätt precis som du är och blogga för att det är kul!



Kramar från Uppsala

2008-10-23 @ 08:58:04
Postat av: Johanna

Du ska inte känna någon press med att dela med dig allt i ditt/ert liv. Att ens få ta del av en liten bit av ert liv tycker jag är underbart!

Könet på ert barn kommer vi ju, som någon annan också redan kommenterat, att få reda på till slut. Njut du nu istället av att vara lyckligt gravid!

Jag har sagt det förr och jag kan säga det igen; Din blogg är en av de bästa! Du skriver med värme och man längtar tills du skriver ett nytt inlägg varje dag!!



Hoppas att du får en underbar dag idag! Kram!

2008-10-23 @ 09:02:11
URL: http://jojohoney.blogg.se/
Postat av: josephine

hej hej.. jag tycker att du ska stå på dig vill du inte så berättar du inte. det är upp till dig och din familj. strunta i allt annat dummt som sägs.

kram,josephine

2008-10-23 @ 09:15:01
URL: http://andreajosephines.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena! Bli medlem på gratissidan. Man kan får grymt bra saker, tv, ipod, presentkort på mq, om man värvar vänner o alla samlar lite poäng, bra erbjudanden finns det.



http://www.gratisgen.se/ref/95306



Rekommenderar det starkt! :)

2008-10-23 @ 09:19:00
Postat av: Mikaela

Jag tycker det är roligt att du håller det hemligt. Klart alla är nyfikna men det är roligt att få vänta och se. Massor med kramar till eran mysiga familj. Lycka till!

2008-10-23 @ 09:21:11
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra :)

Låt saken bero - kommer du på att du vill berätta i bloggen så gör det utan bulleribong :)



Tänk nu förtiden får man som gravid 1.datum för förlossningen 2.antal foster 3.Veta om barnet har div. sjukdomar och missbildningar 4.vetskap om ung vikt och längd5.veta könet mm mm



Fantastiskt - men min mormor 95 har varit SÅ skeptisk när jag berättat att det är en pojke och han är beräknad att födas 8 februari - Då har hon bara hummat och sagt att "di komma när di komma hur kan någon veta att det är en pöjk och när det är dags ;)" så nog var det annorlunda förr - då visste man helt enkelt inte på gott och ont.Med kunskap kommer såklart oxå oro - men viktigast av allt - Fler barn föds och mamma och barn har bättre förutsättningar att få en bra graviditet och förlossning -



Vår lilla katt tjej (2år) väntar kattungar och nog måste jag medge att jag är sugen på ett privat ultraljud :))) Undrar ju HUR många små söta nosar som lurar i magen OCH är det den stora rödlurviga katten jag sett stryka omkring som är pappan tro ;)

2008-10-23 @ 09:26:52
Postat av: Jenny Angel

Hej, vissa människor är bara negativt lagda. Det måste ju bara tråkigt för dem att störa sig på så mycket hela tiden. Du gör som du vill och det har du all rätt att göra. Det du skriver här är ju dina tankar och funderingar och det är bara roligt att följa. Det finns väl heller inga lagar och regler för hur tankegångar får fungera. Ibland känner man för något och ibland inte. Så är det. Ha det så bra nu!

2008-10-23 @ 09:32:21
Postat av: Stina

Det är klart att du ska hålla det för dig (er) själv om du inte vill berätta. Tids nog får ju vi läsare veta. Jag gillar din blogg jättemycket, o trivs väldigt bra härinne. Gå efter magkänslan, den brukar ha rätt för det mesta. Trevlig torsdag!

2008-10-23 @ 09:54:09
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: malin

jag tycker ni ska behålla det för er själva! vi trogna läsare kan gott och väl vänta tills att miraklet är fött!

2008-10-23 @ 10:33:50
Postat av: Jenny

detta börjar bli en följetång nu ju! Ingen har tvingat dig att berätta något, det är du som skrivit "ska jag berätta"... folk svarar "gärna, kul!"... sen skriver du att du kanske ska berätta... en klassisk cliffhanger alltså. Gör som du vill, jag tror alla respekterar dig och ditt beslut och du ska självklart göra det du och din familj vill!

2008-10-23 @ 10:39:46
Postat av: Nickan

Ta ingen skit Josefine! Dom har bara brist på annat som sitter och retar sig på vad folk skriver i en blogg! Du är bäst och jag bara älskar din blogg, den förgyller vekligen min dag till tusen och jag blir överlcyklig när jag kommer hem och ser att du skrivit ett långt inlägg med MASSA bilder, jag bara ÄLSKAR de! Jag väntar spänt på att få veta vad som gömmer sig där inne. Du är fantastiskt vacker och en underbar förebild. Keep on your good work! You're the best.Massor av kramar och hoppas du har en underbar dag. Hälsningar från ett soligt Lund!

2008-10-23 @ 10:40:52
Postat av: Therese

Haha, vilket skönt inlägg vännen!

Jag är självklart extremt nyfiken på vem det är du har i magen, men jag har aldrig efterfrågat könet (men visst vill jag veta).

Vi kanske kan byta kön-berättelse med varandra den 10 november när jag får veta vem det är som bor i min mage, haha!

Puss och Kram

2008-10-23 @ 10:46:56
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: pangis

Ja ärligt.. Det är ju ert barn! Vi läsare måste faktiskt respektera att du håller en privat sfär.. Ni är ju inte allmängods även om ni är populära i bloggvärlden. Håll er bebis för er själva tills bebis är född.. Kram och fin dag!

