Jag har alltid sagt till mig själv och till E...

Den dagen det känns fel att berätta så mycket om vad vi gör och visa bilder så kommer jag att sluta. Att folk tror att jag visar allt och lägger ut hela mitt liv känns patetiskt, tror ni inte att det är mer än så här? Att jag skriver ALLT i bloggen? Jag vill titta in på min blogg och bli GLAD, det är därför jag har den. Inte för att bli less och behöva tänka negativa tankar då jag tittar in för att andra människor inte är till freds med sig själva. Det är inte därför jag skriver här, såna här tråkiga inlägg ifrån mig kan jag lika gärna vara utan. 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag tycker inte att du skall lyssna på alla elaka kommentarer. Det finns alltid folk som är avundsjuka och inte vill väl. Jag tycker att din blogg är fenomenal och att du har bra idéer om saker och ting. You go girl!=)

2008-09-22 @ 09:38:31
Postat av: Emelie

Söta Josefine!



Har läst kommentarerna du fått och jag förstår verkligen inte vad man har för glädje av att trycka ner andra. Mår man så dåligt själv så att man är tvungen till det??!

Jag förstår att det är jobbigt ibland med alla dessa kommentarer, men försök att ignorera och stå på dig.

Som du säger, man skriver ju sin blogg för att man ska bli glad att läsa i den senare.



Och vad gäller könet på din lilla bebis, det är ju helt upp till dig om du vill dela med dig av det. Faktiskt så vore det ju extremt kul om du höll det hemligt nu med alla dessa spekulationer som förs här. Då kan de gott få gå där och undra:)



Ha nu en strålande dag och hoppas kontrollen går bra!

Många kramar Emelie

2008-09-22 @ 09:38:39
URL: http://emmi85.blogg.se/
Postat av: Mamma till [ Alice 3 år & Antonio 1 år ]

Helt rätt Josefine!

Jag tycker att du har en bra gräns mellan personligt och privat. Det är många som berättar i detalj varenda steg de tar. Det är inte bara tröttsamt utan också lite farligt. Med ett stort antal besökare är det viktigt att inte avsöja för mycket. Jag har visserligen inte lika många som du, men jag håller en hel del för mig själv och kan tänka mig att du gör detsamma.



Ha en bra vecka!

2008-09-22 @ 09:40:28
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag tycker du ska göra din grej och så länge det känns roligt och positivt så bara kör. Tycker det är otroligt inspirerande och häftigt när man vågar göra det man tror på. Du har även inspirerat mig och säkert tusen andra redan. Det ska du vara stolt över.

Ha en härlig kontroll. Jag älskade också kontrollerna och inte minst ultraljuden. Det blir inte verkligare än så. Häftigt!

Anne

2008-09-22 @ 09:44:58
Postat av: Josefine,Blekinge

Har inte läst kommentarerna, men jag kan ändå vara ganska säker på att det är avundsjuka och bittra människor som skriver. Genom att trycka ner andra mår de atagligen själva bättre för en stund...



Vi andra uppskattar verkligen din blogg, ditt sätt att förmedla om ditt liv. Sen fattar väl alla (?) att du inte skriver precis allt!?



Håll det för er själva om bebisen och njut!

Stor kram!!

2008-09-22 @ 09:49:34
Postat av: Christina

Jag blir jätteglad av att läsa din blogg, den har betytt väldigt mycket för mig. Så om du slutar, sluta för din skull inte för att andra människor tycker det. För jag lovar det finns så många fler som blir lyckliga av din blogg än som inte gillar den och till er som blir irriterade; LÅT BLI ATT LÄSA och ägna er åt något vettigare än att såra människor!!

2008-09-22 @ 09:50:58
Postat av: Stina

Jag hoppas verkligen folk kan lägga av att skriva otrevliga kommentarer. Stör man sig på något tycker jag man lika gärna kan sluta läsa isf, det är ju helt frivilligt vad man vill läsa eller inte. Jag diggar din blogg och hoppas få slippa läsa fler såna här ledsamma inlägg av dig i framtiden! Kramar

2008-09-22 @ 09:51:37
Postat av: Linda

försök att inte ta åt dig av de elaka kommentarerna. Det är jäkligt svårt men man får försöka. Klart att du måste hålla en hel del för dig själv!

Dina riktiga läsare hejar på dig ;.)

Ha det bra och lycka till hos BM!

Kram

2008-09-22 @ 09:52:47
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Anna

Fantastiska Josefine! Håll huvudet högt och njut av livet och din graviditet. Världen är full av avundsjuka och annat dumt men det får man tänka bort. Hoppas du får en härlig dag!

