Host host!

Inatt hostade jag och Eivind så ingen kunde sova, jo Elian då som låg mellan oss =) Men idag är jag tröttis! Har nyss duschat och ska göra mig färdig så jag kan köra skrutten till dagis. Idag blir det besök hos Barnmorskan, det är alltid lika kul. Bebis sparkar på som bara den så jag vet att den mår fint, det är ju tur det! Jag tror jag behåller prins / prinsess - hemligheten för mig och vänner en stund till. Det är så trist då det skrivs "rykten" och annat här och jag tycker att det ska kännas KUL att berätta, man märker att då läsarantalet ökar ökar tyvärr antalet otrevliga och "konstiga" / opassande kommentarer. Trist!

Mina vänner och familj skulle aldrig gå omkring och berätta om bebisen för andra så det ni läser som "rykten" är väldigt sällan sant härinne, bara så att ni vet. Sen om man vill sprida rykten så tänk en gång extra, jag lämnar ut så mycket om mig själv här så det räcker gott och väl.

HAPPY MÅNDAG - krama lite extra på dina nära och kära idag!

Kommentarer
Postat av: http://pelleplutts.blogg.se/?tmp=22080809

Underbart med bebisar, är det inte läskigt att veta att man måste föda? =o

2008-09-22 @ 08:14:19
URL: http://pelleplutts.blogg.se/
Postat av: Sara

Du gör helt rätt i att behålla det för dina nära och kära ett tag till, tids nog får omvärlden ändå veta!:)

2008-09-22 @ 08:19:02
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag tycker att du ska hålla det för dig själv ett tag till om det känns rätt. Rykten finns det alltid gott om men man måste försöka att inte tänka på dem!

2008-09-22 @ 08:26:11
URL: http://sandrasverklighet.blogg.se/
Postat av: Maria

Lykke til på kontrollen i dag.

Hvilket kjønn bebis er skal dere holde for dere selv så lenge dere vil synes jeg. Ingen har noe krav på å få vite det.

Selv synes jeg det er artig å prøve å tippe hva venner og familie venter er. (Hitill i år har jeg 8 av 9 rett med det jeg har tippet på kollegaer, familie og venner.) Men jeg sier jo ikke til andre at det er det de venter, det er jo bare jeg som gjetter for min egen del og synes det er artig. Men ingen skal fortelle det før de er klare for det selv synes jeg. Jeg har jo alt fortalt deg hva jeg tror du venter, så jeg må innrømme at jeg gleder meg til den dagen bebis kommer så jeg får se om jeg gjettet riktig.

Håper du får en strålende dag og masse lykke til med kontrollen!!!



Kram

2008-09-22 @ 08:30:52
Postat av: Suzanne

Du har rätt vännen!

Vi som vet skulle ALDRIG säga något förrän du själv valt att göra det helt offentligt!

Kram

2008-09-22 @ 08:53:32
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: stina

Rykten kan även vara sanna.

oftas kommer dom från någon som vet, som säger till någon, någon,någon,någon osv...

sedan kan det sluta med vad som hellst.

2008-09-22 @ 08:54:43
Postat av: Anonym

Fint gjort att samla till barncancerfonden, själv har jag gjort det många många år. har även fadderbarn. det borde många fler börja skänka till och ta till sig.

Super bra gjort Josefine.

2008-09-22 @ 08:59:00
Postat av: Erika

Jag gissar på prins! Någon som tror något annat?

2008-09-22 @ 09:03:04
Postat av: Tess K

Jag är en återkommande läsare av denna blogg men har sällan lämnat en kommentar. Jag förstår inte hur folk är funtade som måste skriva elaka saker om Josefine och hennes liv? Det handlar om ren avundsjuka, inget annat. Det är ju rent prinsamt av att läsa vissa personers kommentarer -hur tänker ni? Ni som ger dessa kommentarer är små människor och ni borde skämmas!

Keep up the good work Josefine, din blogg är fenomenal! :)

Kram fr Tess K

2008-09-22 @ 09:17:41
Postat av: Frida

tjej är det ju!!

2008-09-22 @ 09:24:03
Postat av: E

En liten fråga bara, Du skriver att bugaboo är den bästa vagnen som du vet. Har du haft en förut för om man tittar på bilderna så verkar det som du har haft emmaljunga till Prinsen din...??? Inget fel med det, men du verkar vara en tjej som tycker om prylar, Och bugaboo verkar ju vara en lite modesak... Förresten de skrev att du har köpt en rosa bugaboo?? Står det nånstans?? Inte vad jag har hittat. Ha en bra dag!! /E



P.s självklart är det en tjej, magen ser ju helt annorlunda ut... Som Josefine skrev själv i en tidigare blogg.. :)...

2008-09-22 @ 09:39:07
Postat av: jennifer

jag älskar din blogg!!! lyssna till ditt hjärta och följ din väg, för att du är en fatastisk skribent =)



2008-09-22 @ 10:53:13
URL: http://saligblandning.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är fejk, spelar någon du vill vara.

om du är så trött hela tiden, gå och sov då.

du skriver hela tiden att du är så trött, sov mer, och sluta gnäll. vad har du varit med om för olycka då?

2008-09-22 @ 13:05:31
Postat av: Julia

Till anonym: Hon är gravid och har en liten 2-åring, samt försöker ha ett liv! Inte konstigt att hon kan känna sig trött. Det är heller inget fel med det!



Josefine, du är en underbar person som inspirerar! Även om du är trött och har ont så lyckas du sprida glädje och lycka, och jag kan inte förstå varför folk ska bete sig som puckon. Det är avundsjuka och omognad det.



Du har den mest underbara blogg jag läst, och skulle sakna den om den försvann.

2008-09-22 @ 15:46:38
Postat av: Petra

Jag tycker att du gör helt rätt i att inte berätta vad som gömmer sig i din mage. Det är ganska stor press från omgivningen när det gäller barn nr:2. Jag har själv en pojke på sex och fick en flicka för åtta månader sedan. Jag tyckte att det var jobbigt att omgivningen förväntade sig att "nu skulle det minsann bli en flicka". Jag undrade ofta om de skulle bli besvikna om det visade sig bli en pojke till. Så njut du av vetskapen så länge du kan och försök att strunta i alla gissningar och dumma kommentarer. Tack för en fin blogg. /Petra

2008-09-22 @ 19:27:55
URL: http://petrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0