2008-10-23 @ 11:14:47
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilken hääärlig bild!

2008-10-23 @ 11:20:11
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

för mig spelar de ingen större roll om de en tjej eller kille som du har i din mage. bloggen är bra och synd bara att folk ska tjata om det... för de får dig att skriva irritrande inlägg (asså.. som att du e irriterad) och då blir din blogg inte lika rosa längre =P



men tycker din blogg e grym =). verkligen en feelgood blogg =)

2008-10-23 @ 11:38:27
Postat av: Linda

Alltså, jag slutar aldrig förundras över folk. Att vissa anser sig ha sin fulla rätt att kräva att du delar med dig av precis allt av ditt liv. Skrämmande nästan...!



Jag hittade din blogg för några månader sedan och läser ofta. Ni verkar ha en sån mysig familj och du är alltid snyggt klädd och modern utan att vara högfärdig, inte många som lyckas med det!



Kram Linda

2008-10-23 @ 11:46:13
Postat av: Majja

Absolut. Helt rätt att du ska hålla det för dig själv (och din familj såklart). Din kropp är din kropp och din graviditet är din graviditet(såklart eran alltså).



Sen får vi se om det blir en liten flicka eller en liten pojke i vår :) Om folk är så nyfikna kanske de får skaffa sig en egen bebis i magen och då se om det är en flicka eller pojke :)

2008-10-23 @ 13:30:58
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Du är underbar hela du trots att jag inte känner.

Behåll den hemligheten för dig själv & din familj.

När bebisen är född så får vi veta det.

Tyvärr är internet världen väldigt hård.

Har själv en dräktig katthona. I kattvärlden skall du inte berätta när ungarna är födda utan vänta tills man med säkerhet vet att de kommer överleva. En del uppfödare gottar sig i andras olyckor, tyvärr.

kramar

läser din blogg flera ggr/dag, älskar den!

2008-10-23 @ 14:06:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12016
Postat av: MARIA

haha det känns mest som att du är trotsig? att du säger att du funderar att berätta men sen blir tvärarg för att folk spekulerar?



SJÄLVKLART ska du bara berätta om du VIL, ingen tvingar dig och jag tror alla respekterar dig för att ni vill hålla det för er själva, men du behöver kanske inte reagera som att det är värsta grejen för att en del säger vad de tror!

2008-10-23 @ 14:27:07
Postat av: Emma

Jag älskar att läsa din blogg så jag håller fullständigt med dig! Vill man inte läsa så behöver man inte, ingen blir tvingad. Blev så arg när jag läste kommentarerna i förra inlägget.. Jag hade inte berättat det, fast å andra sidan hade jag nog inte tagit reda på det själv heller. Har dock aldrig varit gravid så jag hinner kanske ändra mig.



Keep up the good work! :)

2008-10-23 @ 16:24:47
URL: http://tantis.blogg.se/
Postat av: Lina

Du är nog min idol, har inte läst din blogg så länge men shit. Du kommer hem och tänder ljus och lagar middag, har två (snart tre) älsklingar att älska och ett jobb du trivs med. När jag blir stor vill jag bli som dig! Jag blir så inspirerad av att läsa din blogg och det går inte att låta bli att börja älska sitt eget liv också:) Tack för livsglädjeinspiratonen!

2008-10-23 @ 17:24:43
URL: http://linahagebratt.blogg.se/
Postat av: Eve

Vill lämna ett avtryck om att jag verkligen tycker om din blogg! Tycker att du behöver få veta det. Take care!

2008-10-23 @ 17:38:39
URL: http://babys.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du har verkligen en underbar blogg och verkar vara en fantastisk människa. Du sprider glädje, värme och kärlek på ett sätt som jag inte mött i någon annan blogg.



Fortsätt vara så fantastisk som du är och berätta när du känner att det känns rätt!



Många kramar

2008-10-23 @ 18:08:10
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Liza

Att det ska vara så, du ska väl kunna skriva det du känner för o vill dela med dom som läser, men jag förstår vad du menar.. spelar ingen roll va det är därinne förresten, är nog en fantastiskt liten person ändå!

Ha det bäst!

2008-10-23 @ 19:47:04
Postat av: Cattis

Måste bara säga att jag fullständigt älskar din blogg! Känner dig inte alls och vet inte hur jag halkade in till dig, men älskar att få läsa din blogg =) Du skriver så intressant och bra att jag varje dag ser framemot att få spana in på din blogg och se vad du skrivit för något skoj! Underbart med alla fina bilder du delar med dig av också, man blir glad av att få läsa om er =) tack för underbar läsning!

2008-10-24 @ 19:25:18
Postat av: Sandra

Heja Josefine!!!

Strunta i vad alla bryr sig..

Jag ser i alla fall fram emot att vänta och få veta

vad de blir för söting som kommer sen..

Ha en underbar helg..

Sandra

2008-10-25 @ 00:20:17
Postat av: Alexandra

Hej. Jag tycker iaf att din blogg är jätte rolig att läsa. Speciellt då jag själv är gravid så är det kul att läsa om andra som är det med:) Tack för en rolig och trevlig blogg.

2008-10-25 @ 12:30:08
URL: http://akristiansson.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0