2008-09-22 @ 10:00:48
Postat av: Anonym

trist att folk ska vara så elaka, men skit i dem :P



hoppas du får en bra dag =)

2008-09-22 @ 10:05:22
Postat av: Eva

Tåkigt med trista kommentarer! Tycker din blogg är trevlig att följa, och hoppas du fortsätter.



Ha en bra dag!

2008-09-22 @ 10:07:55
Postat av: Anna

Din blogg är underbar! Försök att inte ta åt dig av vad alla trångsynta och elaka människor skriver, det kan säkert sticka i ögonen på en del att du har allt som många drömmer om. Ett lyckligt liv, en man och underbara barn. Fortsätt blogga, för din egen skull och för alla oss som uppskattar det du skriver.

Vad gäller könet på ditt barn, behåll det för dig själv, det är ju erat underbara mirakel du bär på, nåt måste man få ha som hemlighet. Kram på dig!

2008-09-22 @ 10:08:01
Postat av: Josefin

Blir så irriterad när jag läser sånna där kommentarer. Bry dig inte om dom.

Jag har alltid blivit glad och inspirerad av din blogg. Du verkar vara en så bra mamma och fru! Har otroligt snygg klädstil och ser bra ut. Sen att du har lyckats så bra i ett nytt land är jättestarkt gjort.

Jag hoppas att du kommer fortsätta dela med dig av ditt liv. Men förstår helt klart om du är less. Jag skulle ta illa vid mig.

Idag är jag hemma med min lilla son som är sjuk.

Ta hand om dig! Hoppas bebis mår bra!

2008-09-22 @ 10:08:21
Postat av: Anna

Tack för att du delar!! Du ger mig glädje och styrka och är en sann inspiration, tack för det. Kram Anna

2008-09-22 @ 10:09:46
Postat av: Sandra

Tänk inte på dessa idioter, varför läser man en blogg bara för att nedvärdera den, undrar jag. Du ger många så fina stunder. När man sitter här framför datorn med en kopp te är det underbart att få se vad din lilla familj har gjort just idag. Vi som uppskattar dig är fler än de som orkar lägga sin tid på elaka kommentarer.

2008-09-22 @ 10:10:38
URL: http://www.ssnadra.blogspot.com
Postat av: Carolin

Kan inte fatta att det har blivit en sådan stor grej om könet på barnet här på bloggen! Att folk inte kan låta bli att hitta på saker om att de vet vad det är för kön!! Tycker nästan att ni ska hålla det för er själva.Inget roligt att avslöja det nu när folk är så elaka. Visserligen är det ju alltid spännande var det blir men huvudsaken är att barnet är friskt!



Jag tycker bloggen är jätte bra, du genom ditt skrivande och ditt tänk ger mig sådan positiv energi under en svår period som jag har nu.



TACK för att du och dina nära och kära verkar var sådanna underbara människor!



Kram Kram

2008-09-22 @ 10:10:49
Postat av: Tess K

Din blogg är helt underbar att läsa!! De små människorna som ger idiotiska kommentarerna har inget eget liv och är bara avundsjuka. Varför ska tjejer ge sig på andra tjejer? Sådant ägnade man sig åt i småskolan, men det verkar som att de som lämnar dessa kommentarer har fastnat i den mentala utvecklingen och det är bara att beklaga. Din blogg är verkligen en av dagens höjdpunkter för mig och många andra, och jag hoppas att du inte bryr dig om att det finns idioter därute i cyberrymden. Ha en fantastisk måndag tjejen!

Stor kram fr Tess K

2008-09-22 @ 10:11:39
Postat av: Mona

Jeg blir så glad av bloggen din! Du gjør virkelig dagen min, med denne jordnære og gledesspredende lesning:)



Håper du vet hvor mye jeg, og sikkert utrolig mange andre, setter pris på bloggen din!

Klemmer

2008-09-22 @ 10:12:46
Postat av: Eva

Hej, visst är det jobbigt att ALLA tycker att det är solklart att just dom ska få veta könet på ens barn, vi berättade inte vem vi väntade på, utan jag tyckte att det var vår sak. ibland kändes det jobbigt att folk tyckte man var fjantig som höll det för sig själv, och rykten och spekulationer:

Ja sen har ju alla 50/50 chans att gissa rätt...

Och Josefine: det finns alltid folk som inte klarar av att se andras lycka,Du är en mycket vacker och varm tjej som säkert många skulle vilja byta plats med.Ha en super härlig dag Kram från Eva i Stockholm.

2008-09-22 @ 10:13:19
Postat av: Hanna

Jag tittar in här varje dag och njuter av positiv energi! Önskar dig all lycka!! Kram/Hanna

2008-09-22 @ 10:14:17
URL: http://hannakarolina.blogg.se/
Postat av: emma

Ta inte åt dig! Vissa människor är råa och elaka, det handlar inte om dig utan om de själva. De är säkerligen olyckliga, bittra människor..

Ofta vågar de inte ens skriva sitt namn/blogg, undrar om det är för att de skäms eller för att de vet att det inte är okej och jävligt idiotiskt?! Jag säger bara; Kör ditt race!



Shame on you people!

2008-09-22 @ 10:25:27
URL: http://emmamagnusdotter.blogg.se/
Postat av: Rebeccah

Jag älskar din blogg just för att den är personlig och det är sorligt att det finns människor som tror att du berättar allt om ditt privatliv här. Jag tror att de som skriver elaka kommentarer gör det bara för att jävlas och trycka ner andra, och det är något som jag verkligen inte kan förstå, varför vill man såra andra? Det är tråkigt att du måste stå ut med alla tråkiga kommentarer för du förtjänar verkligen bättre. Förstår att detta måste vara jobbigt för dig, det enda jag kan säga är att din blogg är fantastisk och du sprider en sån positiv energi. take care <3



och lycka till hos BM <3

2008-09-22 @ 10:47:34
Postat av: frida

Fattar inte varför man går in och läser den här bloggen om man stör sig på saker och skriver elaka kommentarer, väldigt konstigt. Men det är väl den Svenska avundsjukan som ligger bakom, varför kan man inte unna andra att ha det bra och tom att endel kanske har det lite bättre än en själv, är det så farligt, sticker det så i folks ögon?

Varför missunna Josefine att hon är lycklig, det är hon alla gånger värd att vara.

Hoppas du fortsätter blogga och struntar i alla dumma kommentarer Josefine, som sagt du har den bästa bloggen ever! Keep up the good work



Massa kramar

2008-09-22 @ 10:50:37
Postat av: Emma-Pemma

Skickar varma, mysiga kramar!!



kramar om



/Emma.

2008-09-22 @ 11:14:03
URL: http://minnietiger.blogg.se/
Postat av: Betty

Tror att bästa medicinen mot både dig själv och dessa "mobbare" är att ignorera dom.



Det har ju kommit en hel del inlägg från dig den sista tiden liknande det ovan.

Kanske du inte tar åt dig, men kanske värt att tänka efter på om du fortfarande tycker det är värt det hela?!

Jag hoppas såklart att du fortsätter att blogga =) men stanna upp och känn efter i hjärtat!



För hur viktigt är det igentligen? Vill du ha något att minnas så kan du ju föra en dagbok ändå i annan form, som bara är för dig och din familj.



Ha det gott =)



2008-09-22 @ 13:11:51
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Belinda

Kan man inte låsa bloggen så bara dom man vill får läsa?

Du skriver ju att den är för nära, varför har man den då öppen för allt och alla?



Ha en bra dag alla glada//Belinda

2008-09-22 @ 13:36:47
Postat av: Jenny

Belinda: nej ge nu inte Josefine några ideer här för vi är nog många "främlingar" som vill fortsätta läsa :)

2008-09-22 @ 14:08:13
Postat av: Lissan

Usch ja - elaka kommentarer är SKIT! Men tänk på att det är dom som mår dåligt som skriver så - inte vi! Jag har nyss fått smaka av den här biten av bloggningen själv nyss. Inte så kul - men tar faktiskt inte åt mig! Stå på dig!

2008-09-22 @ 14:47:41
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Laura

Hej.

Jag tycker jättemycket om att läsa din blogg, du skriver bra och positivt. Jag förstår inte varför människor går in och läser din blogg om de ändå bara ska ge elaka komentarer. Tack för att du delar med dig av din positiva energi till oss och hoppas du fortsätter med bloggandet.

Ha en bra dag!

Kram från värmland

2008-09-22 @ 15:26:37
URL: http://lilladsmamma.blogg.se/
Postat av: Tessan

usch för tråkiga kommentarer !! åh heja dej för du är så positiv, du smittar av dej på mej ! :) häärligt ! heja dej, du är bäst !! :)

2008-09-22 @ 15:53:43
Postat av: Liza

Det är ju just det som jag tycker är så underbart bra med din blogg, att du delar med dig av såå mycket, bilder och ert liv.

Läser nästan varje dag!

Kram på dig o magen!

2008-09-22 @ 19:48:26
Postat av: Sandra

Ohh Josefine bli inte ner trampad av alla avundsjuka människor. När jag sätter mig vid datorn är de din blogg jag går in på först, o min pojkvän brukar alltid säga läser du om prinsessan från norge. o jag säger alltid lika glatt jaaa.

Du verkar va helt underbar. skulle bli så ledsen om du slutade pågrund av någon annan.

Du är bara värd bra saker.

Ta hand om dig o familjen..

Massa kramar

2008-09-22 @ 22:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0